Το ατύχημα του Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα με συνοδηγό την Μίκα Αντίλα στο ράλι Πορτογαλίας στις αρχές Απριλίου, ήταν από τα πιο τρομακτικά. Ο 24χρονος Φινλανδός με τέταρτη ταχύτητα στο κιβώτιο, προσπάθησε να φρενάρει σε μια αριστερή στροφή. Το Ford Focus RS WRC έγινε «ελαφρύ», χάθηκε η πρόσφυση κι αφού χτύπησε πρώτα πίσω και μετά μπροστά στο ανάχωμα, πέρασε πάνω από μια μπαριέρα κατρακυλώντας στην πλαγιά. Σε 19,8 δευτ. έκανε 12 πλήρεις περιστροφές σε απόσταση 200 μ., κι αν δεν σταματούσε σε δέντρο θα κυλούσε άλλα 50 μ. Όπως φαίνεται και από τη φωτογραφία το αυτοκίνητο έγινε αγνώριστο, ωστόσο όχι μόνο έσωσε το πλήρωμα, αλλά βγήκαν κιόλας μόνοι περπατώντας! Ο Μηχανικός της M-Sport που ετοιμάζει τα αυτοκίνητα της Ford στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, ανέφερε ότι η δομή ασφαλείας του αυτοκινήτου ήταν αυτή που έσωσε το πλήρωμα.
Η εκτεταμένη χρήση ατσαλιού Τ45 στον κλωβό απέδειξε ότι παρά την καταστροφή υπάρχουν μέρη που θα επιδιορθωθούν και θα χρησιμοποιηθούν στα επόμενα ράλι. αναβαθμισμένη ασφάλεια, βάσει κανονισμών και σχεδίασης του αυτοκινήτου, δεν επέτρεψε την καταστροφή της κολόνας Α (μπροστινή), ούτε του roll-bar της πόρτας, παρά το γεγονός ότι άνοιξε, ενώ είχαν διαλυθεί το καπό και η οροφή. Οι δοκοί ασφαλείας στην κολόνα Β (μεσαία) και η ενίσχυση του αμαξώματος στην κολόνα C (πίσω) βοήθησαν στην αποφυγή τραυματισμού. Οδηγός και συνοδηγός έκαναν χρήση του καθίσματος ασφαλείας της FIA, το οποίο παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2008, έχοντας μπράτσα αλουμινίου και επιπλέον στοιχεία ενίσχυσης.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής