Για δύο κατηγορίες αυτοκινήτων ξεχωρίζει η Suzuki: για τα μικρά μοντέλα και για τα τετρακίνητα. Ολες οι άλλες απόπειρες τύπου Liana δεν βρήκαν ανταπόκριση. Οπως φαίνεται δεν είναι στο DNA της συγκεκριμένης ιαπωνικής μάρκας η διείσδυση σε άλλες κατηγορίες.

Η Suzuki αντιλαμβανόμενη τις επιθυμίες του καταναλωτικού κοινού, θέλοντας επίσης να αυξήσει τις πωλήσεις της στις ανερχόμενες αγορές της Ασίας, επανέφερε το σχήμα ενός μικρού μοντέλου με το όνομα Alto. Το μοντέλο αυτό είχε παρουσιαστεί με επιτυχία στην Ιαπωνία το 1979 και αυτό ώθησε τη μάρκα να το λανσάρει διεθνώς, δύο χρόνια μετά. Το Alto άλλαξε δύο φορές, το 1994 και το 2001 μένοντας στην αγορά μέχρι το 2006.

Η Suzuki όμως ήδη προετοίμαζε τη νέα, εντελώς καινούργια έκδοση του μοντέλου, το οποίο επρόκειτο να κατασκευάζει στο νέο της εργοστάσιο, στο Νέο Δελχί. Ετσι, την άνοιξη πέρυσι παρουσίασε στην έκθεση της Γενεύης το πρωτότυπο A-Star προϊδεάζοντας το νέο της…αστέρι.

Την ίδια περίπου εποχή το έδειξε και σε έκθεση της Ινδίας θέλοντας να τονώσει το ενδιαφέρον του κοινού κι εκεί. Λίγους μήνες αργότερα, και συγκεκριμένα στις αρχές Οκτωβρίου αυτό που ήταν κοινό μυστικό αποκαλύφθηκε. Το A-Star μετονομάστηκε σε Alto, εμφανίστηκε στην έκθεση του Παρισιού και προς το τέλος της χρονιάς άρχισε να πωλείται στην Ινδία.

Τώρα ήρθε η ώρα για το μεγάλο ταξίδι προς την Ευρώπη. Η εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων Suzuki στην Ελλάδα θα το λανσάρει σε μια εβδομάδα περίπου, χωρίς ωστόσο να έχει προκαθορίσει τιμές παρά μόνο εκδόσεις και επίπεδα εξοπλισμού.

Το μήκος του νέου Alto είναι όλο κι όλο 3,5 μ., το πλάτος 1,6 μ. και το ύψος 1,47 μ., αλλά με το μεταξόνιο στα 2,36 μ. υπόσχεται επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες επιβάτες. Σχεδιαστικά δεν εντυπωσιάζει, μολονότι διαθέτει μεγάλη και ενιαία τραπεζοειδή μάσκα με εισαγωγή αέρα.

Γουρλωμένα φωτιστικά από διάφανο κρύσταλλο και καμπύλες γραμμές στο καπό συνθέτουν την εικόνα του μπροστινού μέρους. Στο πλάι αν και είναι 5θυρο, το πίσω μέρος είναι κάπως ανασηκωμένο όπως στα 3θυρα αμαξώματα, ενώ η κυρτή προς τα πίσω οροφή το κάνει να ξεχωρίζει, όπως και το κάθετο πίσω μέρος με το συμπαγή προφυλακτήρα.

Εν συντομία…

Λιτή και αδιάφορη σχεδίαση στο εσωτερικό με τα απολύτως απαραίτητα: ραδιο-CD με MP3 ψηλά σε ασημί πλαίσιο, κλιματισμός με περιστροφικά χειριστήρια, ποτηροθήκες στην κονσόλα χαμηλά και στις πόρτες, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και ταχύμετρο στον πίνακα.

Η βασική έκδοση διαθέτει επίσης: 4 αερόσακους, ABS με κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος σε πανικό, αποσπώμενα πεντάλ, βάσεις Isofix για παιδικό κάθισμα αλλά όχι και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Η δεύτερη έκδοση εξοπλισμού έχει όμως ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας – ESP με σύστημα πρόσφυσης κ.α.

Μοναδικός και αποδοτικός κινητήρας βενζίνης: 1.0 lt – 68 hp. Με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων έχει κατανάλωση 4,4 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές 103 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων (μεγαλύτερη κατανάλωση, περισσότεροι ρύποι).

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube