Απόλυτη κυριαρχία για τη Ford στο ράλι Σαρδηνίας που ολοκληρώθηκε σήμερα, με τους δύο οδηγούς της να κάνουν το 1-2 δίνοντας νέο ενδιαφέρον στο φετινό πρωτάθλημα, ακριβώς στα μισό του. Στον έκτο αγώνα της χρονιάς λοιπόν πρώτος ήταν ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, και είναι ο πρώτος που καταφέρνει να κερδίσει φέτος αφού και στους πέντε προηγούμενους αγώνες νικητής ήταν ο Λεμπ. Στη Σαρδηνία όμως τα δύο Ford κυριάρχησαν από την πρώτη μέρα και κατάφεραν να μείνουν στην κορυφή μέχρι το τέλος. Ο Λάτβαλα χρειάστηκε 4 ώρες, 55 δευτερόλεπτα και 7 δέκατα για να ολοκληρώσει τις 17 ειδικές διαδρομές που αποτελούσαν το συγκεκριμένο αγώνα παίρνοντας από την αρχή την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη και δεν την έχασε σε κανένα σημείο του αγώνα.

Δεύτερος ήταν ο άλλος οδηγός της Ford, Μίκο Χίρβονεν, ο οποίος με τους οκτώ βαθμούς της θέσης μείωσε τη διαφορά του από τον Λεμπ που προηγείται στη βαθμολογία οδηγών, στους 18 βαθμούς. Η διαφορά του από τον Λάτβαλα, έκλεισε στα 29,4’’ αν και σήμερα όλοι περίμεναν να δουν τη στρατηγική που θα ακολουθούσε το αφεντικό της ομάδας, Μάλκολμ Ουίλσον, δίνοντας εντολή στον Λάτβαλα να κόψει ταχύτητα για να αφήσει τον Χίρβονεν να περάσει και να πάρει εκείνος τους 10 βαθμούς της νίκης. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε και στη Ford μετά από αυτήν την επιτυχία θα καταστρώσουν τα πλάνα τους για τη συνέχεια του πρωταθλήματος με σκοπό να φτάσουν την Citroen και τον Σεμπαστιάν Λεμπ.

Τρίτος ήταν ο Πέτερ Σόλμπεργκ με μια ιδιωτική Citroen Xsara ο οποίος έκανε έναν πολύ καλό αγώνα ενώ τέταρτος ήταν ο πεντάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Λεμπ, με Citroen C4, σε ένα ράλι που σίγουρα δεν θα θέλει να το θυμάται για πολύ καιρό. Ο Γάλλος αντιμετώπισε μικρά προβλήματα την πρώτη ημέρα και το τέλος της τον βρήκε τρίτο, κατόπιν… επιθυμίας του ίδιου, αφού δεν ήθελε να είναι αυτός που θα «καθάριζε» τις ειδικές της δεύτερης ημέρας. Το Σάββατο περίμεναν όλοι την αντεπίθεσή του, αφού ήταν 42,8’’ πίσω από τον Λάτβαλα ο οποίος ως πρώτος θα «καθάριζε» τις ειδικές και θα έχανε οπωσδήποτε σημαντικά δευτερόλεπτα. Ο οδηγός της Citroen προσπαθούσε, μείωνε τη διαφορά, όμως ένα κλατάρισμα στην 11η ειδική τον έριξε στην έκτη θέση και το τέλος της δεύτερης ημέρας τον βρήκε τελικά, πέμπτο. Σήμερα το μόνο που κατάφερε ήταν να ανέβει στην τέταρτη θέση και να περιοριστεί στους πέντε βαθμούς που του δίνει.

Πέμπτος ήταν ο Ευγκένι Νόβικοφ με μια C4 στο καλύτερό του αποτέλεσμα στο WRC, έκτος ο Μάθιου Ουίλσον με Ford Focus, έβδομος ο Μαντς Όστμπεργκ με Subaru Impreza και όγδοος ο Χένινγκ Σόλμπεργκ με ένα Ford της Stobart.

Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:

1. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα (Ford) 4:00:55.7
2. Μίκο Χίρβονεν (Ford) +29.4
3. Πέτερ Σόλμπεργκ (Citroen Xsara) +1:57.6
4. Σεμπαστιάν Λεμπ (Citroen C4) + 3:43.7
5. Ευγκένι Νόβικοφ (Citroen C4) + 5:11.8
6. Μάθιου Ουίλσον (Ford) +7:29.3
7. Μαντς Όστμπεργκ (Subaru Impreza) +13:20.6
8. Χένινγκ Σόλμπεργκ (Ford Focus) +13:21.2

Η βαθμολογία των οδηγών:

1. Σεμπαστιάν Λεμπ 55 βαθμοί
2. Μίκο Χίρβονεν 38
3. Ντάνι Σόρντο 31
4. Χένινγκ Σόλμπεργκ 21
5. Πέτερ Σόλμεπργκ 20
6. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα 19
7. Μάθιου Ουίλσον 15
8. Φεντερίκο Βιγιάγκρα 9
9. Σεμπαστιάν Οζιέ 9
10. Μαντς Όστμπεργκ 9
11. Κρις Άτκινσον 4
12. Ευγκένι Νόβικοφ 4
13. Κόνραντ Ράουτενμπαν 3
14. Καλίντ Αλ-Κασίμι 3
15. Ούρμο Άαβα 1

Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

1. CITROEN TOTAL WORLD RALLY TEAM 89 βαθμοί
2. BP FORD ABU DHABI WORLD RALLY TEAM 61
3. STOBART VK M-SPORT FORD RALLY TEAM 44
4. CITROEN JUNIOR RALLY TEAM 20
5. MUNCHI'S FORD WORLD RALLY TEAM 12

* Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, το δικό μας, Ράλι Ακρόπολις, που θα πραγματοποιηθεί από τις 12-14 Ιουνίου.

Επιμέλεια: Κώστας Ιωάννου

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube