Η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι η πρώτη που έχει «σηκώσει το γάντι» της οικολογίας, θέτοντας συνεχώς ολοένα και πιο αυστηρούς όρους στις βιομηχανίες αυτοκινήτου, ελαστικών και καυσίμων. Προφανής στόχος ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και δη του διοξειδίου του άνθρακα που ευθύνεται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ετσι, θεσπίζονται συνεχώς χαμηλότερα επίπεδα γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο και από τα 140 γρ./χλμ. τώρα θα φθάσουμε στα 130 και ίσως στα 120 στο εγγύς μέλλον. Όμως ο αριθμός αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο βελτιώνοντας τα καύσιμα ή την τεχνολογία των κινητήρων.

Οσο κι αν φαντάζει παράδοξο, το 20% της συνολικής κατανάλωσης των οχημάτων επηρεάζεται από τα ελαστικά, τα οποία συνεισφέρουν τα μέγιστα στην ασφάλεια, καθώς είναι το μοναδικό σημείο επαφής ενός οχήματος με το δρόμο. Η Ε.Ε. μετά την απαγόρευση των λεγόμενων «αρωματικών ελαίων» για την παραγωγή ελαστικών από το 2010, έχει θέσει αυστηρότερους όρους για το 2012: 10% καλύτερο φρενάρισμα στο βρεγμένο δρόμο (ασφάλεια), 4% λιγότερα ντεσιμπέλ θορύβου (από 74 σε 70) και βέβαια μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η απάντηση της Pirelli απέναντι σε αυτές τις νέες περιβαλλοντικές προκλήσεις, δόθηκε αρχικά εδώ και ενάμιση χρόνο, με την παρουσίαση των πρώτων «πράσινων» ελαστικών Cinturato P4 και P6, για μικρά με μικρομεσαία μοντέλα.

Το όνομα Cinturato με βαριά ιστορία ήρθε ξανά έπειτα από δεκαετίες στο προσκήνιο ακριβώς για να αναδείξει τη σημαντική αυτή προσπάθεια συμβολής στην προστασία του περιβάλλοντος. Τώρα ήρθε η σειρά του Cinturato P7, για αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού με αντίστοιχη ιπποδύναμη. Το τμήμα έρευνας και εξέλιξης της μάρκας έκανε σπουδαία δουλειά σε σχέση με το προηγούμενο P7, μειώνοντας το βάρος του νέου ελαστικού κατά 8% για λιγότερο θόρυβο, χρησιμοποιώντας νέα υλικά κατασκευής. Παράλληλα βελτιώθηκε η αντίσταση κύλισης (αντίσταση ελαστικού στην κίνηση του αυτοκινήτου) κατά 20%, μειώθηκε η κατανάλωση καυσίμου κατά 4,2%, ο θόρυβος κατά 30%, ενώ αυξήθηκε η χιλιομετρική απόδοση (διάρκεια ζωής). Επίσης, χάρη στις καινοτόμες γόμες και τη σχεδίαση πέλματος (τέσσερις φαρδιές, διαμήκεις αυλακώσεις και ένας ενισχυμένος εξωτερικός ώμος), απομακρύνεται ποσότητα νερού στο βρεγμένο δρόμο της τάξεως των 30 λίτρων το δευτερόλεπτο, με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα (υπολογισμός με ελαστικά 225/50 R17).

Εν συντομία…

Το νέο Cinturato P7 αναφορικά με το βρεγμένο δρόμο, βελτίωσε το κράτημα στις στροφές, όπως και την απόσταση φρεναρίσματος κατά 2% (με 80 χλμ./ώρα στο κοντέρ). Στο στεγνό δρόμο, η απόσταση φρεναρίσματος με 100 χλμ./ώρα ταχύτητα είναι 5% μικρότερη. Το Cinturato P7 διατίθεται ως ελαστικό αντικατάστασης σε πολλές διαστάσεις για ζάντες 16-17-18 ιντσών (και σε έκδοση run flat). Προς το παρόν έχει προτιμηθεί για εργοστασιακή τοποθέτηση σε μοντέλα, όπως: Alfa Romeo (159 Facelift, νέα 147), Mercedes (E Class, S Class), Audi (A4, A4 Allroad, A5), BMW (X1, Σειρά 1 και 3), Volvo (C30, S40, V50, S80, V70, S60). Η Pirelli στο προσεχές διάστημα αναμένεται να παρουσιάσει κι άλλες τεχνολογίες, όπως «πράσινα» ελαστικά φιλικά προς το περιβάλλον για οχήματα 4Χ4.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube