Το λογότυπο Picasso κοσμεί πλέον ένα ακόμα μοντέλο της Citroen. Η γαλλική μάρκα κοντεύει να κάνει το όνομά της συνώνυμο με τα πολυμορφικά αυτοκίνητα, έχοντας στη γκάμα της αυτή τη στιγμή τρία τέτοια μοντέλα (Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso), τα οποία γίνονται τέσσερα τώρα με το νέο C3 Picasso. Η Citroen συνεχίζει λοιπόν την παράδοση που έχει από το 1994 με το λανσάρισμα του ενός όγκου Evasion, και από το 2002 με το C8.
Τα νέα της πολυμορφικά είναι έξυπνα σε σχεδίαση, έχουν μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, άνετους χώρους, αρκετές θήκες και πολλές δυνατότητες διαρρύθμισης του εσωτερικού. Και το νέο C3 Picasso ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία. Το πρωτοείδα στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού πέρυσι τον Οκτώβριο, ενώ είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω προχθές σε περιοχές πέριξ της Βαρκελώνης στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης στον τύπο.
Αναμφίβολα σε κεντρίζει με τις γραμμές του. Βέβαια η σχεδίαση είναι καθαρά υποκειμενική αλλά θεωρώ ότι δεν χρειάζεται κάποιος να είναι εκκεντρικός για να του αρέσει το στυλ του C3 Picasso. Ξεχωρίζει για τις συμπαγείς του διαστάσεις, ώστε να διευκολύνεται στην κίνηση εντός της πόλης, έχοντας μήκος 4,08 μ., πλάτος 1,73 μ. και ύψος 1,62 μ. Εχει κάθετο πίσω μέρος και διαθέτει απίστευτα μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.
Φθάνουν κοντά στα 3,5 τ.μ. και με την προαιρετική και εξαιρετική μεγάλη γυάλινη οροφή αγγίζουν τα 4,5 τ.μ. Οσο περίτεχνο φαίνεται σχεδιαστικά απ’ έξω, άλλο τόσο παιχνιδιάρικο είναι και το εσωτερικό μέρος. Το πάνω μέρος του ταμπλό από μαλακό πλαστικό φέρει κοιλότητα στη μέση, ντουλαπάκι και φιλοξενεί τον πίνακα οργάνων. Φωτίζεται όπως στο C4 με φως ημέρας, έχει ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο και όλες τις λοιπές ενδείξεις πληροφόρησης λειτουργίας του αυτοκινήτου.
Ο λεβιές ταχυτήτων λογικά είναι ψηλά τοποθετημένος στην κονσόλα, αφήνοντας ελεύθερο χώρο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Τα πίσω σύρονται ασύμμετρα (60/40) κατά 15 εκ. και αναδιπλώνουν επίσης ασύμμετρα (πάλι 60/40) με το τράβηγμα ενός διακόπτη. Στο πορτμπαγκάζ η βάση του πατώματος τοποθετείται ή χαμηλά ή πιο ψηλά για επίπεδο χώρο φόρτωσης, διευρύνοντας τα στάνταρ 500 λίτρα χωρητικότητας σε 1.506 λίτρα. Από κάτω υπάρχει έξτρα κρυφός χώρος για μικρότερα αντικείμενα.
Εν συντομία…
Πέντε ενήλικες χωρούν άνετα εξαιτίας και του μεγάλου μεταξονίου (2,54 μ.). Με τα υπερυψωμένα καθίσματα και το πολύ γυαλί νιώθεις ότι βρίσκεσαι έξω. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι καλή και το αμάξωμα δεν παρουσίασε περιττές κλίσεις στα στροφιλίκια που οδήγησα. Στον αυτοκινητόδρομο το ηλεκτρικό τιμόνι σκληραίνει κάπως για καλύτερη κατευθυντικότητα.
Οι δύο κινητήρες βενζίνης: 1.4 lt – 95 hp και 1.6 lt – 120 hp κινούν άνετα το συνολικού βάρους 1.800 κιλών αυτοκίνητο. Συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Αλλά οι ντίζελ: 1.5 lt – 90 hp / 110 hp πάλι με 5άρι κιβώτιο έχουν φοβερή ροπή από πολύ χαμηλές στροφές. Εξοπλισμός με 6 αερόσακους, ABS με υποβοήθηση πέδησης και κατανομή, ESP (προαιρετικά). Ερχεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο.
Αποστολή στη Βαρκελώνη: Δημήτρης Μπαλής