Ο αντικαταστάτης του Hyundai Tucson με ελκυστική σχεδίαση και τεχνολογία.

Η φετινή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης ανέδειξε πολλά νέα μοντέλα. Αλλα βρίσκονται μια ανάσα από την παραγωγή κι άλλα αποτελούν ακόμα πρωτότυπες μελέτες. Σε μια ενδιάμεση κατάσταση φαίνεται να είναι το Hyundai ix-onic. Ως όνομα μάλλον δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει έτσι στην αγορά, αλλά ως σχέδιο τα περισσότερα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα θα φιλοτεχνούν το νέο «συμπαγές» τετρακίνητο SUV μοντέλο της κορεατικής μάρκας το 2010. Προορίζεται για αντικαταστάτη του επιτυχημένου Tucson αλλά από την εμφάνισή του παρατηρούμε ότι είναι ασφαλώς πιο ελκυστικό σε γραμμές από το κλασικό σχέδιο του Tucson.

Επιβλητικό, με σφηνοειδές στυλ και «αθλητική» κορμοστασιά, συνδυάζει εμφάνιση, άνεση και οικολογικού χαρακτήρα κινητήρα. Γίνεται περισσότερο από αντιληπτό το γεγονός ότι το ix-onic σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους και συγκεκριμένα στο κέντρο της Hyundai στη Γερμανία. Αλλωστε η μάρκα έχει επενδύσει πολύ στην εμπορική της εξάπλωση πέραν της Κορέας, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α. και για να το πετύχει αυτό πρέπει να μοντέλα της να ταιριάζουν πιο πολύ στη φιλοσοφία των Ευρωπαίων και των Αμερικανών, οι οποίοι ωστόσο έχουν και τις ιδιαιτερότητές τους. Οι σχεδιαστές άντλησαν εμπνεύσεις από τον πολιτιστικό χαρακτήρα διάφορων ευρωπαϊκών πόλεων όπως το Βερολίνο, το Παρίσι και το Λονδίνο. Θέλησαν να δημιουργήσουν ένα σχέδιο που ευέλικτο για μετακινήσεις στην πόλη, κομψό και δυναμικό όταν πρόκειται για ταξίδια στην ύπαιθρο.

Κι επειδή κάθε τί έχει τη σημασία του, χρησιμοποιήθηκε μια εξελιγμένη χρωστική ουσία στη βαφή που κάνει ακόμα πιο λαμπερό το μοντέλο. Με συνολικό μήκος 4,4 μ., πλάτος 1,85 μ. και ύψος 1,65 μ. το ix-onic δείχνει ανάλαφρο αλλά και σπορτίφ κυρίως στο πάνω μέρος με τα τονισμένα φτερά, το μυώδες καπό, τα μακρόστενα φωτιστικά με φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και την τραπεζοειδή εισαγωγή αέρα. Επιπλέον, φώτα ημέρας LED είναι τοποθετημένα στους εξωτερικούς καθρέφτες. Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν ακόμη οι ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, τα «σκαμμένα» μαρσπιέ, οι χειρολαβές από αλουμίνιο και οι ομοίου μετάλλου εξατμίσεις. Ένα ιδιαίτερο γνώρισμα στο αυτοκίνητο είναι το πίσω παράθυρο. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την εταιρεία QarmaQ-partner SABIC Innovative Plastics και χρησιμοποιεί υψηλής αντοχής πλαστικά Lexan αντί των συμβατικών κρυστάλλων, χαρίζοντας τρισδιάστατο σχήμα.

Εν συντομία…

Παρατηρώντας την καμπίνα του ix-onic, διαπιστώνουμε ότι μάλλον δεν θα πρέπει να απέχει πολύ η σχεδίαση από το μοντέλο που θα μπει στην παραγωγή. Θα λέγαμε ότι είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα, με κρεμ δερμάτινο σαλόνι που προσδίδει αίσθηση πολυτέλειας και κομψότητας. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία πέντε ενήλικες επιβάτες κανονικών διαστάσεων θα χωρέσουν έχοντας επαρκές πορτμπαγκάζ. Λεπτομέρειες από δέρμα (τιμόνι, λεβιές), μαγνήσιο (κονσόλα) και φυσικό κασμίρ (μοκέτα), αναβαθμίζουν την αίσθηση ποιότητας στην καμπίνα. Το ix-onic χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά μεταδιδόμενη τετρακίνηση. Εξοπλίζεται με 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.6lt GDi. Δεν ανακοινώθηκε η ισχύς αλλά διαθέτει τεχνολογία ISG. Σβήνει σε στάση τον κινητήρα και τον επανεκκινεί αυτόματα, εκπέμποντας 149 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube