Τα περισσότερα νέα μοντέλα της Toyota που παρουσιάστηκαν στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού, πέρυσι τον Οκτώβριο, λανσάρονται στην αγορά με τη νέα φιλοσοφία Optimal Drive. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το SUV μοντέλο RAV4, το οποίο βρίσκεται στην τρίτη του γενιά (με ηλεκτρονικά μεταδιδόμενη τετρακίνηση) και έτσι όπως έχει γίνει η κατάσταση διεθνώς στη βιομηχανία αυτοκινήτου μάλλον θα καθυστερήσει να αλλάξει.

Το RAV4 είναι απόλυτα επιτυχημένο εμπορικά για τη μάρκα και από το 1994, όταν πρωτοεμφανίστηκε, έχει πουλήσει κοντά στο ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα μόνο στην Ευρώπη. Το ανανεωμένο αισθητικά και τεχνολογικά RAV4 διατίθεται ήδη στην Ελλάδα και τώρα λόγω της μείωσης του τέλους ταξινόμησης, είναι ακόμα πιο προσιτό οικονομικά.

Σχεδιαστικά διαπιστώνουμε νέους προφυλακτήρες, νέα μάσκα με χρωμιωμένο πλέγμα και ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης, καινούργια φωτιστικά, φλας στους καθρέπτες αντί στα φτερά, νέα πίσω διάφανα φώτα. Στις ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού, Executive και Luxury τα πίσω παράθυρα είναι φιμέ, ενώ, εναλλακτικά προσφέρεται χωρίς ρεζέρβα στην πίσω πόρτα. Στην καμπίνα, άλλαξαν οι ταπετσαρίες και προστέθηκαν μεταλλικά διακοσμητικά σε πόρτες, ταμπλό, τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων.

Επίσης, το νέο τιμόνι εφοδιάζεται πλέον με χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το Bluetooth για το κινητό τηλέφωνο. Τεχνολογικά, οι μηχανικοί βελτίωσαν την απόδοση καύσης, μείωσαν το βάρος σε κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων, περιορίζοντας την τριβή. Ο νέο κινητήρας βενζίνης, 2.0 λίτρων Valvematic, αποδίδει 8 ίππους παραπάνω από τον προηγούμενης τεχνολογίας (2.0 VVT-i), δηλαδή 158 hp στις 6.000 σ.α.λ., με καλύτερη ροπή 198 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται, είτε με νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (αντί 5άρι) ή με το ολοκαίνουργιο Multidrive S.

Η τελική ταχύτητα είναι ίδια και με τα δύο κιβώτια (185 χλμ./ώρα), ενώ η επιτάχυνση είναι 10,5 δευτ. με τον πρώτο και 11 με τον δεύτερο. Σε μικτό κύκλο κίνησης η μέση κατανάλωση είναι 7,6 λίτρα/100 χλμ. με το μηχανικό κιβώτιο και 7,5 με το Multidrive S, το οποίο υπερέχει ελαφρώς στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με 177 γρ./χλμ., έναντι 178 με το μηχανικό κιβώτιο. Η τεχνολογία Valvematic χρησιμοποιεί ένα νέο μηχανισμό που ρυθμίζει συνεχώς τις βαλβίδες εισαγωγής για καλύτερο έλεγχο της ροής αέρα, βελτιώνοντας την κατανάλωση, τις εκπομπές CO2, την ισχύ και τη ροπή του κινητήρα.

Εν συντομία…

Το Multidrive S με συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης, λειτουργεί ως καθαρά αυτόματο ή χειροκίνητα από το λεβιέ (πάνω – κάτω) ή από τους μοχλούς στο τιμόνι (7 ταχύτητες). Υπάρχει και επιλογή «sport» για πιο δυναμική αίσθηση. Στο αυτόματο πρόγραμμα (D-mode) ο οδηγός μπορεί να πατήσει το μοχλό για γρήγορη προσπέραση και να γυρίσει ξανά στην αυτόματη λειτουργία πατώντας για πάνω από ένα δευτερόλεπτο το μοχλό «+».

Παράλληλα το κιβώτιο προσαρμόζει αυτόματα τις σχέσεις ταχυτήτων και τις αλλαγές, σε ανηφόρα για επιτάχυνση ή κατηφόρα για κράτημα. Το νέο μοντέλο πωλείται από 24.120 ευρώ με 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες κ.α.. Ωστόσο, εμπορικό ενδιαφέρον έχουν οι εκδόσεις από 24.750 ευρώ με σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης. Ολες οι τιμές είναι μειωμένες από 2.500 μέχρι 3.500 ευρώ, ανάλογα την έκδοση.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube