Αποστολή στις Σέρρες
Είχα καιρό να πάω στις Σέρρες και να οδηγήσω στο αυτοκινητοδρόμιο. Η μοναδική ελληνική πραγματική πίστα, παρά το σχετικά μικρό της μήκος (3.186 μ.) σε σχέση με άλλες του εξωτερικού, φιλοξενεί με αξιοπρέπεια διάφορες εκδηλώσεις και όχι μόνο αγώνες ταχύτητας. Μία από αυτές αφορούσε στη παρουσίαση του Focus RS, του πιο ισχυρού προσθιοκίνητου αυτοκινήτου παραγωγής στην Ευρώπη με 300+ ίππους και βέβαια του πιό δυνατού Focus από καταβολής του μοντέλου (1998).
Το RS ήρθε στην Ελλάδα με τη συμπλήρωση 10 χρόνιων από την ανάδειξη του Focus ως «αυτοκίνητο της χρονιάς 1999» στην Ευρώπη (το 2000 αντίστοιχος τίτλος στη Β. Αμερική). Από το 1968 που ιδρύθηκε η Ford Ευρώπης ως παρακλάδι της αμερικανικής εταιρείας, παράγει ισχυρές εκδόσεις. Συνολικά 22 ως τώρα φέρουν το λογότυπο RS (από το Escort RS 1600 του 1.970, Capri RS 2600, Escort RS 2000 Mk II, RS200, Sierra RS Cosworth, Fiesta RS Turbo μέχρι το Focus RS του 2009). Το νέο RS χρησιμοποιεί ως βάση το αυτοκίνητο παραγωγής στην τελευταία του γενιά. Επειδή έχει τρομερή ισχύ, έγιναν ορισμένες μετατροπές στην μπροστινή ανάρτηση και συγκεκριμένα στο μουαγιέ, ώστε το κέντρο περιστροφής να είναι κοντά στον τροχό προκειμένου να αποφευχθούν τα «ψαρέματα» του τροχού κατά την έντονη επιτάχυνση. Μπήκαν πιό σφιχτά ελατήρια, νέα γόνατα Revo -πατέντα της Ford- μεγάλωσε κατά 4 εκ. το μετατρόχιο και έγινε 10% πιό άμεσο το σύστημα διεύθυνσης. Πίσω η ανάρτηση παρέμεινε η κλασική του απλού Focus, με πολλαπλούς συνδέσμους. Όμως, οι ρυθμίσεις έγιναν με βάση την ασφάλτινη έκδοση του αγωνιστικού Focus των ράλι WRC του 2006, στις δοκιμές 18.000 χλμ. που πραγματοποιήθηκαν σε πίστες της Ευρώπης και της Αμερικής. Μάλιστα υπήρξε στενή συνεργασία με τη γερμανική Continental, η οποία κατασκεύασε ελαστικό που να ταιριάζει στις υχηλές απαιτήσεις του μοντέλου, διάστασης 235/35 σε ζάντα 19 ιντσών. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν κάνει σε κάθε άλλο ισχυρό μοντέλο του είδους. Το πλαίσιο του RS είναι ίδιο με του λιγότερο ισχυρού ST. Χρησιμοποείται ίδιος κινητήρας turbo 2.5 lt - 305 hp στις 6.500 σ.α.λ. (225 hp του ST) με ροπή 440 Nm σταθερή μεταξύ 2.300 – 4.500 σ.α.λ.
Εν συντομία…
Ο κινητήρας συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που έχει κοντές σχέσεις. Χαρίζει επιτάχυνση 5,9 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 263 χλμ./ώρα με κόφτη αρχικά στις 6.500 σ.α.λ. αλλά για 3 δευτ. σου δίνει «αβάντσο» μέχρι τις 7.100 σ.α.λ. Η κατανάλωση καυσίμου θεωρείται ικανοποιητική με 9,4 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων αγγίζουν τα 225 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Στην πίστα το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό έκανε καλά τη δουλειά του, όπως και το ESP που δεν ενεργοποείται αμέσως για καλύτερο «παιχνίδι» με το τιμόνι. Καλά φρένα (αεριζόμενα δισκόφρενα 336 χιλ. μπροστά, απλά 302 χιλ. πίσω), ABS με κατανομή πέδησης. Φουλ εξοπλισμός (6 αερόσακοι, εκκίνηση με διακόπτη, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, φώτα xenon, ραδιο-CD με ΜΡ3, χειριστήρια στο τιμόνι κ.α.) και τιμή από 35.095 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής