Βήμα βήμα αποκαλύπτει τις εμπορικές της προθέσεις η China Motors. Η ελληνική εταιρεία που εισάγει αυτοκίνητα διαφόρων κινεζικών εργοστασίων, έφερε ένα ακόμα SUV μοντέλο μετά το CEO για το οποίο έχει γίνει λόγος σχεδιαστικών ομοιοτήτων με την BMW X5. Το νέο Rein (Ρέιν) βέβαια μοιάζει κι αυτό με τη σειρά του με την προηγούμενη έκδοση του Hyundai Santa Fe. Αλλωστε χρησιμοποιεί το αυτοφερόμενο αμάξωμα του συγκεκριμένου μοντέλου και (μάλλον) τον κινητήρα 2.0 lt – 142 hp χωρίς όμως χρονισμό των βαλβίδων.

Είναι αλουμινίου και προδιαγραφών ρύπων Euro 4, χαρίζοντας ροπή 195 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Καταναλώνει 8,8 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. και εκπέμπει 220 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Επιταχύνει σε 11,7 δευτερόλεπτα και φθάνει σε τελική ταχύτητα τα 190 χλμ./ώρα. Όπως γίνεται αντιληπτό το Rein δεν είναι για γκάζια, δεν έχει αυτό το ρόλο. Πρόκειται για όχημα ελεύθερου χρόνου που στόχο έχει να κινείται με αξιοπρέπεια στην εθνική οδό, να μπορεί να κυκλοφορεί χωρίς να στριμώχνεται στις πόλεις και να αντεπεξέρχεται στις δυσκολίες που παρουσιάζονται σε εκτός δρόμου περιπέτειες.

Για το λόγο αυτό έχει ηλεκτρονικά μεταφερόμενη τετρακίνηση. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, δηλαδή σε στεγνή άσφαλτο με μικρή ή μεγάλη ταχύτητα, η ροπή μεταφέρεται μόνο στον μπροστινό άξονα για εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση, δηλαδή με βροχή, κίνηση σε ανώμαλο δρόμο, στροφές, μπορεί να μεταφερθεί μέσω συνεκτικού συμπλέκτη ροπή μέχρι 50% και στον πίσω άξονα. Ετσι θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της «εκτός δρόμου» οδήγησης ικανοποιητικά, έχοντας απόσταση από το έδαφος στα 21 εκατοστά, γωνία προσέγγισης 29 και διαφυγής 27 μοίρες.

Η ανάρτηση έχει πιο μαλακή ρύθμιση από του παλιότερου Santa Fe, με κλασικά γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ εμπρός και πίσω τοποθετήθηκαν αντιστρεπτικές δοκοί για να περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος. Στον τομέα της πέδησης στάνταρ υπάρχει ABS με ηλεκτρονική κατανομή φρεναρίσματος, το οποίο όταν ενεργοποιηθεί δεν δίνει ροπή στον πίσω άξονα παρά μόνο μπροστά ώστε να είναι πιο αποτελεσματικό. Αναφορικά με το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, οι τρεις πρώτες σχέσεις έχουν κοντή κλιμάκωση για καλύτερο ρεμπρίζ, ενώ οι άλλες δύο μεγαλύτερη για μείωση της κατανάλωσης.

Εν συντομία…

To Rein έχει μήκος 4,5 μ., πλάτος 1,875 μ. και ύψος 1,73 μ. Σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,62 μ. φιλοξενεί άνετα πέντε ενήλικες επιβάτες έχοντας αρκετά μεγάλο πορτμπαγκάζ (485 λίτρα) που με την αναδίπλωση των καθισμάτων διευρύνεται. Περίτεχνο κοκπιτ με κάθετη μεγάλη κονσόλα, ψηλά τοποθετημένη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων με πυξίδα και αλτίμετρο, λευκό φόντο στα όργανα, χρώμιο και διχρωμία στα κάπως σκληρά πλαστικά.

Η βασική έκδοση εξοπλισμού διαθέτει στάνταρ: 2 αερόσακους, ABS με EBD, υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα με ραδιο-CD, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.α. στην τιμή των 17.900 ευρώ. Με 2.000 ευρώ παραπάνω διατίθεται και ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοφοροφή. Πέντε χρόνια εγγύηση και δωρεάν σέρβις ίδιας διάρκειας.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube