Η Peugeot με το 5008 διευρύνει τη γκάμα των πολυμορφικών της μοντέλων.
Πυρετός παρουσιάσεων. Η βιομηχανία αυτοκινήτου μπορεί να βρίσκεται ακόμη σε ύφεση, εντούτοις δεν σταματά να παράγει νέα μοντέλα, διότι ούτε η ζωή σταματά με μια οικονομική κρίση. Βέβαια χρειάζεται πολλά να αλλάξουν, να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις μιας όσο το δυνατόν υγιούς κατάστασης, ώστε να μην υπάρχει υπερπαραγωγή και μικρότερη κατανάλωση, δηλαδή πωλήσεις αυτοκινήτων. Κι επειδή η οικονομία είναι και μαθηματικά, στην Peugeot φροντίζουν να παίζουν με τους αριθμούς.
Στο τέλος μπορεί να μπερδευτεί κάποιος, όταν για παράδειγμα θα θέλει να αγοράσει ένα μοντέλο 207 και θα πρέπει να καταβάλλει 308 ευρώ το μήνα, δόση αποπληρωμής. Ισως αναρωτηθεί: αγόρασα 207 και πληρώνω 308 ή αγόρασα 308 και πληρώνω 207! Και αν είναι για τριψήφιο νούμερο πάλι καλά. Διότι αν μπλέξει με τα τετραψήφια, ανεβαίνει το…κόστος. Στην περίπτωση του νέου 5008 μπορεί κάλλιστα να μπερδευτεί με το 3008. Εντάξει, δεν είναι ίδια, αλλά μοιάζουν κάπως σε όγκο. Βέβαια το 5008 ανήκει στην κατηγορία των πολυμορφικών μοντέλων, με 5θέσια ή 7θέσια διάταξη, ενώ το 3008 είναι crossover, δηλαδή μοντέλο παντός εδάφους, με δυνατότητα πολυμορφικότητας αναφορικά με τη διαρρύθμιση των εσωτερικών χώρων.
Αυτά τα δύο μοντέλα αποτελούν τις τελευταίες προσθήκες στη γκάμα της Peugeot και μαζί με το 308SW προσφέρονται για να καλύψουν τις ανάγκες μια οικογένειας ή μιάς παρέας με δραστηριότητες αναψυχής. Εχοντας μήκος 4,53 μ. και ύψος 1,64 μ., το 5008 δείχνει μεγάλο μολονότι έχει σφικτές αναλογίες. Σχεδιαστικά αυτό που παρατηρούμε είναι ότι το μακρόστενο όχημα έχει χάρη, με τις ράγες οροφής, τα τριγωνικά μπροστά φωτιστικά, το καπό με το μυώδες τμήμα, τη μεγάλη μάσκα με τις γρίλιες, τα φιμέ δύο πίσω παράθυρα και τα πίσω φωτιστικά μπούμεραγκ. Ξεχωρίζει επίσης η ψηλά τοποθετημένη αεροτομή, και ο προτεταμένος πίσω προφυλακτήρας.
Αναφορικά με τις γυάλινες επιφάνειες, το μεγάλο μπροστινό παρμπρίζ των 1,70 τ.μ. και η τεράστια ενιαία πανοραμική οροφή όγκου 1,69 τ.μ., χαρίζουν άπλετη φωτεινότητα στην καμπίνα, αναβαθμίζοντας το αίσθημα της ασφάλειας. Οσον αφορά την καμπίνα, η Peugeot έκανε οικονομία κλίμακας. Δηλαδή πήρε το κοκπιτ του 3008 και το τοποθέτησε αυτούσιο στο 5008. Διαθέτει σπορτίφ στήσιμο, πίνακα με δύο μεγάλα όργανα, μεγάλη κονσόλα που τελειώνει στα καθίσματα και φέρει ψηλά το λεβιέ ταχυτήτων για ευκολότερη χρήση.
Εν συντομία…
Πέντε ή επτά επιβάτες χωρούν άνετα. Η δεύτερη σειρά διαθέτει τρία καθίσματα ανεξάρτητα. Μετακινούνται εμπρός – πίσω κατά 13 εκ. Επίσης, οι πλάτες αναδιπλώνουν ξεχωριστά με αποτέλεσμα όταν διπλώσουν και οι τρεις να φθάσει το μήκος του χώρου αποσκευών τα 2,76 μ. Ανάλογα τη διαρρύθμιση των θέσεων, ο χώρος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 758 έως 823 λίτρα. Οταν διπλώσουν όλες οι πλάτες των καθισμάτων της μεσαίας σειράς, αγγίζει τα 2.506 λίτρα. Βέβαια ο χώρος αποσκευών περιορίζεται κάπως με την 3η σειρά καθισμάτων.
Ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (για χώρους). Κινητήρες βενζίνης: 1.6 lt VTI – 120 hp και 156 hp, Euro 5. Καταναλώνουν 7,3 και 7,1 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. Πετρελαίου: 1.6 lt και 2.0 lt με φίλτρα παρακράτησης μικροσωματιδίων. Επίσημη εμφάνιση τον Σεπτέμβριο στην έκθεση της Φρακφούρτης. Στην αγορά αρχές του 2010.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής