Συνέχεια στα αφιερώματα της έκθεσης αυτοκινήτου που βρίσκεται σε εξέλιξη από προχθές στη Γενεύη. Και σήμερα παρουσιάζουμε ορισμένα μοντέλα που βρίσκονται προ των πυλών της αγοράς ή αποτελούν τη βάση για αυτοκίνητα του εγγύς μέλλοντος, διανθισμένα πάντα από καλλίγραμμα κορίτσια. Και αν ανέβηκε η αδρεναλίνη και θέλετε να…τρέξετε έχουμε τα ελαστικά που θα φορέσουν φέτος τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1.

Saab 9-3X

Η σουηδική μάρκα αποχωρίζεται τη General Motors με τα τεράστια οικονομικά προβλήματα. Θα σταθεί «στα πόδια της» με βοήθεια από τη σουηδική κυβέρνηση και τις τράπεζες της χώρας. Ταυτόχρονα κοιτάζει το μέλλον με νέα μοντέλα. Το 9-3Χ είναι ένα νέο ηλεκτρονικά τετρακίνητο SUV (και με ηλεκτρονικό πίσω διαφορικό). Φορά κινητήρα 2.0 lt – 210 hp που θα χρησιμοποιεί είτε βενζίνη είτε και βιοαιθανόλη (15% βενζίνης, 85% αιθανόλη) στην έκδοση BioPower. Με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, μέση κατανάλωση 8,3 λίτρα/100 χλμ.

Hyundai ix-onic

Πρωτότυπο που σχεδίασε η ευρωπαϊκή ομάδα της κορεατικής μάρκας. Συμπαγές SUV (4,4 μ.), μυώδες, με κοφτερά μπροστινά φωτιστικά, ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών και φώτα ημέρας LED. Φορά κινητήρα turbo 1.6 lt GDi – 175 hp. Μια πρόγευση για τον αντικαταστάτη του Tucson.

Toyota Prius

Το πρώτο από καταβολής υβριδικό μοντέλο (Ιαπωνία - 1997, Ευρώπη - 2000). Σπουδαία εμπορική επιτυχία. Τώρα έρχεται η νέα γενιά με 90% ανασχεδιασμένα τα υβριδικά μέρη. Πιο ελαφρύ, 22% πιο ισχυρό, καταναλώνει μόλις 3,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 89 γρ./χλμ. CO2. Συνδυάζει κινητήρα 1.8 lt VVT-I και μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα η ισχύς φθάνει τους 136 hp. Τρία προγράμματα επιλογής οδήγησης: είτε μόνο ηλεκτροκίνητα μέσα στην πόλη είτε και με λειτουργία του κινητήρα βενζίνης. Μέσα καλοκαιριού στην Ελλάδα.

Mercedes E-Class Coupe

Θα αντικαταστήσει την CLK Coupe. Τον Μάιο στην αγορά και το 2010 η Cabriolet έκδοση. Εκπληκτική αεροδυναμική, δυναμικό αμάξωμα, χώροι στην καμπίνα και ισχυρές εκδόσεις. Ενεργητική ανάρτηση, φουλ σε ηλεκτρονικά συστήματα πέδησης και ασφάλειας. Κινητήρες: 1.8 lt – 184 hp στην έκδοση BlueEFFICIENCY με σύστημα start/stop (τιμή 48.800 ευρώ), 1.8 lt – 204 hp, 6κύλινδρος με 292 hp και 8κύλινδρος με 388 hp. Αφιξη τέλος Μαρτίου στην Ελλάδα.

VW Polo

Mάκρυνε κι αυτό λίγο από πριν (+3,6 εκ.) φθάνοντας τα 3,952 μ. Ωστόσο με τα νέα υλικά μειώθηκε το βάρος του αυτοκινήτου κατά 7,5%, ενώ αυξήθηκε η ακαμψία. Με στάνταρ πλέον ESP για την ευστάθεια και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρες. Εισάγεται νέος κινητήρας turbo 1.2 lt – 105 hp με 5,5 λίτρα κατανάλωση και εκπομπές CO2 129 γρ./χλμ. Συνολικά θα διατίθεται με 4 κινητήρες βενζίνης (1.2 lt – 60 hp, 1.4 lt – 85 hp) - 3 ντίζελ και 7άρι κιβώτιο DSG. Ερχεται τέλος του χρόνου.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube