Το ψηφοδέλτιο των νέων μοντέλων έχει και οικολογικά ονόματα –Lexus RX 450h.
Διανύουμε την εβδομάδα των ευρωεκλογών αλλά αντί να βρίσκεται στο επίκεντρο το θέμα της οικολογικής συνείδησης, γενικότερα, για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε την καθημερινότητα αλλά και την ανάπτυξη για ένα καλύτερο μέλλον, τα περισσότερα κόμματα προβάλλουν ζητήματα για…πράσινα άλογα. Αντίθετα, στο χώρο της αυτοκίνησης ολοένα και περισσότερες μάρκες ασχολούνται με τα πραγματικά πράσινα άλογα, δηλαδή για το πώς θα παρουσιάσουν ισχυρά μεν αυτοκίνητα σε ιπποδύναμη, καταναλώνοντας λιγότερο καύσιμο, εκπέμποντας χαμηλότερους ρύπους (κυρίως διοξείδιο του άνθρακα), χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά για την κατασκευή, φροντίζοντας παράλληλα για την όσο το δυνατόν καλύτερη ανακύκλωση των εξαρτημάτων του αυτοκινήτου στο τέλος της ζωής του.
Τεχνολογικά, η μέση λύση που υπάρχει αυτή τη στιγμή, μέχρι να οδηγηθούμε στο υδρογόνο ως καύσιμο, για το οποίο γίνονται εντατικές δοκιμές μια και εκπέμπει μόνο υδρατμούς, είναι η υβριδική λύση. Δηλαδή ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρες που αντλούν ενέργεια μέσω του συστήματος φρένων, χωρίς εξωτερική φόρτιση. Βέβαια για τις πόλεις προτείνεται η λύση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Και σε αυτό τον τομέα υπάρχουν πολλές δοκιμές και το 2010 θα έχουμε τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη, με ορατό στόχο να γίνουν χιλιάδες τα αμέσως επόμενα χρόνια. Τώρα, όσον αφορά στην υβριδική τεχνολογία, ο όμιλος Toyota έχει δώσει μεγάλη έμφαση με το μοντέλο Prius σε όλες του τις γενιές (τον άλλο μήνα παρουσιάζεται η νέα έκδοση), αλλά και με τα υβριδικά Lexus, του κλάδου πολυτελείας του ομίλου.
Πρόσφατα στη Βουδαπέστη παρουσιάστηκε μάλιστα το νέο τετρακίνητο SUV, RX450h, η δεύτερη γενιά υβριδικών μοντέλων, που αποτελεί φυσική συνέχεια του RX 400hp. Αισθητικά δεν έχουν γίνει πάρα πολλές αλλαγές. Το μέγεθος αυξήθηκε κατά 1εκ. σε μήκος, 4εκ. σε πλάτος και 1,5εκ., ενώ μεγάλωσε και το μεταξόνιο κατά 2εκ. Βελτιώθηκε ο αεροδυναμικός συντελεστής, όπως και ο κύκλος στροφής στα 5,7μ. Η καμπίνα παραμένει πολυτελής και κλασική, με ψηλά τοποθετημένο το λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, εργονομία και χώρους. Στην μπροστινή ανάρτηση άλλαξαν αμορτισέρ και ελατήρια, ενώ πίσω τοποθετήθηκαν διπλά ψαλίδια αντί γονάτων. Επίσης, ρυθμίζεται το ύψος της αερανάρτησης κατά 6εκ. με 4 θέσεις, ενώ σε άλλη περίπτωση υπάρχει ενεργό σύστημα αντιστρεπτικών δοκών, που περιορίζει τις κλείσεις του αμαξώματος κατά 40% και προσφέρεται για πιο σπορ οδήγηση.
Εν συντομία…
Κινητήρας V6 βενζίνης 3.5 lt με 10% παραπάνω ισχύ από πριν, 249hp με 317 Nm ροπής, συν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα (και πίσω κίνηση). Με το φρενάρισμα μετατρέπουν την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική φθάνοντας τη συνολική ισχύ στους 299 ίππους. Μέχρι τα 40 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο κινείται ηλεκτρικά (πρόγραμμα EV). Μετά επεμβαίνει ο κινητήρας βενζίνης.
Ανάλογα τη χρήση η συνεχή ροή ενέργειας έχει αντίθετες κατευθύνσεις. Μέση κατανάλωση 6,8 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 148 γρ./χλμ. Τρία προγράμματα (Eco, EV και Snow) για καλύτερη διαχείριση της κατανάλωσης με ρύθμιση του γκαζιού. Εξοπλισμός: σύστημα έξυπνης εισόδου, μπουτόν εκκίνησης, οθόνη αφής 8 ιντσών, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα, αυτόματος κλιματισμός, 10 αερόσακοι, ABS με κατανομή πέδησης, σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης κ.α. Τιμή από 59.500 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής