Πως είπατε; Οικονομική κρίση; Προβλήματα στην Opel; Ναι, μεν, αλλά…Πράγματι υπάρχει ζήτημα στο χρηματοοικονομικό σύστημα διεθνώς και επειδή εκεί στηρίζονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων για να δουλέψουν οι μονάδες παραγωγής, δηλαδή τα εργοστάσια, για το λόγο αυτό παρατηρούμε η κρίση να έχει χτυπήσει πολύ τον κλάδο του αυτοκινήτου. Όμως η βαριά βιομηχανία, όπως είναι η κατασκευή οχημάτων, δεν πρόκειται να αφεθεί στην τύχη της, μια και υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι.
Ο όμιλος της General Motors ήδη βρίσκεται υπό την ομπρέλα της αμερικανικής κυβέρνησης και αναμένονται εξελίξεις, ενώ η Opel (μέλος της GM) δέχθηκε ευχάριστα την επίσκεψη στο γερμανικό εργοστάσιο της Καγκελαρίου της Γερμανίας, Αγκελα Μέρκελ, η οποία ανακοίνωσε τη στήριξή της στη φίρμα, υπό την προϋπόθεση να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τον αμερικανικό όμιλο.
Ετσι λοιπόν στην Opel συνεχίζουν να σκέφτονται το αύριο, προχωρώντας στην υλοποίηση μοντέλων που βρίσκονταν στα σκαριά, όπως το νέο Astra που το περιμένουμε το Μάϊο και την ισχυρή έκδοση OPC του θαυμάσιου μεσαίου μεγέθους Insignia (Αυτοκίνητο της χρονιάς 2009 στην Ευρώπη). Επισήμως θα κάνει την πρεμιέρα του στις 7 Μαΐου, στην έκθεση αυτοκινήτου της Βαρκελώνης, δέκα χρόνια μετά το λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου OPC (Opel Performance Center).
Βέβαια για την ισπανική έκθεση είχαμε πληροφορηθεί ότι δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος λόγω της μεγάλης μείωσης των πωλήσεων στην Ευρώπη (περίπου 18% κάτω από πέρυσι στο πρώτο τρίμηνο του 2009) κάτι που «ανάγκασε» τις εταιρείες να προχωρήσουν σε περικοπές. Όμως για να το αναγγέλλει η Opel άλλαξαν τα πράγματα. Ωστόσο η δική μας έκθεση, της Αθήνας, που ήταν προγραμματισμένη για το Νοέμβριο, δεν θα γίνει, όπως ανακοίνωσε ο σύνδεσμος των εισαγωγέων αυτοκινήτων.
Τώρα, όσον αφορά στο νέο Insignia OPC, στην καρδιά του χτυπά ο κινητήρας βενζίνης 2.8 V6 Turbo με ισχύ 325 hp που επιτεύχθηκε χάρη στην εξέλιξή του και του συστήματος εξαγωγής, που μείωσε σημαντικά την πίεση επιστροφής των καυσαερίων. Επίσης, τοποθετήθηκαν στο σύστημα εξαγωγής ειδικοί πίσω σιγαστήρες. Ο κινητήρας συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, χαρίζοντας ροπή 400 Nm, με τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα (με ηλεκτρονικό κόφτη) και επιτάχυνση 6 δευτερόλεπτα.
Εν συντομία…
Για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, το ύψος της ανάρτησης έχει μειωθεί κατά 10 χιλιοστά συγκριτικά με την τετρακίνητη έκδοση του Insignia. Η αρχιτεκτονική της εμπρός ανάρτησης διατηρεί τα γόνατα McPherson, ωστόσο οι μηχανικοί τα εξέλιξαν για καλύτερη κατευθυντικότητα και μειωμένες αντιδράσεις στο τιμόνι λόγω της υψηλής ροπής. Το Insignia OPC διαθέτει ανάρτηση FlexRide, η οποία προσαρμόζεται στο στυλ οδήγησης και στις προτιμήσεις του οδηγού.
Στο απλό Insignia υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ μιας στάνταρ ρύθμισης, ενός προγράμματος άνεσης και ενός πιο σπορ, ενώ στο OPC και οι τρεις ρυθμίσεις είναι με σπορ χαρακτηριστικά. Για πρώτη φορά ένα OPC έχει σύστημα τετρακίνησης, με ειδική ρύθμιση για σπορ επιδόσεις και πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Στο σύστημα πέδησης υπάρχουν δαγκάνες Brembo και διάτρητοι δίσκοι 355 χιλ., εμπρός.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής