Η ιαπωνική Honda είναι γνωστή για τις μελέτες της στην υβριδική τεχνολογία,με τα δύο μοντέλα που έχει ήδη στην αγορά, το Civic Hybrid και το Insight. Κι ενώ περιμένουμε να λανσαριστεί και υβριδική έκδοση Jazz, η Honda προχώρησε στην σχεδίαση ενός πρωτότυπου μοντέλου. Το FC Sport είναι ένα τριθέσιο υδρογονοκίνητο, σπορ μοντέλο που φιλοτεχνήθηκε στην Αμερική και συνδυάζει τις δυνατότητες της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου V Flow της Honda, που ήδη εφαρμόζεται στο Honda FCX Clarity sedan. Πρόκειται για ένα ελαφρύ σπορ αυτοκίνητο με πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το FC Sport φιλοξενεί μία αποδοτική συστοιχία κυψελών καυσίμου, τοποθετημένη ανάμεσα στα πίσω καθίσματα, μία μπαταρία που βρίσκεται χαμηλά στο κέντρο του οχήματος, έναν ηλεκτροκινητήρα λίγο πιο μπροστά από τον πίσω άξονα και δύο ρεζερβουάρ καυσίμου πάνω από τον πίσω άξονα. Χάρη στην καλή διάταξη των εξαρτημάτων, η καμπίνα χωρά τρία καθίσματα. Η θέση του οδηγού είναι αγωνιστικού στυλ, ενώ η οροφή αεροπορικού τύπου, ανοίγει προς τα πάνω από πίσω για είσοδο και έξοδο. Τα δύο πίσω καθίσματα βρίσκονται εκατέρωθεν της θέσης του οδηγού. Σχεδιαστικά, το χαμηλό προφίλ του αμαξώματος συνδυάζει γωνιώδη σχήματα στο εμπρός τμήμα του οχήματος, τα οποία καταλήγουν σε γεωμετρικές, εξαγωνικές φόρμες πίσω που φιλοξενούν τα ψυγεία για την κυψέλη καυσίμου.
Αεροδυναμικά πτερύγια εμπνευσμένα από τη Φόρμουλα 1, πίσω από τους εμπρός τροχούς, αυξάνουν την αεροδυναμική στις υψηλές ταχύτητες, ενώ τα ρεζερβουάρ υδρογόνου που είναι ορατά από το πίσω παρμπρίζ προβάλλουν την τεχνολογία κυψελών καυσίμου του FC Sports, περίπου όπως μία γυμνή μοτοσικλέτα αποκαλύπτει την μηχανολογική τεχνολογία της. Το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Honda στην Αμερική ξεκίνησε τη λειτουργία του στην Καλιφόρνια το 1975, δημιουργώντας πρωτοποριακά προϊόντα. Συνολικά η Honda λειτουργεί 11 σημαντικές δραστηριότητες έρευνας και εξέλιξης στη Β. Αμερική.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής