Μπορεί οι βροχές να μην μας έχουν εγκαταλείψει ακόμα, εντούτοις τα cabrio αυτοκίνητα κυκλοφορούν ήδη ξεσκέπαστα από την άνοιξη. Είτε με σκληρή είτε με μαλακή οροφή, οι ιδιοκτήτες τους και οι παρέες τους απολαμβάνουν τη βόλτα με θέα στα αστέρια, το γαλανό ουρανό ή το λαμπερό ήλιο. Βέβαια υπάρχουν και ακρότητες, όταν βλέπεις το καταμεσήμερο, με το θερμότερο στα ύψη, ανοικτά τα cabrio και, κυρίως, επιβάτες να μην φορούν ούτε καπέλο.
Ας είναι. Οι λάτρεις πάντως των cabrio μοντέλων έχουν ακόμα μια πρόταση διαθέσιμη. Το ολοκαίνουργιο Fiat 500C, το οποίο ήδη από τις 4 Ιουλίου πωλείται στην Ιταλία, ακριβώς δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία της κλειστής έκδοσης που σήμανε τα 50στά γενέθλια του θρυλικού μοντέλου. Όπως λοιπόν ο προκάτοχός του, έτσι και το νέο 500αράκι παράγεται πλέον σε ανοικτή έκδοση με παραδοσιακή μαλακή οροφή σε διαφορετικό χρώμα από το αμάξωμα (κατά βάση), ώστε να κάνει αντίθεση.
Πάντως, η προσθήκη της υφασμάτινης οροφής δεν περιορίζει την ευρυχωρία. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες δεν στριμώχνονται, ούτε μειώνεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Η αεροδυναμική παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο, στοιχείο που ανήκει στα ατού του αυτοκινήτου. Οσον αφορά την οροφή, διατίθεται σε τρία χρώματα, φέρει γυάλινο παράθυρο και μικρό σπόιλερ ψηλά με τρίτο φως στοπ.
Με το ηλεκτρικό άνοιγμα, είτε από τους διακόπτες στην οροφή, είτε από το τηλεχειριστήριο (μόνο μέχρι το σπόιλερ), στην αναδίπλωση πάντα το σπόιλερ δεν καλύπτεται ώστε να φαίνεται το τρίτο φως στοπ. Η οροφή σε οριζόντια διαδρομή ανοίγει υπό οποιαδήποτε ταχύτητα, ενώ όταν κάνει την καμπύλη, για να φθάσει το άνοιγμα μέχρι πίσω, η ταχύτητα του οχήματος δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 60 χλμ./ώρα.
Για λόγους ασφαλείας, η οροφή σταματάει περίπου 25 εκ. από το πλήρες κλείσιμο, το οποίο ολοκληρώνεται με το πάτημα του διακόπτη. Κι ακόμη, όταν το πορτμπαγκάζ είναι ανοιχτό, η οροφή μπορεί μόνο να κλείσει (η λειτουργία ανοίγματος απενεργοποιείται). Ομως, αν η οροφή είναι πλήρως ανοιχτή και υπάρχει ανάγκη να ανοίξει το πορτμπαγκάζ, μόλις αυτό ανοίξει τότε η οροφή αυτόματα μετακινείται σε ένα ενδιάμεσο στάδιο ανοίγματος, ώστε να μην εμποδίζει τη διαδικασία φόρτωσης.
Εν συντομία…
Το Fiat 500C διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις με την κλειστή έκδοση (3,55 μ. μήκος, 1,65 μ. πλάτος και 1,49 μ. ύψος). Επίσης, μοιράζεται μαζί του και τους τρεις κινητήρες: έναν turbo πετρελαίου 1.3 MultiJet – 75 hp που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και δυο βενζινοκινητήρες: 1.2 lt - 69 hp και 1.4 lt - 100 hp, που είναι διαθέσιμοι με χειροκίνητο ή αυτόματο (Dualogic) κιβώτιο ταχυτήτων.
Ολοι ικανοποιούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Διαθέσιμο με τους κινητήρες βενζίνης είναι το σύστημα «Start&Stop», που σβήνει τον κινητήρα σε στάση (φανάρια κ.α.) και τον θέτει αυτόματα σε λειτουργία με την πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο. Το Fiat 500C εφοδιάζεται με 7 αερόσακους, ABS με κατανεμητή πέδησης, ESP για την ευστάθεια, ASR για την ολίσθηση. Διαθέτει, αυτόματο κλιματισμό, πλήρες ηχοσύστημα, φορητό σύστημα πλοήγησης και ανεμοθραύστη.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής