Κι όμως, πέρασαν τριάμιση χρόνια από τότε που εμφανίστηκε η 3η γενικά του Clio, του μοντέλου της γαλλικής Renault που εντάσσεται στην κατηγορία των αυτοκινήτων σούπερ μίνι. Το νέο, τότε, Clio άρχισε να κυκλοφορεί από τον Αύγουστο του 2005 στην Ευρώπη, ενώ ανακηρύχθηκε σε «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2006» στη γηραιά ήπειρο. Στην Ελλάδα πάντως ενώ ξεκίνησε καλά σε πωλήσεις το 2006 (3.307 μονάδες), στη συνέχεια είχε κάμψη (2.103 το 2007 και 1.179 πέρυσι).
Αιτία όχι τόσο η ποιότητα ή το στυλ του αυτοκινήτου, αλλά η τιμή αφενός και αφετέρου η διένεξη που υπήρχε μεταξύ της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας και του γαλλικού εργοστασίου. Η αντιπροσώπευση άλλαξε από την άνοιξη του 2008 αλλά μέχρι να στηθεί ξανά το δίκτυο των καταστημάτων και να αρχίσει η εκ νέου διακίνηση των αυτοκινήτων, έρχεται το…νέο Clio.
Αυτό δηλαδή που θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο μήνα στην Διεθνή Εκθεση της Γενεύης, με επιλεκτικές αλλαγές όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση, με νέα έκδοση GT όπως και με νέο σύστημα πλοήγησης TomTom. Σχεδιαστικά το μπροστινό τμήμα έχει υποστεί μετατροπές που ζωηρεύουν το αυτοκίνητο. Ξεχωρίζει η νέα, μεγαλύτερη και τραπεζοειδής εισαγωγή αέρα με πλέγμα, οι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης τοποθετημένοι έξω από την εισαγωγή αέρα στις άκρες του νέου επίσης προφυλακτήρα, η μικρή μάσκα – σχισμή που θυμίζει το νέο 5θυρο Megane και δεν χωρίζεται τώρα από το σήμα, όπως και τα νέα – πάλι διάφανα φωτιστικά.
Στο πλάι διατηρούνται τα προστατευτικά του αμαξώματος, ενώ ο καθρέπτης έχει μαύρο τελείωμα. Στο πίσω μέρος τοποθετήθηκε επίσης νέος προφυλακτήρας που εμφανίζει και την εξάτμιση, ενώ αντιστράφηκε η σχεδίαση της θέσης για την πινακίδα. Το παρμπρίζ έμεινε ίδιο με τριγωνικό τελείωμα και υαλοκαθαριστήρα, όπως και η αεροτομή με φως στοπ ψηλά. Στην καμπίνα η διαφοροποίηση είναι απειροελάχιστη. Ιδιο τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ρυθμιστή ταχύτητας (στάνταρ σε ανώτερη έκδοση εξοπλισμού), όπως και πίνακας οργάνων.
Στην κονσόλα άλλαξε το ηχοσύστημα και η θήκη χαμηλά, ενώ ψηλά στο ταμπλό αντί για τη μικρή οθόνη ενδείξεων τοποθετήθηκε (προαιρετικά) μεγάλη έγχρωμη οθόνη 5,8 ιντσών που μπορεί να λειτουργεί για το σύστημα πλοήγησης, παρέχοντας πληροφορίες για την κίνηση και τα όρια ταχύτητας.
Εν συντομία…
Μαζί με την ανανεωμένη έκδοση του Clio θα λανσαριστεί προς το καλοκαίρι και η σπορτίφ έκδοση GT. Εξωτερικά θα φέρει διπλή απόληξη εξάτμισης, σπόιλερ και μαρσπιέ, ενώ μέσα διαθέτει μπάκετ καθίσματα, πεντάλ αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, όπως και λευκό φόντο στα όργανα του πίνακα. Όσον αφορά τον κινητήρα η Renault δεν έδωσε πληροφορίες.
Ισως να φορά τον 2.0 lt με τους 197 ίππους που εφοδιάζει το υπάρχον Clio Sport αλλά ίσως και μια παραλλαγή του κινητήρα 1.6 lt – 133 hp που χρησιμοποιεί το μικρότερο Twingo Sport. Όλα θα ξεκαθαρίσουν σε λίγες ημέρες. Πάντως το νέο Clio θα διατίθεται με αρκετούς κινητήρες μικρού και μεσαίου κυβισμού στην απλή έκδοση.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής