Είναι αλήθεια ότι η καινοτομία του φετινού πρωταθλήματος με την προαιρετική εισαγωγή του συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα (KERS), το οποίο μπορεί να δώσει 82 ίππους παραπάνω για λίγα δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο, δεν έχει φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα στις ομάδες που το χρησιμοποιούν, κι αυτό διότι με το πρόσθετο βάρος έχει αλλάξει η συμπεριφορά του μονοθεσίου. H Ferrari που μετά από 3 αγώνες είναι άποντη στο πρωτάθλημα, το είχε στα δύο πρώτα γκραν πρι αλλά στην Κίνα το έβγαλε. Το ίδιο και η Renault που εμφάνισε ωστόσο νέο πίσω διαχύτη αέρα.
Η BMW το έχει από την αρχή στο μονοθέσιο του Χάιντφελντ και συνεχίζει με αυτό, ενώ το έβαλε για πρώτη φορά στο μονοθέσιο του Κούμπιτσα στην Κίνα (δεν έβρισκε ιδανική κατανομή βάρους με τον οδηγό) με αποτέλεσμα ο Πολωνός να μην προκριθεί στον ημιτελικό γύρο των δοκιμαστικών και να ξεκινήσει από τα πιτς. Η μόνη που επιμένει είναι η McLaren Mercedes η οποία δείχνει να έχει κάνει καλύτερη δουλειά. Όμως όπως δήλωσε το αφεντικό της ομάδας, Μάρτιν Γουίτμαρς, μπορεί να το αφαιρέσει από τα μονοθέσια εφόσον δεν αποκτήσει πλεονέκτημα στη συνέχεια. Από την άλλη πλευρά, ο πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ σκέφτεται να υπάρχει ένας και μόνο προμηθευτής KERS για όλες τις ομάδες.
Η BMW Sauber έχει εκδηλώσει εδώ και καιρό ενδιαφέρον, ίσως επειδή το χρησιμοποιεί σε δοκιμές περίπου ένα χρόνο και το έχει εξελίξει. Όμως στη Mercedes μάλλον δεν φαίνονται διατεθειμένοι να αφήσουν το πεδίο ελεύθερο. Εχουν άλλωστε και ένα λόγο παραπάνω να υποστηρίξουν την προσπάθειά τους, μια και στη μέχρι στιγμής βαθμολογία των κατασκευαστών έχουν διπλάσιους πόντους από την άλλη γερμανική μάρκα. Ο αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes, Νόρμπερτ Χάουγκ, σε χθεσινές δηλώσεις του αναφορικά με την απόδοση της McLaren Mercedes στα τρία πρώτα γκραν πρι, επισήμανε ότι ο κινητήρας και το KERS της Mercedes δουλεύουν θαυμάσια αλλά χρειάζεται καλύτερη δουλειά στον τομέα της αεροδυναμικής.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής