Μπορεί στην Διεθνή Εκθεση της Γενεύης που βρίσκεται σε εξέλιξη η Mercedes να παρουσίασε την ελκυστική coupe έκδοση της E-Class, ωστόσο η εξίσου θελκτική τετράθυρη έκδοση sedan θα αρχίσει να διατίθεται στην Ελλάδα στο τέλος του μήνα. Κάθε κλασική Mercedes που σέβεται τον…εαυτό της διαθέτει το αστέρι στο καπό. Ετσι την γνωρίσαμε κι έτσι τη θέλουμε την E-Class.

Στην καμπίνα το κοκπιτ προσδίδει κύρος αλλά μάλλον είναι άστοχη η σχεδίαση του τιμονιού τεσσάρων αχτίνων που εφοδιάζεται ωστόσο με λειτουργικά χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο. Πολλά είναι και τα χειριστήρια στην κάθετη κονσόλα που μάλλον το κάνουν περισσότερο «σοβαρό» από ότι θα έπρεπε. Η άνεση είναι δεδομένη για 4 ενήλικες επιβάτες.

Πίσω επιλέχθηκε η λύση ενός βολικού υποβραχιόνιου που ανοίγει κι αυτό στη μέση, όπως και το αντίστοιχο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Οι πιο σημαντικές αλλαγές πάντως παρατηρούνται στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα διαθέτει σύστημα φωτισμού με το οποίο ενεργοποιείται και απενεργοποιείται αυτόματα η μεγάλη σκάλα προσαρμόζοντας τον φωτισμό της ανάλογα την κυκλοφορία του δρόμου ώστε να μην «τυφλώνει» τους οδηγούς που κινούνται είτε στο ίδιο ρεύμα είτε στο αντίθετο.

Ένα άλλο σύστημα βοηθά την ορατότητα στα «νεκρά» σημεία δεξιά και αριστερά που δεν φαίνονται από τους καθρέπτες. Ενα άλλο σύστημα είναι περισσότερο γνώριμο. Αν ο οδηγός παρεκκλίνει της πορείας χωρίς να ανάψει φλάς, τότε με δόνηση στο τιμόνι «αναγκάζεται» να επανέλθει στη σωστή λωρίδα. Ένα ακόμα καινούργιο σύστημα που εφαρμόζει κι η Opel, είναι μια κάμερα που αναγνωρίζει τις πινακίδες π.χ. με τα όρια ταχύτητας και τις εμφανίζει στον πίνακα οργάνων ενημερώνοντας εγκαίρως τον οδηγό.

Επίσης, το μοντέλο εφοδιάζεται με σύστημα υποβοήθησης ορατότητας τη νύχτα, όπως και με σύστημα που φρενάρει το αυτοκίνητο μόνο του όταν πλησιάσει επικίνδυνα το προπορευόμενο όχημα, ενημερώνοντας παράλληλα με οπτικό και ηχητικό σήμα.

Εξάλλου, διάφοροι αισθητήρες αντιλαμβάνονται τη συμπεριφορά του οδηγού (!) και τον προειδοποιούν για σημάδια κόπωσης. Πέραν αυτών, η ασφάλεια των επιβατών ενισχύεται με 7 αερόσακους και ενεργά προσκέφαλα, ενώ για τους πεζούς τοποθετήθηκε ενεργό καπό που ανασηκώνεται κατά 5 εκ. ώστε να μειωθεί ο τραυματισμός ενός πεζού ή μοτοσικλετιστή.

Εν συντομία…

Με τους νέους κινητήρες μειώθηκε συνολικά η κατανάλωση κατά 20%. Η E 200 CGI BlueEfficiency – 188 hp με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start-stop καταναλώνει 6,6 λίτρα/100 χλμ. Η E250 CGI BlueEfficiency – 204 hp με 5άρι αυτόματο κιβώτιο έχει μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα. Η Ε350 CGI BlueEfficiency αποδίδει 292 hp, η Ε500 με 8κύλινδρο κινητήρα φθάνει τους 388 hp και η πανίσχυρη Ε63 AMG τα 525 άλογα.

Οι εκδόσεις V6-V8 εξοπλίζονται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο και με χειροκίνητες αλλαγές εν σειρά. Στάνταρ υπάρχει ενεργή ανάρτηση που ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα τις συνθήκες. Στο sport πακέτο είναι χαμηλωμένη κατά 15 χιλ. Στους μεγάλους κυβισμούς διατίθεται αερανάρτηση με διακόπτη. Πωλήσεις τέλος Μαρτίου. Οι μικρού κυβισμού θα έρθουν τον Ιούλιο. Τιμές από 48.800 ευρώ (E200).

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube