Το περίτεχνο Citroen C3 Picasso ήρθε έχοντας ατού το στυλ και την τιμή.
Η κατηγορία των λεγόμενων πολυμορφικών ή πολυχρηστικών αυτοκινήτων αναπτύσσεται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Τα μοντέλα αυτά εμφανίζονται ιδανικά για οικογένειες ή για ανθρώπους που αρέσκονται σε ποικίλες δραστηριότητές κι αυτό εξαιτίας της εύκολης διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου.
Με κάπως ψηλό ανάστημα και υπερυψωμένα καθίσματα, δίνουν επιπλέον μια αίσθηση σιγουριάς στην αντίληψη του δρόμου, ενώ όσα έχουν μεγάλες γυάλινες επιφάνειες χαρίζουν άφθονη φωτεινότητα στο εσωτερικό. Το νέο Citroen C3 Picasso τα συνδυάζει όλα. Είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της κατηγορίας που προανέφερα κι είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω τον Φεβρουάριο στη Βαρκελώνη, διαπιστώνοντας τις αρετές και τα προτερήματά του. Προσωπικά μου άρεσε εξ’ αρχής ως σχέδιο. Και μολονότι η υπογραφή Picasso σε προδιαθέτει να σκεφτείς…σουρεαλιστικά, εντούτοις το μοντέλο αποπνέει απίστευτο ρεαλισμό. Ο,τι δείχνει, είναι.
Εξυπνο σε σχεδίαση, με συμπαγείς διαστάσεις, σφιχτές αναλογίες, σα να το έχεις στο χέρι σου και να το πλάθεις. Οι ακμές απουσιάζουν, δίνοντάς τη θέση τους σε κοίλες επιφάνειες, καλαίσθητα σμιλευμένες με ιδανικό μοίρασμα μετάλλου – κρυστάλλου, το οποίο κατά την εκτίμησή μου αποτελεί βασικό γνώρισμα του μοντέλου. Κι αν έξω κεντρίζει το ενδιαφέρον, περνώντας στην καμπίνα μπορώ να πω ότι με τέτοια φωτεινότητα και καθισμένος ψηλά, είναι πράγματι σα να βρίσκεσαι ακόμα έξω ή έστω να οδηγείς ένα cabrio αυτοκίνητο. Αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο στην περίπτωση που βρίσκεσαι στην έκδοση με την τεράστια γυάλινη πανοραμική οροφή, η οποία φιλτράρει τις δυνατές αχτίνες του ήλιου. Πέρα από την άπλετη ορατότητα έχεις και άνεση. Τόσο μπροστά όσο και πίσω δεν περιορίζεται κανένας από τους τέσσερις ενήλικες επιβάτες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα χωρέσει και πέμπτος με λίγη καλή διάθεση.
Αν οι επιβάτες είναι λιγότεροι ή παιδιά και θέλεις περισσότερο χώρο αποσκευών από τα (υπεραρκετά) 385 λίτρα του πορτμπαγκάζ, τότε μπορείς να σύρεις ασύμμετρα κατά 15 εκ. τα πίσω καθίσματα φθάνοντας στα 500 λίτρα ή ακόμα και να τα αναδιπλώσεις πραγματικά με το ένα δάκτυλο από διακόπτη, αγγίζοντας τα 1.506 λίτρα. Το κοκπιτ χαρακτηρίζεται από μαλακά πλαστικά και ψηλά τοποθετημένο λεβιέ ταχυτήτων, ενώ τα καθίσματα παρέχουν καλή πλευρική στήριξη.
Εν συντομία…
Στιβαρό σε όγκο αλλά και σε βάρος με 1.750 κιλά συνολικά. Κινείται αξιοπρεπώς στο δρόμο και –περιέργως- αποδίδει καλύτερα με τον μικρό κινητήρα βενζίνης: 1.4 lt – 95 hp, παρά με τον 1.6 lt – 120 hp. Συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, αλλά φαίνεται ότι η ροπή του πρώτου είναι ιδανική. Με αυτούς τους κινητήρες διατίθεται στη χώρα μας, σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού για τον πρώτο και σε δύο για το δεύτερο.
Φυσιολογικές επιδόσεις και κατανάλωση (περίπου 6,8 λίτρα/100 χλμ.). Τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας, τέσσερα δισκόφρενα (αεριζόμενα μπροστά), ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος και κατανομή πέδησης, 4 αερόσακοι – όλα στάνταρ. Αερόσακοι κουρτίνας, σύστημα ευστάθειας – ESP κ.α. σε ανώτερο εξοπλισμό. Ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και αντιστρεπτικής δοκός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Τιμές από 12.500 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής