Το Scenic ανανεώθηκε και στη μεγαλύτερη έκδοση Grand.

Συνεχίζεται η ανανέωση της γκάμας της Renault. Μετά το νέο Megane στις 5θυρη έκδοση hatchback και στη 3θυρη coupe, η γαλλική μάρκα ρίχνει στην αγορά το νέο Grand Scenic, ένα μοντέλο που τοποθετείται στην κατηγορία που έχει τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, γενικά, αυτή την πολυμορφικών – πολυχρηστικών αυτοκινήτων με ανέσεις για επιβάτες και χώρους για αποσκευές με έμφαση στη διαρρύθμιση. Το Scenic είναι ουσιαστικά το μοντέλο που δημιούργησε αυτή τη κατηγορία αυτοκινήτων, και επί 10 χρόνια παραμένει ο ηγέτης της κατηγορίας, μολονότι πολλές μάρκες ακολούθησαν το παράδειγμα της Renault.

Το νέο Grand Scenic διατηρεί και ενισχύει τα πλεονεκτήματα εκείνα που οδήγησαν στην επιτυχία τις δύο πρώτες γενιές Scenic, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερους χώρους, καλύτερο επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες, και εύκολο χειρισμό, όπως τα περισσότερα οικογενειακά αυτοκίνητα. Οσον αφορά στην άνεση και τους χώρους, τα χειριστήρια ελέγχου βρίσκονται σε εύχρηστες θέσεις, ενώ η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί όλα τα χειριστήρια των βασικών οδηγικών βοηθημάτων (σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, ηλεκτρικό χειρόφρενο, και περιοριστή ταχύτητας). Στη δεύτερη σειρά καθισμάτων μεγάλωσε η απόσταση για τα γόνατα (27,5 εκ.), ενώ αυξήθηκε ο χώρος για τους δύο επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων που μπορούν να έχουν ανάστημα μέχρι 1,75 μ. για να είναι άνετοι και να μην ακουμπά το κεφάλι στην οροφή.

Σε αποθηκευτικούς χώρους υπάρχουν περισσότερες από 40 εναλλακτικές λύσεις μέσα στο αυτοκίνητο: 4 χώροι κάτω από το πάτωμα, τουλάχιστον δύο συρόμενοι χώροι κάτω από τα καθίσματα, 6 θήκες χαρτών, ένα ντουλαπάκι συνοδηγού χωρητικότητας 11 λίτρων και χώρος στην κεντρική κονσόλα συνολικής χωρητικότητας 9 λίτρων). Στο πορτμπαγκάζ των 752 λίτρων (10% μεγαλύτερο από πριν) χωρούν τα πάντα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων της δεύτερης σειράς (προς τα πάνω) ο χώρος αποθήκευσης διευρύνεται. Η εταζέρα στην 7θέσια έκδοση φυλάσσεται σε ξεχωριστό μέρος, ενώ διαθέσιμες είναι παροχές ρεύματος 12V σε όλες τις σειρές των καθισμάτων.

Στον τομέα των τεχνολογικών καινοτομιών, προστέθηκαν: έγχρωμη οθόνη τεχνολογίας TFT, νέο ενσωματωμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Carminat TomTom (κόστος κάτω από 500 ευρώ), αισθητήρες στάθμευσης πίσω, με ηχητική ειδοποίηση προσέγγισης, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα με τεχνολογία διασποράς του ήχου και δυνατότητα σύνδεσης πολυμέσων.


Εν συντομία…

Μπροστινή ανάρτηση με διάταξη από το νέο Megane και ημιάκαμπτος άξονας πίσω που μειώνει τις κλίσεις. Τιμόνι με ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγέρα. Πέντε κινητήρες βενζίνης (από 1.6 lt – 110 hp, 2.0 lt – 140 hp μέχρι 1.4 lt TCe – 130hp), και έξι κινητήρες πετρελαίου. Εξοπλισμός ασφάλειας και πέδησης: 6 αερόσακοι, ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού, σύστημα ελέγχου ευστάθειας με έλεγχο της υποστροφής. Εξι εκδόσεις του μοντέλου έχουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 140 γρ./χλμ., κινητήρες συμβατούς με βιο-καύσιμα, το 95% του βάρους τους αποτελείται από εξαρτήματα ανακυκλώσιμα στο τέλος της ζωής τους, και τουλάχιστον το 5% των πλαστικών μερών προέρχεται από ανακύκλωση). Οικονομική συντήρηση: αλλαγή λαδιών στα 30.000 χλμ. ή κάθε δύο χρόνια, σύστημα κλιματισμού χωρίς συμπλήρωμα φρέον, αντικατάσταση φίλτρου αέρα στα 60.000 χλμ. ή κάθε 4 χρόνια, χαμηλότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη εγγύηση.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube