Η κατηγορία των λεγόμενων συμπαγών, πολυχρηστικών οχημάτων, απέκτησε ένα νέο μέλος. Πρόκειται για το Κia Soul, το οποίο αφού παρουσιάστηκε πέρυσι σε δύο διεθνείς εκθέσεις (Γενεύη, Παρίσι) σε πρωτότυπες εκδόσεις, προχώρησε στη γραμμή παραγωγής και αναμένεται μέχρι τα μέσα Μαϊου στην Ελλάδα. Το μοντέλο διαθέτει σύγχρονο στυλ και σχεδόν τετραγωνισμένο αμάξωμα με τροχούς τοποθετημένους στις άκρες για άνεση στο εσωτερικό.
Κύριο χαρακτηριστικό του είναι το υπερυψωμένο αμάξωμα (1,61 μ.) και η ασυνήθιστα αυξημένη απόσταση από το έδαφος (16,5 εκ.), που μαζί με την προστατευτική ποδιά μπροστά παραπέμπουν σε τετρακίνητο αυτοκίνητο, χωρίς ωστόσο να είναι.
Βέβαια αυτό λίγους απασχολεί, όπως έχει δείξει η αγορά. Τα καθαρόαιμα τετρακίνητα έχουν πλέον λιγοστέψει, με τη θέση τους να παίρνουν τα λεγόμενα SUV με ηλεκτρονική τετρακίνηση. Εκτός αυτού, αρκετές μάρκες επιλέγουν ανάλογες λύσεις (Nissan Qashqai, Toyota RAV4, Toyota Urban Cruiser, Citroen C3 Picasso κ.α.), δηλαδή προσθιοκίνητες εκδόσεις σε off road περιτύλιγμα, που καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν χαμηλές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα.
Οσον αφορά το Soul θα βρει φίλους αλλά και αδιάφορους. Εχει πάντως αξιόλογα στοιχεία με βασική διαφοροποίηση το U που κάνει η οροφή με το πίσω μέρος και τις πόρτες, δίνοντας αίσθηση ενιαίου κρυστάλλου σε παράθυρα και παρμπρίζ. Επίσης διακρίνουμε τονισμένους θόλους τροχών, μικρή μάσκα, περίτεχνα φωτιστικά και προστατευτικά στις πόρτες.
Αναφορικά με τις διαστάσεις, το Soul έχει μήκος 4,1 μ. και πλάτος 1,785 μ. Σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,55 μ. αποδεικνύεται φιλόξενο για 4 ενήλικες επιβάτες. Γιατί όχι και για πέντε με λίγη καλή θέληση… Όμως μικρός θεωρείται ο χώρος των αποσκευών με 220 λίτρα και ακόμη 100 στο διπλό από κάτω πάτωμα.
Ωστόσο με την ασύμμετρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (60:40) μπορεί να φθάσει μέχρι τα 700 λίτρα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η καμπίνα, σχεδιαστικά, με την προτεταμένη κονσόλα στο ταμπλό και τον σπορτίφ πίνακα οργάνων. Δεν αποφεύχθηκαν τα κάπως σκληρά πλαστικά αλλά σε διαρρύθμιση είναι πολύ ικανοποιητικό. Στην ανάρτηση διαθέτει κλασικά γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (για χώρο), με αντιστρεπτικές δοκούς, ενώ το τιμόνι έχει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση.
Εν συντομία…
Η εισαγωγική εταιρεία θα λανσάρει στην Ελλάδα δύο εκδόσεις, σε έξι χρώματα με έναν κινητήρα βενζίνης 1.6 lt – 124 hp (του Cee’d).
Η έκδοση Soul Mate διαθέτει: 6 αερόσακους, ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού, 4 δισκόφρενα (αεριζόμενα μπροστά), ESP για την ευστάθεια, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, καθρέπτες), προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηχοσύστημα με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB, θήκη για i-pod κ.α. στην τιμή των 16.000 ευρώ.
Επιπλέον η έκδοση Soul Vibe θα έχει 18άρες αντί 16άρες ζάντες αλουμινίου, ηλιοροφή, φιμέ τζάμια, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, θερμαινόμενους καθρέπτες, τιμόνι ρυθμιζόμενο και τηλεσκοπικά, κ.α., έναντι 17.400 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής