Δεν έχει περάσει αρκετό διάστημα από τότε που λανσαρίστηκε και στη χώρα μας η φρεσκαρισμένη έκδοση του μικρομεσαίου μοντέλου της Citroen. Ηταν Νοέμβριος του 2008, αμέσως μετά την έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας. Η Citroen περίμενε περίπου τέσσερα χρόνια για να προβεί στην ανανέωση του C4, επειδή ήθελε να το συνδυάσει με την προσθήκη στη γκάμα του κινητήρα turbo 1.6 lt - 150 hp τον οποίο χρησιμοποιούσε ήδη η Peugeot, αδελφή εταιρία στον όμιλο PSA και αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τον όμιλο BMW (τον ίδιο κινητήρα έχει και το Mini).
Το…χάπι των 150 ίππων δεν αποτελεί…αναβολικό για το C4, μια και δεν είχε παρενέργειες κατά τη δοκιμαστική οδήγηση. Είναι απλώς ένα ισχυρό δυναμωτικό που τονώνει τα σπορ χαρακτηριστικά ενός μοντέλου που διατίθεται σε δύο αμαξώματα coupe και hatchback, βασισμένα στο ίδιο πάτωμα. Για τη δοκιμή διάλεξα την τρίθυρη, coupe έκδοση που προορίζεται για πιο νεανικό κοινό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η 5θυρη hatchback είναι μόνο για ηλικιωμένους. Αυτή εξυπηρετεί περισσότερο τους νέους οικογενειάρχες με την ύπαρξη των δύο παραπάνω πλευρικών θυρών.
Παρατηρώντας το ανανεωμένο C4 διαπιστώνουμε ότι οι λίγες αλλαγές βρίσκονται στο μπροστινό μέρος. Το αμάξωμα μάκρυνε κατά 1,5 εκ. φθάνοντας τα 4,275 μ. λόγω του νέου προφυλακτήρα, το καπό είναι πιο μυώδες, η χρωμιωμένη γρίλια ανασχεδιάστηκε, το σήμα παραπέμπει στο νέο και μεγαλύτερο C5, ενώ χρώμιο προστέθηκε και στους προβολείς ομίχλης. Στο πίσω μέρος το στυλ παρέμεινε ίδιο αλλά τα τριγωνικά κάθετα φωτιστικά έχουν διάφανο κρύσταλλο. Διάφανη είναι και η πίσω πόρτα που μαζί με το πίσω παρμπρίζ – συνέχεια της οροφής χαρίζουν περισσότερη φωτεινότητα στο εσωτερικό.
Στην καμπίνα άλλαξαν οι ταπετσαρίες και στην έκδοση δοκιμής μου άρεσε πολύ ο συνδυασμός αλκαντάρα και υφάσματος στα ημιμπάκετ καθίσματα, όπως και το γεγονός ότι διατηρήθηκε το τιμόνι με το σταθερό ομφαλό (γυρίζει μόνο η στεφάνη) με τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα, το ρυθμιστή ταχύτητας και τις πληροφορίες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου οι οποίες φαίνονται στην κεντρική οθόνη ψηλά στο ταμπλό που φωτίζεται με το φως της ημέρας. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό που έχει βάθος σε σχέση με το τιμόνι (πιό κοντά στον οδηγό) ολοκληρώνουν την θετική εικόνα της καμπίνας.
Εν συντομία…
Με το νέο κινητήρα 1.6 THP – 150 hp που διαθέτει στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, αισθάνθηκα λίγο…Σεμπαστιάν Λεμπ αλλά με τα μισά διαθέσιμα άλογα να τιθασεύω σε σχέση με το Γάλλο 5 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι. Καλή η συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και δεν «κρεμάει» στις αλλαγές. Τα εργοστασιακά 8,4 δευτ. επιτάχυνσης φαίνονται πραγματικά, όπως και η τελική των 211 χλμ./ώρα.
Η ροπή των 240 Nm βγαίνει από χαμηλά (1.400 σ.α.λ.), ο πίσω ημιάκπαμπτος άξονας δεν είναι σκληρός και οι κλίσεις στις γρήγορες στροφές είναι περιορισμένες με το σύστημα ευστάθειας (ESP – απενεργοποιείται με διακόπτη) να επεμβαίνει όπου χρειάζεται. Γενικά το αυτοκίνητο στέκεται αξιοπρεπώς στο δρόμο, χωρίς να έχει πάντως αγωνιστικό χαρακτήρα. Με πλούσιο εξοπλισμό (6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, πεντάλ αλουμινίου κ.α.) η έκδοση δοκιμής VTS κοστίζει 20.300 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής