Μετά την παρουσίασή του στην έκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, η VW λανσάρει και την Ελλάδα το νέο Polo, 5ης γενιάς. Εκ πρώτης όψεως αποτελεί μικρογραφία του νέου Golf, 6ης γενιάς, έχοντας μήκος 3,97 μ. (+5,4 εκ. από πριν) και πλάτος 1,682 μ. (+3,2 εκ.), άνετο για 5 επιβάτες και με περισσότερο χώρο αποσκευών (διπλό πάτωμα 280-952 λίτρα).

Επίσης, τα διευρυμένα μετατρόχια (+3 εκ.), το χαμηλότερο ύψος των 1,453 μ. (-1,3 εκ.), η ανασχεδιασμένη ανάρτηση μπροστά με γόνατα McPherson και το βελτιωμένο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, χαρίζουν καλύτερη σταθερότητα και κατευθυντικότητα στο νέο μοντέλο. Σε αυτό συμβάλλει και η μείωση του βάρους κατά 7,5%, παρά τις πολλές βελτιώσεις σε ακαμψία, ποιότητα υλικών και το αυξημένο μέγεθος.

Σχεδιαστικά, το στυλ του αυτοκινήτου είναι πολύ πιο σπορτίφ από πριν, με νέους, πιο αεροδυναμικούς καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας τεχνολογίας LED. Εντελώς νέο είναι και τo εσωτερικό, με νέο τριάχτινο τιμόνι. Η κεντρική κονσόλα στρέφεται προς τον οδηγό με νέους διακόπτες σε άλλες θέσεις. Στο κέντρο δεσπόζει δε η νέα σειρά ηχοσυστημάτων και συστημάτων πλοήγησης, με τα χειριστήρια του κλιματισμού να είναι τοποθετημένα πιό κάτω.

Στον πίνακα οργάνων, κυριαρχεί ο λευκός φωτισμός (σαν του Golf), ενώ διάφορες θήκες συμβάλλουν στον τομέα της εργονομίας. Αναφορικά με τους κινητήρες βενζίνης, διαθέσιμος είναι ο 1.4 lt – 85 hp με ροπή 132Nm στις 3.800 σ.α.λ. και μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή με κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων.

Διατίθενται επίσης ο 1.2 lt – 70 hp με ροπή 112Nm στις 3.000 σ.α.λ., και κατανάλωση 5,5 λίτρα. Στις αρχές του 2010 θα κυκλοφορήσει και ο 1.2 TSI – 105 hp με 175 Nm ροπής, 9,7 δευτ. επιτάχυνση, 190 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 129 γρ./χλμ. (θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων).

Στη γκάμα των κινητήρων πετρελαίου, διαθέσιμος θα είναι ο 1.6 TDI common rail απόδοσης 75 hp, με ροπή 175 Νm μεταξύ 1.500 – 2.000 σ.α.λ., μέση κατανάλωση 4,2 λίτρα / 100 χλμ. και χαμηλές εκπομπές ρύπων (109 γρ./100 χλμ.) και τα ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Εν συντομία…

Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Σε εξοπλισμό ασφάλειας, το νέο Polo εφοδιάζεται με: 6 αερόσακους, στάνταρ ESP με ABS, Brake Assist και EDL (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό), MSR και ASR (σύστημα αντιολίσθησης), Hill Hold Assist (σύστημα υποβοήθησης για εκκίνηση σε ανηφόρα), ζώνες τριών σημείων εμπρός και πίσω, ενεργά προσκέφαλα εμπρός και 3 πίσω, υποδοχές ISOFIX για παιδικά καθίσματα, εμπρός (αεριζόμενα) και πίσω δισκόφρενα, και ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών. Το νέο Polo πωλείται σε 5θυρες εκδόσεις, με τρία επίπεδα εξοπλισμού, και τιμές από 12.350 ευρώ. Η 3θυρη έκδοση θα λανσαριστεί στις αρχές του 2010.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube