H Citroen παρουσίασε στο Παρίσι την Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου, ημέρα των 90στών γενεθλίων της, μια νέα φιλοσοφία για το μέλλον. Παρά τη δύσκολη οικονομικά εποχή και με σειρά ανακατατάξεων στο χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτου, με αυξημένες απαιτήσεις από το κοινό η γαλλική φίρμα αναλαμβάνει δράσεις. Βασισμένη στην επιτυχία των μοντέλων που παρουσίασε την τελευταία δεκαετία και στην αξία της μάρκας ετοιμάζεται να κατασκευάσει νέα μοντέλα, αλλάζει λογότυπο και σχεδίαση καταστημάτων, ενώ εγκαινιάζει νέους τρόπους επικοινωνίας με τους πελάτες της.
Η Citroen τεχνολογικά εφάρμοσε πρώτη το σύστημα Stop & Start στα C2 και C3, με το οποίο επιτυγχάνεται μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και λιγότεροι ρύποι μια και ο κινητήρας σταματά αυτόματα σε στάση και τίθεται ξανά αυτόματα σε λειτουργία με την πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο. Επίσης, είναι πρώτη στην Ευρώπη αναφορικά με τα αυτοματοποιημένα - χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, όπως και με τα ειδικά φίλτρα παρακράτησης μικροσωματιδίων που εφοδιάζουν τους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες.
Πέρυσι ηγήθηκε της προσπάθειας μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε κάτω από τα 110 γρ./χλμ. με το μοντέλο C1. Παλιότερα εφηύρε την υδροενεργητική ανάρτηση, η οποία ξεκίνησε από το μοντέλο DS, περισσότερο γνωστό ως «βάτραχο» και αργότερα εφαρμόστηκε στο C5. Άλλες καινοτομίες ήταν η πανοραμική οροφή του C3, το σύστημα παρέκκλισης πορείας που ενημερώνει ηχητικά και με δόνηση στο κάθισμα τον οδηγό ότι βγήκε από την πορεία του εφόσον δεν έχει ανάψει φλάς κ.α.
Πέραν αυτών έδωσε νέα διάσταση στην αρχιτεκτονική των αμαξωμάτων με τα πολυχρηστικά: C4 Picasso, C4 Grand Picasso, Xsara Picasso, Nemo, Berlingo και τώρα το νέο C3 Picasso που παρουσιάζει επίσημα στο τύπο σήμερα και αύριο στη Βαρκελώνη. Εξάλλου, νέα σχεδιαστική κατεύθυνση έδωσε και στα τετράθυρα αμαξώματα με το νέο C5, ξεφεύγοντας από τις κλασικές γραμμές.
Δυναμική είναι και η παρουσία της στα ελαφρά επαγγελματικά με 5 μοντέλα, ενώ στα πρωτότυπα είναι αλήθεια ότι εξέπληξε με το Hypnos (υβριδική τεχνολογία με κινητήρα πετρελαίου) που έδειξε τον Οκτώβριο και πριν μερικά χρόνια με το επίσης πρωτότυπο και οικολογικό C-Cactus που απαρτίζεται όλο κι όλο από 200 μέρη και πηγαίνει μερικώς τροποποιημένο για μαζική παραγωγή.
Εν συντομία…
Η Citroen το δεύτερο εξάμηνο του 2009 θα αναβαθμίσει τον υπάρχοντα Διαδικτυακό τόπο (www.citroen.com) με τεχνολογία 3D και άλλες μεθόδους. Παράλληλα θα βελτιώσει τις υπηρεσίες προς τον πελάτη, από την υποδοχή στο κατάστημα, την παροχή αναλυτικών πληροφοριών, τη συμπλήρωση παραγγελίας για εξατομικευμένο αυτοκίνητο σύμφωνα με τα αξεσουάρ που θέλει ο πελάτης, το σέρβις μέχρι και τον αποχαιρετισμό!
Επίσης, μέσα σε τρία χρόνια θα αλλάξουν εμφάνιση και τα 8.000 καταστήματα σε όλο τον κόσμο (ταμπέλες, βιτρίνες, στέγες, μινιμαλιστικά έπιπλα, φωτισμός, διάταξη αυτοκινήτων, αίθουσα υποδοχής κ.α.). Εξάλλου, από του χρόνου η μάρκα ξεκινά την παραγωγή τριών νέων μοντέλων της σειράς DS (DS3-4-5), κάτι ανάλογο με τη σειρά C (μικρά, μικρομεσαία και μεσαία), και τα Picasso στα πολυχρηστικά μοντέλα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής