Η βιομηχανική πόλη Ολμπια, η οποία βρίσκεται κάτω από τη γοητευτική Κόστα Σμεράλντα, βορειοανατολικά του νησιού της Σαρδηνία, φιλοξενεί το 6ο ράλλυ της χρονιάς, ακριβώς στα μισά του πρωταθλήματος. Αλλά το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα πραγματοποιείται στους λόφους και τα δάση νότια, όπου μία αμμώδης επιφάνεια κρύβει το σκληρό υπόστρωμα. Αυτό σημαίνει ότι οι δρόμοι γίνονται τραχείς στο δεύτερο πέρασμα, απαιτώντας δύναμη από τα αυτοκίνητα και αντοχή από τα ελαστικά Scorpion της Pirelli.
Οι ειδικές διαδρομές είναι γενικά γρήγορες και άνετες, αλλά συχνά στενεύουν, απαιτώντας ακρίβεια τόσο στην προετοιμασία των σημειώσεων, όσο και στις γραμμές οδήγησης. «Οι δρόμοι είναι πολύ στενοί μερικές φορές και παρόλο που η κατάστασή τους είναι καλή, προτιμώ τις φαρδύτερες ειδικές», δήλωσε ο 28χρονος Μίκο Χιβρόνεν της Ford (φωτο). «Υπάρχουν επίσης πολλά κομμάτια με βράχια, θάμνους και δένδρα στην άκρη του δρόμου. Κλαδιά συχνά κρέμονται στο δρόμο και στις στροφές εμποδίζουν τον οδηγό να δει την έξοδο. Η σειρά εκκίνησης είναι σημαντική. Η επιφάνεια θα είναι καλυμμένη με ολισθηρό χαλίκι και όσοι ξεκινήσουν πρώτοι θα το “σκουπίσουν”, προς όφελος όσων ακολουθούν. Θα ξεκινήσω τρίτος την Παρασκευή (σήμερα) και πιστεύω ότι είναι μία πολύ καλή θέση.
Δεν θα ήθελα να είμαι πρώτος στη σειρά το Σάββατο. Καλύτερα να επιτίθεσαι από τις πίσω θέσεις όσο το Σαββατοκύριακο εξελίσσεται», πρόσθεσε ο Φινλανδός. Πάντως ο Χιβρόνεν μετά τον προηγούμενο αγώνα στην Αργεντινή, τον περασμένο μήνα, έτρεξε σε αγώνα autocross στο Βέτελι, 200 χλμ. βόρεια της πόλης καταγωγής του, Γιαβάσκιλα. Κέρδισε στην κατηγορία οχημάτων με κινητήρα μπροστά και πίσω κίνηση, με ένα Ford Escort Mk1που είχε ετοιμάσει ο ίδιος, το οποίο, σύμφωνα με τους κανόνες του διαγωνισμού διατέθηκε άμεσα για πώληση. Το Escort προσέλκυσε 105 προσφορές! Η επίσημη έναρξη του ράλλυ της Σαρδηνίας έγινε χθες στο κέντρο της Ολμπια. Σήμερα το πρόγραμμα περιλαμβάνει 6 ειδικές διαδρομές μήκους 130,20 χλμ., από τα 347,12 χλμ. και τις 17 ειδικές που έχει σύνολο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής