Σπορτίφ όπως πάντα, πιο ισχυρό τώρα, με πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας

Δεν χρειάζεται να βάλουμε μπροστά στο λογότυπο GTI το αντίστοιχο Golf για να καταλάβουμε ποιο μοντέλο είναι. Όταν μιλάμε για GTI εννοούμε την πιο σπορτίφ και ισχυρή έκδοση του μικρομεσαίου μοντέλου της VW, το οποίο παραμένει σημείο αναφοράς στο είδος του. Περίπου πέντε μήνες μετά το λανσάρισμα του Golf 6ης γενιάς στην Ελλάδα, έφθασε και η αντίστοιχη έκδοση GTI που βασίζεται σε αυτό αλλά χαρακτηρίζεται ως 5η γενιά επειδή το πρώτο Golf δεν παράχθηκε σε GTI.

Η ισχυρή έκδοση διατηρεί τη μαύρη κυψελοειδή γρίλια αλλά σε πιό γυαλιστερό φινίρισμα, σε σχήμα V. Στο πλάι τα επίσης μαύρα μαρσπιέ ανασχεδιάστηκαν, ενώ τοποθετήθηκαν ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών τύπου «Denver». Στο πίσω μέρος ο νέος προφυλακτήρας με δύο απολήξεις εξάτμισης χρωμίου, εκατέρωθεν, και η νέα πίσω αεροτομή, ολοκληρώνουν τις αλλαγές εμφάνισης. Στη καμπίνα, παρατηρούμε αγωνιστικού τύπου καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, με επένδυση «Jacky» σε μαύρο – κόκκινο, χρώμα που έχουν και οι εξωτερικές ραφές. Ξεχωρίζουν επίσης, η οροφή σε μαύρο χρώμα, τα διακοσμητικά στοιχεία «Black Stripe» και το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων με στοιχεία αλουμινίου. Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο γνωστός 2.0 λίτρων κινητήρας turbo TSI, με άμεσο ψεκασμό βενζίνης, ο οποίος τώρα αποδίδει 210 ίππους. Η ροπή των 280 Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.700 - 5.200 σ.α.λ., η επιτάχυνση περιορίζεται στα 6,9 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (238 χλμ./ώρα με το αυτοματοποιημένο 6άρι κιβώτιο DSG). Με το μηχανικό κιβώτιο η μέση κατανάλωση φθάνει τα 7,3 λίτρα στα 100 χλμ. (7,4 λίτρα με το DSG) και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανέρχονται στα 170 γρ./χλμ. (173 γρ./χλμ. με το DSG). Τα νούμερα αυτά είναι ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με τον προκάτοχό του, κάτι που σημαίνει ότι με περισσότερη ισχύ, καταναλώνει λιγότερο καύσιμο και εκπέμπει λιγότερα καυσαέρια. Το νέο GTI έχει στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα XDS, το οποίο επιδρά στη αποσυμφόρηση του μπροστινού τροχού που βρίσκεται στη εσωτερική πλευρά της στροφής, ασκεί πίεση (μέσω του υδραυλικού συστήματος του συστήματος ευστάθειας - ESP) στον τροχό που βρίσκεται στην εσωτερική πλευρά της στροφής, ουσιαστικά φρενάροντας τον τροχό και αποτρέποντας το σπινάρισμα, βελτιώνει την πρόσφυση και μειώνει την τάση για υποστροφή.

Εν συντομία…

Η βασική, τρίθυρη έκδοση κοστίζει 27.700 ευρώ. Διαθέτει: 7 αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (με ABS, XDS, σύστημα αντιολίσθησης τροχών - ενίσχυσης πέδησης - διόρθωσης πορείας), ηλεκτρικά παράθυρα (και πίσω στο 5θυρο), ηλεκτρικούς - θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ραδιο- CD με MP3 / WMA, 8 ηχεία και έγχρωμη οθόνη TFT με χειρισμό αφής, δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με διακόπτες (για την οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, το τηλέφωνο και το ηχοσύστημα), δερμάτινο χειρόφρενο και λεβιέ ταχυτήτων, πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα με αντιολισθητική επένδυση, προβολείς ομίχλης εμπρός, φώτα ημέρας, πακέτο φωτισμού με αισθητήρες βροχής – φώτων, υπολογιστή ταξιδιού και σπορ αναρτήσεις. Στα έξτρα διατίθεται σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση με διακόπτη τριών θέσεων «Sport», «Comfort», «Normal», που προσαρμόζει και την ηλεκτρομηχανική λειτουργία του τιμονιού.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube