Δεν είναι εύκολη υπόθεση στις μέρες μας να πουλήσεις ακόμα κι ένα αυτοκίνητο. Πόσω μάλλον μια ολόκληρη αγωνιστική ομάδα. Η Honda αποχώρησε από τη Φόρμουλα 1 στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, κι έβαλε αμέσως πωλητήριο στην ομάδα και τις εγκαταστάσεις του Μπρέκλεϊ στην Αγγλία.
Όμως πέρασε ένα τρίμηνο και οι υποψήφιοι μνηστήρες (ένας Μεξικανός μεγιστάνας των τηλεπικοινωνιών, ένας Ελληνας εφοπλιστής με ξένο όμιλο κι ο ιδιοκτήτης της αεροπορικής Virgin) δεν έδειξαν ουσιαστικό ενδιαφέρον με συγκεκριμένη προσφορά.
Ετσι αποφάσισε να εμπιστευτεί και να πουλήσει την ομάδα σε έναν άνθρωπο που ήδη ήξεραν. Αλλωστε οι Ιάπωνες προσέλαβαν στα τέλη του 2007 τον Ρος Μπρον ως αγωνιστικό διευθυντή, ο οποίος ιδιώτευε για πάνω από ένα χρόνο μετά την αποχώρησή του από τη Ferrari.
Βέβαια τα αποτελέσματα για την Honda δεν ήταν καθόλου ικανοποιητικά κι αυτός ήταν ο λόγος που έκανε τους Ιάπωνες να σταματήσουν τη δαπανηρή επένδυση στην F1 εξοικονομώντας χρήματα για τον εμπορικό κλάδο της βιομηχανίας αυτοκινήτων που δέχεται ισχυρό πλήγμα με την οικονομική κρίση.
Ο Ρος Μπρον αναλαμβάνει τα ηνία σε μια δύσκολη εποχή αλλά με αισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον. Μόλις προχθές μαζί με τους ομολόγους τους των 9 άλλων ομάδων πρότειναν προτάσεις για το παρόν και το μέλλον του σπορ αναφορικά με τη βιωσιμότητα και την προβολή του.
Ο Μπρον μάλιστα εκτός από το στίγμα του έδωσε και το…όνομά του στην ομάδα. Σε δηλώσεις του ευχαρίστησε πολύ τη Honda για τη στήριξη και την άψογη συνεργασία που είχε μέχρι τις υπογραφές. Κολάκευσε τις εγκαταστάσεις, τους οδηγούς και τους μηχανικούς και επισήμανε ότι θα βοηθήσει πολύ ότι δουλεύουν μαζί επί τέσσερα χρόνια.
Δεν παρέλειψε δε να αναφερθεί στη θερμή υποστήριξη που είχε από τη Mercedes-Benz Motorsport, τη FIA (Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου), τη FOM που έχει την εμπορική εκμετάλλευση του σπορ, την FOTA (ένωση των ομάδων), μια εταιρεία επιχειρήσεων στην Αγγλία, την Bridgestone, τους συνεργάτες και τους πολυάριθμους φίλους της ομάδας.
Η ομάδα με δύο μόνο ουσιαστικά τετραήμερα δοκιμών δύσκολα θα είναι έτοιμη με την έναρξη του πρωταθλήματος στις 29 Μαρτίου στη Μελβούρνη. Τα μονοθέσια δεν θα είναι ανταγωνιστικά, ενώ στην αρχή δεν θα χρησιμοποιήσουν το σύστημα KERS. Αλλωστε δεν είναι φέτος υποχρεωτικό.
Εν συντομία…
Η «Brawn GP Formula One Team» θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τις θαυμάσιες εγκαταστάσεις του Μπρέκλεϊ. Θα φορά πλέον κινητήρα 2.4 lt της Mercedes-Benz, ενώ το δίδυμο των οδηγών θα αποτελούν για 4η χρονιά οι Τζένσον Μπάτον και Ρούμπενς Μπαρικέλο (προτιμήθηκε από τον Μπρούνο Σένα λόγω εμπειρίας). Το δίδυμο αυτό είναι και το πιο «μπαρουτοκαπνισμένο» από αγώνες στην F1, με 423 συνολικά συμμετοχές.
Το νέο μονοθέσιο έκανε την παρθενική του εμφάνιση χθες, στην πίστα του Σίλβερστοουν, σε λευκό χρώμα χωρίς λογότυπα χορηγών και με τον Τζένσον Μπάτον στο κοκπιτ. Ουσιαστικά προλαβαίνει να κάνει δοκιμές από τη Δευτέρα μέχρι την Πέμπτη στην πίστα της Βαρκελώνης, ενώ 15-17 του μήνα θα πάει στην πίστα της Χερέθ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής