Περίπου ένα χρόνο πριν η εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων Audi στην Ελλάδα, έφερε την Cabriolet έκδοση του Α3, το οποίο σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας του που φέρουν πλέον μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή, εκείνο έμεινε πιστό στην παράδοση της υφασμάτινης κουκούλας. Η γερμανική μάρκα φαίνεται ότι θέλει να συνεχίσει αυτή τη φιλοσοφία, συνδυάζοντας το κλασικό ύφασμα με το σύγχρονο σχέδιο.

Γι’ αυτό και επέλεξε να δημιουργήσει την ανοικτή έκδοση του ελκυστικού A5 όπως το Α3 Cabriolet. Αυτή η προσέγγιση έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Στην πρώτη περίπτωση δημιουργείται οπτικά αντίθεση με το αμάξωμα και σαφής διαφορετικότητα στο δρόμο, δεν περιορίζονται οι χώροι στις πίσω θέσεις, ούτε στο πορτμπαγκάζ, επειδή η κουκούλα στην αναδίπλωσή της καταλαμβάνει λιγότερο τμήμα στο χώρο αποσκευών.

Στα αρνητικά εντάσσονται οι λίγοι παραπάνω θόρυβοι που περνούν στην καμπίνα (σε σχέση με τη μεταλλική οροφή) και βέβαια οι φθορές που μπορεί να προκαλέσουν κάποιοι ασυνείδητοι οι οποίοι στην εποχή μας πολλαπλασιάζονται. Βέβαια εκτός από θέμα μόδας, κάτι που συμβαίνει με τις μεταλλικές οροφές στα μοντέλα Coupe – Cabriolet, είναι και θέμα γούστου.

Προσωπικά μου αρέσουν τα κλασικά – εικονογραφημένα…Η γερμανική φίρμα, με τους τέσσερις κύκλους στο σήμα, έχει παράδοση στις ανοικτές εκδόσεις από το 1991 με το Audi Cabriolet. Βασιζόταν στο Audi Coupe και 11 χρόνια μετά, η δεύτερη γενιά ονομάστηκε A4 Cabriolet που είχε συνέχεια με τη σπορ εκδοχή S4 Cabriolet. Το 2006 η Audi φρεσκάρισε το Α4 Cabriolet και, τώρα ήρθε η σειρά να παρουσιάσει κάτι καινούργιο.

Σχεδιαστικά, έναντι του A5 Coupe, φέρει μεγαλύτερους αεραγωγούς, προβολείς Xenon plus με φώτα ημέρας LED (προαιρετικά στη βασική έκδοση) κ.α. Στο εσωτερικό η διάταξη είναι με 4 καθίσματα, όπως όλα τα σπορ αυτοκίνητα, ενώ το κοκπιτ έμεινε αυτούσιο από το A5 Coupe με την κονσόλα ελαφρώς κεκλιμένη προς τον οδηγό και με χειριστήρια στη βάση της.

Η κουκούλα ανοίγει ηλεκτρικά με διακόπτη σε 15 δευτ. και κλείνει σε 17 δευτ., ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα. Στο πορτμπαγκάζ χωρούν από 320 έως 380 λίτρα αποσκευών, ενώ με την αναδίπλωση κατά 50:50 της πλάτης των πίσω καθισμάτων φθάνει ο όγκος φόρτωσης τα 750 λίτρα.

Εν συντομία…

Το Α5 Cabriolet διατίθεται με κινητήρα βενζίνης: 2.0 lt TFSI – 180 hp με αυτόματο κιβώτιο multitronic (τιμή 48.800 ευρώ). Ο ίδιος κινητήρας με άλλη χαρτογράφηση αποδίδει 211 hp και συνδυάζεται είτε με κιβώτιο multitronic, είτε στη φθηνότερη έκδοση (50.900 ευρώ) με χειροκίνητο 6άρι, είτε στην πιο ακριβή έκδοση με αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic, με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro.

Διατίθεται και με κινητήρα V6 FSI 3.2 lt – 265 hp (τιμές από 65.700 ευρώ), με κιβώτια multitronic και S tronic (quattro). Οι βενζινοκινητήρες εφοδιάζονται με εξελιγμένο σύστημα λειτουργίας των βαλβίδων που μειώνει την κατανάλωση κατά 10%. Οσοι θέλουν υπάρχει και κινητήρας πετρελαίου TDI ψεκασμού τελευταίας γενιάς: 3.0 lt – 240 hp, μόνο στην τετρακίνητη έκδοση (69.400 ευρώ).

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube