Το πρώτο SUV της Skoda, το Yeti δοκιμάστηκε σκληρά και μπήκε στο εργοστάσιο.

Την ερχόμενη εβδομάδα πραγματοποιείται στη Λιουμπλιάνα η επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Yeti. Όλα πλέον είναι έτοιμα για τη μεγάλη πρεμιέρα ενός μοντέλου στο οποίο βασίζει πολλά η Skoda. Η τσέχικη μάρκα, μέλος του ομίλου της VW από την περασμένη δεκαετία, παρουσιάζει πραγματικά εξαιρετικές προτάσεις νέων μοντέλων στην αγορά, τα οποία συνδυάζουν κομψότητα, υψηλό επίπεδο εξοπλισμού αλλά προσιτή τιμή. Η νέα Octavia αλλά και η νέα Superb αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, εφοδιασμένες με τους νέους κινητήρες TSI του ομίλου, που με χαμηλό κυβισμό αποδίδουν μεγάλη ισχύ.

Τώρα έρχεται να προστεθεί στη γκάμα Skoda το εντελώς καινούργιο από άποψη μεγέθους και ύφους μοντέλο της μάρκας. Είναι η πρώτη επιχείρηση στα λεγόμενα συμπαγή SUV, το οποίο ενώ προορίζεται κυρίως για χρήση σε άσφαλτο απέδειξε ότι και στο χώμα τα καταφέρνει εξίσου καλά. Ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής, κάτι που κάνουν κι άλλες μάρκες με τέτοιου είδους μοντέλα (Nissan Qashqai, Toyota RAV4, Kia Sportage κ.α.) θα παράγεται τόσο σε δικίνητη όσο και σε τετρακίνητη έκδοση. Πριν λίγο καιρό το νέο μοντέλο της Skoda πέρασε επιτυχώς και τις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης πριν φθάσει στη γραμμή παραγωγής. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στην ευρύτερη περιοχή του Όσλο στην Νορβηγία, λόγω της πολυμορφικότητας των δρόμων (άσφαλτος, χώμα, βραχώδεις επιφάνειες και άμμος) αλλά και των καιρικών συνθηκών.

Οι μηχανικοί της Skoda επικεντρώθηκαν στη συνεργασία των διαφόρων συστημάτων άνεσης και ασφάλειας καθώς και στο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης Haldex 4ης γενιάς. Τα οχήματα προ-παραγωγής που μετείχαν στις δοκιμές εξέλιξης, εφοδιάζονταν με βενζινοκινητήρες turbo 1.8lt – 160hp τεχνολογίας TSI και πετρελαιοκινητήρες turbo 2.0lt – 170hp τεχνολογίας common rail.

Το νέο SUV υποβλήθηκε σε δοκιμές κατωφέρειας, ανωφέρειας και φυσικά εκτός δρόμου όπου οι μηχανικοί είχαν την ευκαιρία διαπιστώσουν τη λειτουργία του νέου Off Road συστήματος που ρυθμίζει αυτόματα με το πάτημα ενός διακόπτη, όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα για τις εκτός δρόμου χρήσεις (ABS, ASR, EDS). Παράλληλα το πεντάλ γκαζιού αντιδρά πιο άμεσα στο πάτημα, ενώ ενεργοποιούνται οι λειτουργίες μείωσης της ροπής κατά την εκκίνηση (για προστασία του συμπλέκτη) και της υποβοήθησης της κατάβασης με αποτέλεσμα ο οδηγός να επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο στην οδήγηση.

Εν συντομία…

Το νέο SkodaYeti τοποθετείται στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Εχει αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος και αυξημένο μεταξόνιο. Ευέλικτο και άνετο για 5 ενήλικες επιβάτες κανονικών διατάσεων θα παράγεται στο εργοστάσιο του Κβάσινι στη Δημοκρατία της Τσεχίας. Θα είναι διαθέσιμο τόσο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις όσο και σε τετρακίνητες που θα συνδυάζονται αποκλειστικά με κινητήρες turbo τεχνολογίας TSI και TDI. Κι ο καθένας ανάλογα τη χρήση που κάνει μπορεί κάλλιστα να διαλέξει αυτή που τον εξυπηρετεί. Συγκεκριμένα, κινητήρες βενζίνης: 1.2lt TSI – 105hp (4x2), 1.8lt TSI – 160hp (4x4) και πετρελαίου 2.0lt TDI – 110hp (4x2, 4x4), 2.0lt TDI – 140hp (4x4) και 2.0lt TDI – 170hp (4x4). Στην Ελλάδα αναμένεται τον Οκτώβριο.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube