Το Nissan GT-R βρίσκεται στην Ελλάδα και προκαλεί με τις επιδόσεις του.

Όταν η Nissan αποφασίζει να κατασκευάσει ένα σπορ αυτοκίνητο, τα δίνει όλα. Τελευταίο τρανό παράδειγμα αποτελεί το GT-R, το οποίο ενσωματώνει σε μοντέλο δρόμου τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στους αγώνες. Με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,27, το GT-R είναι ένα από τα πλέον αεροδυναμικά οχήματα και πολύ αποδοτικό σε αρνητική άντωση. Η ροή αέρα κάτω από τον χώρο του κινητήρα μέσω του τούνελ του πατώματος παράγει επιπλέον αρνητική άντωση, όπως συμβαίνει στους αγώνες. Η επιτυχημένη ισορροπία χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης και υψηλής αρνητικής άντωσης, είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της Nissan με το Lotus Group στην Ευρώπη και τη Yoshitaka Suzuka στην Ιαπωνία.

Στη φιλόξενη, σπορ καμπίνα 4 ατόμων κυριαρχούν τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα τύπου μπάκετ, το δέρμα και η πολυτέλεια. Οσον αφορά στον κινητήρα, χρησιμοποιεί ένα ολοκαίνουριο V6 σύνολο 3.8 lt με δύο υπερσυμπιεστές, ισχύος 480 hp στις 6400 σ.α.λ.. Η μέγιστη ροπή των 588 Nm παραμένει σταθερή μεταξύ 3200-5200 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα επίσης νέο κιβώτιο, ειδικά για το μοντέλο, ημιαυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η διάταξη διπλού συμπλέκτη –ο ένας για τις σχέσεις 1-3-5 και ο άλλος για τις 2-4-6- συμβάλλει σημαντικά στην ελαχιστοποίηση του χρόνου αλλαγής. Επιπλέον το κιβώτιο λειτουργεί και ως πλήρως αυτόματο για χρήση στην πόλη ή με δύο προγράμματα ημιαυτόματων αλλαγών «R mode» και «Normal mode», μέσω των σταθερών διακοπτών πίσω από το τιμόνι.

Το ιαπωνικό υπεραυτοκίνητο επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα υπερβαίνει τα 310 χλμ./ώρα! Κινητήρας και κιβώτιο είναι χειροποίητα. Τα αμορτισέρ είναι Bilstein DampTronic με τρία προγράμματα λειτουργίας που επιλέγονται από τον οδηγό. Το σύστημα των φρένων διαθέτει εξαιρετικά μεγάλα, διάτρητα και πλήρως αεριζόμενα δισκόφρενα της Brembo, εμπρός και πίσω (380 χιλ.), με εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo μπροστά και τετραπίστονες πίσω.

Το Nissan GT-R προσφέρει πλήθος πληροφοριών στον οδηγό μέσω της οθόνης πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο του ταμπλό, για: θερμοκρασία νερού - λαδιού - λιπαντικού κιβωτίου, πίεση λαδιού και λαδιού κιβωτίου, πίεση υπερπλήρωσης και κατανομή ροπής εμπρός/πίσω, αλλά και πληροφορίες για τον οδηγό –όπως διάγραμμα αλλαγής ταχυτήτων, χρόνους πίστας, πλευρική και εγκάρσια επιτάχυνση, κ.α. Μέχρι στιγμή υπάρχουν 40 παραγγελίες στην Ελλάδα, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 99.760 ευρώ.

Εν συντομία…

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω προηγμένου συστήματος. Το μοντέλο κινείται κατά 100% ως πισωκίνητο σε κανονικές συνθήκες, ενώ όταν κριθεί αναγκαίο μεταφέρει πολλή ροπή στους εμπρός τροχούς, έως 50%, βελτιώνοντας την πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες (βροχή, πάγος, χιόνι) ή σε στροφές υψηλής ταχύτητας για καλύτερη ευστάθεια. Το ποσοστό μετάδοσης της ροπής ανά άξονα μεταβάλλεται συνεχώς μέσω αισθητήρων. Στο σύστημα τετρακίνησης ενσωματώνεται και το σύστημα ελέγχου ευστάθεια που ελέγχει τις πλαγιολισθήσεις και μεταφέρει ροπή στους μπροστινούς τροχούς για σταθερότητα.

Επιπλέον, ένα ακόμη ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου συνεργάζεται με το πίσω μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αποτρέποντας το σπινάρισμα των τροχών. Στον τομέα των αναρτήσεων περιλαμβάνει διπλά αλουμινένια ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με επίσης αλουμινένια στελέχη.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube