Στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τον περασμένο Οκτώβριο είδαμε τον…πρόλογο του μοντέλου που παρουσιάζουμε σήμερα. Το Prologue του Παρισιού μετατράπηκε σε 3008 και θα κάνει επίσημα την εμφάνισή του στην Εκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο. Η Peugeot συνεχίζει τον αριθμητικό τύπο στα μοντέλα της και τοποθετεί το 3008 σε μια νέα τάση αμαξωμάτων «λίγο απ’ όλα». Δανείζεται δηλαδή στοιχεία από ένα station wagon (μεγάλο πορτμπαγκάζ), MPV (πολυχρηστικότητα, διαρρύθμιση εσωτερικών χώρων) και SUV (ψηλό όχημα με εκτός δρόμου χαρακτήρα) αλλά χωρίς τετρακίνηση.
Σχεδιαστικά έχει καλή αεροδυναμική προσέγγιση, μεγάλη μάσκα – σήμα κατατεθέν όλων των νέων Peugeot- με χρωμιωμένο πλέγμα, αρκετά κεκλιμένο και μεγάλο παρμπρίζ. Μαζί με την προαιρετική γυάλινη οροφή (1,6 τ.μ.) η συνολική γυάλινη επιφάνεια φθάνει τα 5,34 τ.μ. χαρίζοντας άπλετη φωτεινότητα στην καμπίνα. Στο πλάι το αμάξωμα δείχνει τα 4,365 μ. μήκος που έχει, όπως και το ύψος των 1,639 μ. Παράλληλα είναι φαρδύ με 1,837 μ. για περισσότερη άνεση των επιβατών και με μεγάλο μεταξόνιο (2.613 μ.). Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα περίτεχνα τριγωνικά φωτιστικά, όπως και η πόρτα που ανοίγει σε δύο μέρη πάνω – κάτω για ευκολότερη φόρτωση.
Στο πορτμπαγκάζ η χωρητικότητα είναι ικανοποιητική (512 λίτρα) και με την αναδίπλωση των διαιρούμενων (2 προς 1) πίσω θέσεων (δημιουργούν επίπεδο χώρο), αγγίζει τα 1.604 λίτρα. Η πολυμορφικότητα στη διαρρύθμιση φαίνεται και από την διαμόρφωση του πορτμπαγκάζ τριών επιπέδων με τη μετακινούμενη εταζέρα. Οσον αφορά στο κοκπιτ, ο οδηγός αισθάνεται εν μέρει πιλότος με τόσα χειριστήρια στην κεκλιμένη κονσόλα και ψηλά τοποθετημένο το λεβιέ ταχυτήτων. Για την κατασκευή του αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε αρκετό ατσάλι υψηλής αντοχής και νέα υλικά μαζί με πιο λεπτά κρύσταλλα ώστε να περιοριστεί το βάρος.
Σε επίπεδο κινητήρων διαθέσιμοι θα είναι οι νέοι κινητήρες: 1.6 lt VTI – 120 hp και 1.6 lt THP – 150 hp (με στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων). Ο πρώτος συνδυάζεται με 5άρι και ο δεύτερος με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων – αμφότερα χειροκίνητα σύνολα. Η κατανάλωση καυσίμου είναι καλή και περιορισμένοι οι ρύποι. Θα διατίθενται και κινητήρες πετρελαίου: 1.6 lt – 110 hp, 2.0 lt – 150 hp / 163 hp.
Εν συντομία…
Δεν διαθέτει τετρακίνηση. Προαιρετικά εφοδιάζεται με σύστημα Grip Control. Συνδυάζεται με ειδικά ελαστικά λάσπης και χιονιού. Ρυθμίζει το σύστημα πρόσφυσης και τη ροπή μεταξύ των δύο τροχών - μπορεί να κάνει τη δουλειά ενός μπλοκέ διαφορικού. Ο οδηγός με περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα έχει πέντε λειτουργίες: Standard – το ESP για την ευστάθεια ρυθμίζεται ηλεκτρονικά, Snow – καλή πρόσφυση έως 50 χλμ./ώρα, Αll terrain – πάνω από 80 χλμ./ώρα, Sand – για άμμο, ταχύτητα μέχρι 120 χλμ./ώρα και ESP off - ο οδηγός έχει τον απόλυτο έλεγχο χωρίς σύστημα ευστάθειας.
Στάνταρ ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης, σύστημα που διατηρεί απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, πλήρες ηχοσύνολο με τεχνολογίες αιχμής, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός κ.α. Στην αγορά το καλοκαίρι.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής