Η Superleague Formula ξεκινά σήμερα δοκιμές – δεύτερη χρονιά με 20 ομάδες. Σήμερα πραγματοποιεί δοκιμές στην γαλλική πίστα του Μανί – Κουρ η Superleague Formula, ενόψει της νέας αγωνιστικής περιόδου η οποία θα ξεκινήσει από την ίδια πίστα στις 27-28 Ιουνίου και περιλαμβάνει συνολικά 6 διπλούς αγώνες: Ζόλντερ 18-19 Ιουλίου, Ντόνιγκτον Παρκ 1-2 Αυγούστου, Εστορίλ 5-6 Σεπτεμβρίου, Μόντσα 3-4 Οκτωβρίου, Χαράμα (Μαδρίτη) 17-18 Οκτωβρίου.

Ο πρωτότυπος θεσμός ενός πρωταθλήματος μονοθεσίων με ποδοσφαιρικές ομάδες έκανε πέρυσι το ντεμπούτο του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, εισάγοντας σημαντικές καινοτομίες. Κατ’ αρχήν διεξάγονται διπλοί αγώνες των 45 λεπτών, όπως ακριβώς με τα ημίχρονα στο ποδόσφαιρο. Τα αυτοκίνητα για να πάρουν τις θέσεις στο γκριντ για την εκκίνηση, πρώτα χωρίζονται σε δύο ομίλους κάνοντας δύο 15λεπτα δοκιμαστικών, με τους 4 καλύτερους χρόνους να προκρίνονται στην επόμενη φάση. Εκεί τα μονοθέσια διαγωνίζονται για ένα και μόνο γύρο χιαστί ανά ζεύγη, με το ταχύτερο τελικά να παίρνει την πολ ποζίσιον. Στον δεύτερο αγώνα η σειρά εκκίνησης ήταν αντιστρόφως ανάλογη του τερματισμού του πρώτου, δηλαδή ο τελευταίος στην πολ ποζίσιον και ούτω καθ’ εξής.

Επίσης, βαθμούς έπαιρναν όλα τα μονοθέσια που τερμάτιζαν τον αγώνα, ενώ στη διάρκεια του πρωταθλήματος θεσπίστηκε η χρησιμοποίηση διακόπτη υπερπλήρωσης «press to pass», κάτι ανάλογο με της Φόρμουλα 1 φέτος (βοήθημα για προσπέραση). Ο οδηγός πατώντας το διακόπτη είχε επιπλέον 1.000 στροφές διαθέσιμες στον κινητήρα V12 4.2 lt – 750 hp των 11.000 στροφών με κόφτη. Η λειτουργία επιτρεπόταν μόνο 4 φορές σε κάθε αγώνα με ενδιάμεση χρονική απόσταση για επαναφόρτιση, πάνω από 2 λεπτά. Μολονότι οι αγώνες ξεκίνησαν χωρίς πιτ στοπ, στη συνέχεια καθιερώθηκε και αλλαγή ελαστικών. Το περσινό πρωτάθλημα άρχισε με 17 ομάδες, έγιναν 18 έπειτα, ενώ φέτος προστέθηκαν ακόμα δύο, η πρωταθλήτρια Γαλλίας Λιόν και η Μίντλαντ από τη Δανία με συμμετοχές στο κύπελλο Ουέφα.

Μάλιστα διάλεξε οδηγό τον Κάσπερ Αντερσεν που έτρεξε πέρυσι το μονοθέσιο του Ολυμπιακού σε 4 διπλούς αγώνες, ενώ στους άλλους δύο οδηγός ήταν ο Σταμάτης Κατσίμης για τον οποίο απομένουν κάποιες λεπτομέρειες συμβολαίου για να τρέξει φέτος όλη τη χρονιά το μονοθέσιο του «θρύλου». Οι υπόλοιπες 17 ομάδες είναι: Αντερλεχτ, Κορίνθιανς, Φλαμένγκο, Γκουόαν Πεκίνου, Ντόρτμουντ, Αϊντχόβεν, Μίλαν, Ρόμα, Πόρτο, Βασιλεία, Γαλατασαράι, Σεβίλλη, Ατλέτικο, Αλ Αϊν (Εμιράτα), Τότεναμ, Ρέιντζερς, Λίβερπουλ.

Εν συντομία…

Το περσινό πρωτάθλημα μεταδόθηκε τηλεοπτικά από δεκάδες δίχτυα σε όλο τον κόσμο αλλά και μέσω Διαδικτύου. Πέρυσι υπήρχε εισιτήριο στην πρώτο αγώνα της Αγγλίας με λιγοστούς θεατές και πολλή βροχή στο δεύτερο σκέλος. Στη συνέχεια η προσέλευση των φιλάθλων ήταν δωρεάν και πίστες όπως του Εστορίλ (Πορτογαλία) και Χερέθ (Ισπανία) ήταν σχεδόν γεμάτες με λιακάδα. Φέτος θα ισχύει ξανά εισιτήριο, 20 ευρώ για τις δύο ημέρες στη Γαλλία, 15 ευρώ την ημέρα του αγώνα. Το θέαμα είναι καλό, συμμετέχουν ελπιδοφόροι οδηγοί, ενώ υπάρχουν παράλληλα σόου με δεξιοτεχνία μοτοσικλετών, αεροπορικές επιδείξεις κ.α. Οι σημερινές δοκιμές αφορούν κυρίως βελτιώσεις στον κινητήρα, με νέο σύστημα νερού και λαδιού για καλύτερη λειτουργία στις στροφές. Προς το παρόν τηλεοπτική κάλυψη δεν υπάρχει για την Ελλάδα.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube