Μπορεί να δίνουμε βάση στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων όλων των μαρκών, ωστόσο καθένα από αυτά είναι εφοδιασμένο με ό,τι καινούργιο ελαστικό υπάρχει διαθέσιμο στην αγορά. Αλλωστε οι βιομηχανίες αυτοκινήτων και ελαστικών, συνεργάζονται στενά προκειμένου από κοινού να πετύχουν τις υψηλές προδιαγραφές που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ενωση, αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος και της ασφάλειας. Όσο κι αν φαίνεται παράδοξο σε κάποιους, η κατανάλωση καυσίμου ενός οχήματος εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την αντίσταση κύλισης του ελαστικού. Δηλαδή όσο ελαφρύτερο είναι ένα ελαστικό, όσο λιγότερο θερμαίνεται στο εσωτερικό με αποτέλεσμα να δέχεται τη μικρότερη δυνατή παραμόρφωση, τόσο λιγότερο καύσιμο απαιτείται.
Τεχνολογικά, προς αυτή τη κατεύθυνση, όλες οι μεγάλες εταιρείες ελαστικών έχουν κάνει αξιοθαύμαστα βήματα. Συνεχώς παρουσιάζουν νέα προϊόντα με εξαιρετικά στοιχεία ποιότητας (χωρίς αρωματικά έλαια, χαμηλότερο επίπεδο θορύβου – νέοι όροι της Ε.Ε. από το 2012), διατηρώντας παράλληλα το κόστος αγοράς πολλές φορές σε μικρότερες τιμές από τα ελαστικά που αντικαθιστούν. Πρόσφατα βρέθηκα στο Μονπελιέ, σε μια φοιτητούπολη του γαλλικού νότου, καθαρή και προσεγμένη, η οποία δεν έχει καμία σχέση με αντίστοιχες πόλεις της Ελλάδας που είναι πλημμυρισμένες στα πανό, τις αφίσες και τα συνθήματα στους τοίχους. Λες και εκεί όλα τα ζητήματα είναι λυμένα. Προφανώς βρίσκουν, όμως, ενδεδειγμένους τρόπους να τα λύνουν. Κάτι περιβαλλοντικά ενδεδειγμένο έκανε και η Goodyear. Ανέπτυξε την καινοτομική τεχνολογία FuelSaving, πρώτο δείγμα της οποίας είναι το νέο EfficientGrip. Η νέα τεχνολογία χαρακτηρίζεται από μια πατέντα επίστρωσης Coolcushion (κρύας μαλακής μάζας) με νέο θερμοπλαστικό υλικό σαν ενισχυτικό υλικό για χαμηλότερο βάρος και χαμηλότερη ανάπτυξη θερμοκρασίας.
Εκτός αυτού, ένα φύλλο πολυεστέρα κοντά στην περιοχή της στεφάνης και πλαϊνό με νέα υλικά μείωσαν το βάρος κατά 10% σε σχέση με το ελαστικό που αντικαθιστά. Όλα αυτά μαζί συμβάλλουν στη βελτίωση της αντίστασης κύλισης, στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και τις μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Στις δοκιμές που έκανα στην εξαιρετική ιδιόκτητη πίστα της Goodyear στην περιοχή του Μονπελιέ, και με διαφορετικά αυτοκίνητα (Renault Megane, Peugeot 308, Mercedes E-Class, Audi A3 – A4, Golf 6), το νέο ελαστικό έδειξε να υπερέχει των ανταγωνιστικών που είχε διαθέσιμα η μάρκα. Πολύ καλό κράτημα στο βρεγμένο δρόμο και μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος στο νερό αλλά και πολλή καλή συμπεριφορά στο στεγνό δρόμο.
Εν συντομία…
Σύμφωνα με δοκιμές του γερμανικού οργανισμού TUV SUD Automotive, από τους μεγαλύτερους σε τεστ πιστοποιήσεων, το νέο Goodyear EfficientGrip προσφέρει 13% χαμηλότερη αντίσταση κύλισης, 2% μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος στο στεγνό και στο βρεγμένο δρόμο και 1,9% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Σχεδιαστικά έχει τέσσερις κεντρικές κατά μήκος αυλακώσεις για καλύτερη απομάκρυνση του νερού και μικρότερη αντίσταση στην υδρολίσθηση. Η επανατοποθέτηση των εγκοπών και η υψηλή πυκνότητά τους χαρίζουν μεγαλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ με μείγμα γόμας υψηλής περιεκτικότητας σε πυρίτιο και τελευταίας τεχνολογίας πολυμερή βελτιώθηκε η χιλιομετρική απόδοση. Ως πρώτη τοποθέτηση υπάρχει σε περίπου 60 νέα μοντέλα. Διατίθεται και στο εμπόριο σε πολλές διαστάσεις (ζάντες 14, 15, 16, 17, 18) και ταχύτητες (H, V, W).
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής