Το Volvo XC60 κοστίζει κάτι τις αλλά αξίζει για όσα διαθέτει και προσφέρει. Ποτέ μια εμπειρία δεν είναι αρκετή. Τον περασμένο Οκτώβριο στην όμορφη Βαλένθια οδήγησα για πρώτη φορά το νέο συμπαγές SUV όχημα της Volvo, το XC60, και τώρα για δεύτερη φορά επί ελληνικού εδάφους. Επιβλητικό σε όγκο (μήκος 4,63 μ., πλάτος 1,9 μ., ύψος 1,71 μ.), έχοντας κύρος με τη διαγώνια μπάρα στη μάσκα και το σήμα της σουηδικής φίρμας στη μέση και μυστήριο με τα πίσω φιμέ τζάμια, δεν περνά απαρατήρητο στο δρόμο.
Στην καμπίνα κυριαρχεί το δέρμα στο σαλόνι, στο τιμόνι με τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα και στο λεβιέ ταχυτήτων. Στην κυρτή προς τον οδηγό κονσόλα από αλουμίνιο βρίσκονται όλες οι λειτουργίες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, κλιματισμού και ηλεκτρονικών συστημάτων. Εντυπωσιάζουν τα μπάκετ καθίσματα με τα ενεργά προσκέφαλα που περιορίζουν τον τραυματισμό του αυχένα, ενώ για την άνεση δεν τίθεται λόγος. Φιλοξενεί πέντε ενήλικες επιβάτες με τα 2,77 μ. μεταξόνιο, με άπλετο χώρο στο πορτμπαγκάζ (495 λίτρα) κάτω από την εταζέρα. Μολονότι είχα πολλές αποσκευές δεν χρειάστηκα την ασύμμετρη αναδίπλωση των πίσω θέσεων (40:20:40) που δίνουν έξτρα χώρο.
Στον αυτοκινητόδρομο πατά γερά με τα φαρδιά μετατρόχια, ενώ το σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας συνεργάζεται καλά με τον πανίσχυρο κινητήρα turbo βενζίνης 3.0 lt - 285 hp. Εκπληκτική μέγιστη ροπή στα 400 Nm, διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Κινεί άνετα το βαρύ ομολογουμένως αμάξωμα των 1.850 κιλών. Καλό και το αυτοματοποιημένο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων που λειτουργεί ως αυτόματο είτε και με χειροκίνητες αλλαγές από το λεβιέ. Σε αυτή τη λειτουργία αργεί κάπως τις αλλαγές αλλά δεν προβληματίζει πολύ. Μην ξεχνάμε ότι είναι και θέμα κατανάλωσης και ρύπων (μέση τιμή 11,9 λίτρα στα 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 284 γρ./χλμ.).
Το νέο XC60 εφοδιάζεται με σύστημα ηλεκτρονικής τετρακίνησης. Σε φυσιολογικές συνθήκες η ροπή πηγαίνει στον μπροστινό άξονα, αλλά στο χώμα και στις λάσπες που κινήθηκα μοιράστηκε και στον πίσω για καλύτερη πρόσφυση. Με φουλ εξοπλισμό: 8 αερόσακους, ισχυρά φρένα, ABS με υποβοήθηση πέδησης πανικού κ.α., οι τιμές αρχίζουν από 51.521 ευρώ, κατά 5.400 ευρώ λιγότερο με τη μείωση του φόρου.
Εν συντομία…
Το μοντέλο ξεχωρίζει περισσότερο για τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει. Τίθενται σε λειτουργία και απενεργοποιούνται με διακόπτες στην κονσόλα. Στάνταρ είναι το δυναμικό σύστημα ευστάθειας που ελέγχει και την κλίση του αυτοκινήτου, το σύστημα αποφυγής ανατροπής, το σύστημα ευστάθειας τρέιλερ, το σύστημα αργής κατάβασης με πρώτη ταχύτητα και το καινούργιο επαναστατικό σύστημα που φρενάρει μόνο του το αυτοκίνητο με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ./ώρα, όταν πλησιάζει σε σταματημένο όχημα.
Μια φορά το χρειάστηκα και λειτούργησε αμέσως. Στην έκδοση δοκιμής είχα διαθέσιμα κι άλλα συστήματα με ηχητικές και φωτεινές ενδείξεις για την παρέκκλιση της πορείας, τη μείωση της απόστασης από όχημα μπροστά και την ύπαρξη άλλων οχημάτων από το πλάι. Χρήσιμος και ο ρυθμιστής ταχύτητας. Την αυξομειώνει ανάλογα την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής