Το 2008 ήταν μια επιτυχημένη χρονιά για τη Skoda διεθνώς. Η τσέχικη μάρκα, μέλος του ομίλου VW από το 1991, πούλησε πέρυσι 674.530 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το 2007 κατά 7,1%. Η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά της, ενώ αλματώδη αύξηση σημείωσε στις αναπτυσσόμενες Ρωσία και Κίνα. Στην Ελλάδα πούλησε κοντά στα 10.000 αυτοκίνητα και μπήκε στο top 10 της αγοράς (όπως λέμε για τη δισκογραφία), έχοντας μερίδιο 3,7%.
Βέβαια οι καιροί άλλαξαν και σε ένα δύσκολο 2009 όπως διαγράφεται από το τελευταίο τρίμηνο του 2008 και συνεχίζεται, οι πωλήσεις αναμένεται να συρρικνωθούν όχι μόνο στη χώρα μας αλλά σε όλη την Ευρώπη, Δυτική κυρίως. Όμως η εισαγωγική εταιρεία των Skoda στην Ελλάδα θεωρεί ότι με τα νέα μοντέλα παρά τη γενική πτώση θα μπορέσει να ανεβάσει το ποσοστό της στο 4,1% κι ας μην φθάσει τα απόλυτα νούμερα πωλήσεων του 2008. Για να το πετύχει αυτό θα βασιστεί στον πιο γερό πυλώνα της που λέγεται Octavia.
Το μοντέλο βγήκε για πρώτη φορά στην παραγωγή το 1996 και από τις αρχές του 2000 που ήρθε στην Ελλάδα κάνει περίπου τις μισές πωλήσεις Skoda στη χώρα μας. Μάλιστα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την προηγούμενη Octavia με το χαρακτηρισμό Tour και την Octavia 5 που μπήκε στην παραγωγή το 2004 και πραγματικά ανέβασε το επίπεδο της μάρκας. Χθες η «Βιαμάρ», που εισάγει τα Skoda στην Ελλάδα, παρουσίασε τη φρεσκαρισμένη έκδοση της Octavia 5 η οποία θα βρίσκεται στις εκθέσεις της μάρκας από τις 2 Φεβρουαρίου.
Ωστόσο ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να πουλά και την προηγούμενη Octavia Tour, της οποίας κατέβασε τις τιμές κατά 14,1% ξεκινώντας από τα 12.590 ευρώ στην έκδοση 1.4 lt – 80 hp με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Ταυτόχρονα θα πουλά και την υπάρχουσα Octavia Scout 4X4 2.0 FSI – 150 hp (λίγες αλλαγές εσωτερικά) με 3.000 ευρώ λιγότερο (από 25.990). Αυτή κι αν είναι προσφορά. Λογικά βάζει ψηλά τον πήχη πωλήσεων ελπίζοντας να ξεπεραστεί η αρνητική ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού και να αρχίσει να λειτουργεί καλύτερα το τραπεζικό σύστημα.
Εν συντομία…
Σε εξοπλισμό στάνταρ είναι: 4 αερόσακοι, ενεργά προσκέφαλα στα μπροστινά καθίσματα, ABS με κατανομή πέδησης και σύστημα αντιολίθησης. Το ESP για την ευστάθεια διατίθεται προαιρετικά. Στάνταρ είναι στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, μαζί με το σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρα. Σε επίπεδο κινητήρων βενζίνης διατίθεται: 1.4 lt – 80 hp, 1.4 TSI – 122 hp, 1.8 TSI – 160 hp (έκδοση GT) και 2.0 TFSI – 200 hp (RS).
Οι TSI προσφέρονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή 7άρι αυτοματοποιημένο DSG που έχει και χειροκίνητες αλλαγές από το τιμόνι ή το λεβιέ. Εξάλλου διατίθεται και κινητήρες πετρελαίου: 1.9 Tdi – 105 hp, 2.0 Tdi – 140 hp και 2.0 Tdi- 170 hp με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι τιμές της ανανεωμένης Octavia5 ξεκινούν από 14.990 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής