Να Triumph Bonneville σε τρεις εκδόσεις με σεβασμό στην παράδοση.

Πενήντα χρόνια συμπληρώνονται από τη δημιουργία της Bonneville 46 ίππων με διπλά καρμπυρατέρ, η οποία πήρε το όνομά της προς αναγνώριση των ρεκόρ της Triumph στην πίστα Bonneville Salt Flats στην Γιούτα των ΗΠΑ. Το Bonneville υιοθετήθηκε ως η μοτοσικλέτα του ροκ κινήματος της Μεγάλης Βρετανίας και έγινε σύμβολο όπως το Mini, το διπλό λεωφορείο, η Twiggy και η μίνι φούστα.

Με την πάροδο των χρόνων το Bonneville εξελίχθηκε, διατηρώντας ωστόσο το γνήσιο χαρακτήρα του και από λεπτοκαμωμένη μοτοσικλέτα πήγε σε πιο πρακτικά και κλασσικά σχέδια προς τα τέλη της δεκαετίας του 60, αρχές 70. Οι κινητήρες, στην παραδοσιακή δικύλινδρη εν σειρά διάταξη, με νέες τεχνολογίες αυξήθηκαν σε χωρητικότητα από 650 κ.εκ. σε 750 κ.εκ., ενώ προστέθηκαν δισκόφρενα, μίζες, χυτές ζάντες και οκταβάλβιδες κεφαλές. Η προηγούμενη εταιρία Triumph χρεοκόπησε και το εργοστάσιο του Meriden έκλεισε, με την άδεια κατασκευής των Bonneville να πηγαίνει στην εταιρία Racing Spares, η οποία παρήγαγε 1.200 μοτοσικλέτες μεταξύ 1985 - 1988.

Η Triumph επανιδρύθηκε το 1990, με νέα γκάμα σε εξελιγμένους τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες, όμως η ιστορία του Bonneville δεν είχε τελειώσει. Το 2001, με έδρα το Hinckley αναβιώνει το Bonneville με κλασσικό δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 61 ίππων και 790 κ.εκ. Μάλιστα πολλοί αστέρες της μουσικής (Pink κ.α.) και του Χόλιγουντ (Κλούνεϊ, Κέιτζ, Μακ Γκρέγκορ) διάλεξαν να κυκλοφορούν με τα νέα Bonneville. Το 2005, η έκδοση T100 εξοπλίστηκε με ένα μεγαλύτερο κινητήρα 865 κ.εκ., ενώ το 2007 προστέθηκε ηλεκτρονικός ψεκασμός. Τα μοντέλα του 2009 κρατούν ως βάση την απλή κλασσική εμφάνιση του 2001 με τον τελευταίο κινητήρα 865 κ.εκ. με ένα μόνο μικρό ψυγείο λαδιού, ενώ ο σύγχρονος ψεκασμός πολλαπλών σημείων κλειστού κυκλώματος, για προδιαγραφές ρύπων

Euro 3, μεταμφιέστηκε ώστε να δείχνει σαν παραδοσιακό σύστημα διπλών καρμπιρατέρ. Επίσης, το σύστημα ψεκασμού αέρα, μαζί με τους προ-καταλύτες στους λαιμούς των εξατμίσεων και τον τριοδικό καταλύτη βοηθούν στη μείωση της εκπομπής των ρύπων.

Εν συντομία…

Τα νέα Bonneville διαθέτουν ίδιο με πριν σωληνωτό πλαίσιο, νέο τιμόνι πιο κοντά στον αναβάτη, ελαφρύ συμπλέκτη με μανέτα που ρυθμίζεται σε τέσσερις θέσεις, νέες χυτές ζάντες ελαφριού κράματος 7 ακτίνων, νέους τροχούς, κοντύτερα φτερά, σπορ τελικά εξατμίσεων και πλευστά δισκόφρενα με διπίστονες δαγκάνες (310 χιλ. εμπρός, 255 χιλ. πίσω). Στην έκδοση Bonneville T100 υπάρχουν αλλαγές σε λεπτομέρειες (δίχρωμη βαφή, ακτινωτές 19άρες ζάντες εμπρός, 17άρες πίσω, άλλες εξατμίσεις, λαστιχένιες φισούνες πιρουνιού, νέα καβαλέτα τιμονιού, επανασχεδιασμένα μαρσπιέ, μαύρο φινίρισμα στο περίβλημα των οργάνων, χρωμιωμένα καπάκια κινητήρα και σήματα ρεζερβουάρ, όπως και λαστιχένια προστατευτικά ρεζερβουάρ. Τα Bonneville διατίθενται σε τρεις εκδόσεις. Η βασική κοστίζει 8.290 ευρώ, η SE 9.290 και η T100 τιμάται προς 10.100 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube