Τα μικρά μοντέλα, ιδιαίτερα στην εποχή που βρισκόμαστε με την οικονομική κρίση, το κυκλοφοριακό και την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από τους ρύπους, αποτελούν λύση όχι μόνο δεύτερης αλλά και πρώτης ανάγκης. Για το λόγο αυτό οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δημιουργούν μικρά αυτοκίνητα πόλης, είτε μόνοι τους, είτε με συνεργασία άλλων εταιρειών, ενώ προσπαθούν μερικές φορές να εισάγουν υποκατηγορίες μοντέλων θεωρώντας ότι οι ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών ποικίλουν, κι όχι άδικα.

Στην Peugeot σκέφτηκαν να κάνουν κάτι άλλο. Αντί να φτιάξουν κάτι εντελώς καινούργιο, προτίμησαν να κρατήσουν ως βάση το παλιό και αξιόπιστο 206 που έχει αναδειχθεί ως best seller με πάνω από 6.000.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, με νίκες και πρωταθλήματα στα ράλι. Διατηρώντας λοιπόν τη βάση του 206, άλλαξαν την εμφάνισή του δανειζόμενοι στοιχεία από το πολύ πιο φρέσκο 207.

Ετσι έφτιαξαν το 206+, το οποίο τοποθετείται στη γκάμα ανάμεσα στο μικρό 107 (κοινοπραξία ομίλου Peugeot – Citroen με Toyota) και στο 207. Σχεδιαστικά διακρίνουμε πολλές ομοιότητες στην εμφάνιση με το 207, κυρίως στο μπροστινό μέρος με τη μονή εισαγωγή αέρα, το καπό που καταλήγει σε ρύγχος και τα τονισμένα μακρόστενα φωτιστικά. Αν το κοιτάξεις πάντως στο πλάι, δύσκολα θα καταλάβεις ότι δεν είναι 207 και μόνο πίσω αλλάζει πολύ σε φωτιστικά και προφυλακτήρα.

Αναφορικά με τις διαστάσεις, μολονότι το μεταξόνιο διατηρήθηκε ίδιο με το 206 (2,443 μ.), εντούτοις το αμάξωμα με τις διαφοροποιήσεις στους προφυλακτήρες, μάκρυνε κατά 3,6 εκ. φθάνοντας στα 3,872 μ. Πλάτος (1,655 μ.) και ύψος (1,446 μ.) έμειναν ως είχαν από το 206, ωστόσο οι μηχανικοί για καλύτερο κράτημα άλλαξαν τις διαστάσεις των μετατροχίων στον εμπρός και πίσω άξονα κατά 2 εκ. παραπάνω.

Αυτό χαρίζει καλύτερο στήσιμο στο δρόμο, παρά το γεγονός ότι η διάταξη της ανάρτησης με γόνατα McPherson μπροστά και υστερούντες βραχίονες πίσω, δεν άλλαξε. Ούτε ο συνδυασμός των φρένων με δισκόφρενα μπροστά και ταμπούρα πίσω. Στάνταρ είναι φυσικά το ABS με κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος σε πανικό. Το σύστημα ευστάθειας -ESP- διατίθεται αλλά όχι στις εκδόσεις 1.1 lt. Στον τομέα της ασφάλειας η βασική έκδοση περιλαμβάνει 2 αερόσακους και η επόμενη 4, με προσκέφαλα στα πίσω καθίσματα.

Εν συντομία…

Ο εσωτερικός διάκοσμος του 206+ είναι σαφώς πιο σύγχρονος από του 206. Κυματοειδής σχεδίαση στο ταμπλό, πίνακας οργάνων με τρεις οθόνες ενδείξεων σε μαύρο ή λευκό φόντο, διακοσμητικά αλουμινίου ή άλλες επενδύσεις ανάλογα την έκδοση. Το νέο 206+ προσφέρεται με δύο κινητήρες βενζίνης μικρού κυβισμού. Ο 1.l lt - 60 hp έχει ροπή 94 Nm στις 3.300 σ.α.λ., μικτή κατανάλωση 5,7 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 135 γρ./χλμ.

Ο δεύτερος 1.4 lt -75 hp με ροπή 120 Nm στις 3.400 σ.α.λ., καταναλώνει 6,3 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές CO2 150 γρ./χλμ. Οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και είναι σχετικά αποδοτικοί σε επιδόσεις, μολονότι δεν είναι το απολύτως ζητούμενο. Οι τιμές ξεκινούν από τα 10.590 ευρώ στο 3θυρο αμάξωμα και από 10.950 στο 5θυρο.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube