Παρά τη δύσκολη οικονομικά εποχή και την κρίση που μαστίζει ιδιαίτερα τον κλάδο της βιομηχανίας αυτοκίνητου, οι κατασκευαστές κοιτάζοντας το μέλλον παρουσιάζουν στην έκθεση της Γενεύης σε πρώτη παγκόσμια ή ευρωπαϊκή εμφάνιση 85 νέα μοντέλα δίνοντας το δικό τους τόνο αισιοδοξίας. Η αφίσα της φετινής έκθεσης έχει επίκεντρο τον άνθρωπο. Μια κοπέλα ντυμένη στα κόκκινα με χρώμα που συμβολίζει το πάθος για την αυτοκίνηση, σχηματίζει με τα χέρια της μιά καρδιά που χαρακτηρίζει το συναίσθημα των επισκεπτών για την έκθεση.

Ιδιαίτερο χώρο έχει στην έκθεση το «πράσινο παλάτι» 2.000 τ.μ. 10 εκθέτες παρουσιάζουν ό,τι τεχνολογικά προηγμένο υπάρχει αναφορικά με τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Για παράδειγμα η εταιρεία MCE-5 από τη Λιόν εξέλιξε έναν κινητήρα που μείωσε την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων κατά 35% χωρίς να περιορίσει τις επιδόσεις. Η εταιρεία Comarth εμφάνισε ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα και η αμερικανική Tesla από την Καλιφόρνια ένα σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει επιτάχυνση 4 δευτερόλεπτα, αναπτύσσει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, έχει αυτονομία κίνησης χωρίς να γεμίζουν οι μπαταρίες μέχρι 390 χλμ.

Το αυτοκίνητο στην Ελβετία προσφέρεται αντί 101.200 ευρώ. Στο «πράσινο παλάτι» υπάρχουν διάσπαρτα υβριδικά μοντέλα με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα, και μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης. Εντύπωση προκαλεί η μελέτη μιάς εταιρείας αναφορικά με βιοκαύσιμα. Παρουσιάζει ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί μαραμένα λαχανικά. Οι άνθρωποι δεν τα καταναλώνουν αλλά τα αυτοκίνητα τα μασάνε για τα καλά!

Για τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού οι οργανωτές της έκθεσης δημιούργησαν έναν εκπληκτικό χώρο 5.000 τ.μ. βάζοντας πίστα για ηλεκτρικά καρτ και προσομοιωτές οδήγησης. Οι περίπου 700.000 επισκέπτες που αναμένονται φέτος, από σήμερα μέχρι και τις 15 Μαρτίου θα έχουν την ευκαιρία να δούν να τρέχουν οι οδηγοί αγώνων του παγκοσμίου πρωταθλήματος Ιβάν Μίλερ και Αλέν Μενού, όπως και ο Ρομέν Γκροζέν. Οι χρόνοι τους θα καταγράφονται και αργότερα όσοι επισκέπτες θελήσουν μπορούν να οδηγήσουν και να συγκριθούν μαζί τους.

Nissan Cube

Στην αγορά της Ιαπωνίας είναι θρύλος. Στην Ευρώπη έρχεται για πρώτη φορά. Θα διατίθεται από τον προσεχή Νοέμβριο. Μεγάλο, τετραγωνισμένο, ευρύχωρο, διαφορετικό και διασκεδαστικό. Θα προσφέρεται με δύο κινητήρες, έναν βενζίνης 1.6 lt - 111 hp και έναν turbodiesel 1.5 lt - 106 hp.

Mazda 3 MPS

Νωρίτερα στην έκθεση της Μπολώνια η Mazda παρουσίασε το νέο 3άρι που θα έρθει στην Ελλάδα τον Ιούνιο. Στη Γενεύη δείχνει την πιο ισχυρή του έκδοση MPS. Turbo κινητήρας 2.3 lt - 260 hp στις 5.500 σ.α.λ. με ροπή 380 Nm στις 3.000 σ.λ.α. Επιτάχυνση 6,1 δευτ., τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Διαθέτει σύστημα που σβήνει σε στάση ο κινητήρας. Εξάρι μηχανικό κιβώτιο, μπλοκέ διαφορικό μπροστά, στάνταρ σύστημα ευστάθειας, φώτα ημέρας LED, 18άρες ζάντες.

Chevrolet Spark

Ο αντικαταστάτης του Matiz. Το Spark θα πωλείται από τις αρχές του επόμενου χρόνου. Ελκυστικό πεντάθυρο μήκους 3,64 μ., με σφηνοειδές στυλ, αρκετά ευρύχωρη καμπίνα (2,375 μ.), καλό χώρο αποσκευών (170 λίτρα) και πίσω καθίσματα να αναδιπλώνονται 60:40 για ευελιξία. Κινητήρες βενζίνης 1.0 lt – 66 hp, 1.2 lt – 78 hp, Euro 5 σε ρύπους, συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, καταναλώνουν κάτω από 5 λίτρα στα 100 χλμ. με εκπομπές CO2 κάτω από 120 γρ./χλμ.

Dacia Duster

Η πρώτη πρωτότυπη προσπάθεια της ρουμανικής Dacia από τότε που εντάχθηκε στον όμιλο Renault. Τετραθέσιο, κάτι ανάμεσα σε πολυμορφικό και ελευθέρου χρόνου αλλά χωρίς τετρακίνηση. Μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου σηκώνοντας σκόνη αλλά την καθαρίζει μόνο του εξαιτίας του…ονόματός του! Μήκος 4,25 μ., ύψος 1,49 μ., μεγάλο μεταξόνιο 2,8 μ., πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά. Κινητήρας ντίζελ 1.5 lt – 105 hp με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων, κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές 139 γρ./χλμ. CO2.

Fiat 500C

Μία πριμαντόνα (όχι του…Παναθηναϊκού) στο περίπτερο της Fiat. Το 500C σε πρώτη παγκόσμια εμφάνιση θα βγει στην αγορά την άνοιξη. Αυθεντικό cabriolet για 4 ενήλικες. Αποτελεί φόρο τιμής στο μοντέλο του 1957, διαθέτει μαλακή οροφή -ανοιχτό παράθυρο στον ουρανό. Ιδιο σε διαστάσεις με την κλειστή έκδοση με ίδιους κινητήρες: Multijet Turbodiesel 1.3 lt - 75 hp (5άρι χειροκίνητο κιβώτιο), βενζίνης 1.2 lt - 69 hp, 1.4 lt - 100 hp με χειροκίνητο ή σειριακό αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων. Εφοδιάζονται με σύστημα Start&Stop για μειωμένη κατανάλωση.

Ford Focus RS

Η τελική έκδοση του πιο γρήγορου Ford όλων των εποχών. Το λογότυπο RS επιστρέφει δυναμικά έπειτα από 6 χρόνια με κινητήρα turbo 2.5 lt - 300 hp στις 6500 σ.α.λ. με ροπή 440 Nm μεταξύ 2300 και 4500 σ.α.λ. Επιτάχυνση 5,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 263 χλμ./ώρα. Φαρδύτερο μετατρόχιο, ισχυρότερα φρένα, ανάρτηση αγωνιστικού τύπου με διπλά ψαλίδια. Προσθιοκίνητο, βάρους 1.468 κιλών, με 19άρες ζάντες, μπάκετ Recaro καθίσματα, διαθέτει στάνταρ σύστημα ευστάθειας.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube