Δυστυχώς πρέπει να κάνω συγκρίσεις αν και δεν μου αρέσουν επειδή κάθε τι είναι μοναδικό σε όλους τους τομείς. Όμως όταν έχεις οδηγήσει σχεδόν ταυτόχρονα το νέο VW Scirocco και το νέο Golf δε μπορεί, κάτι σε τρώει μέσα σου και ψάχνεις να δεις ποιο σου αρέσει περισσότερο. Διότι να μην σου αρέσει κάποιο από τα δύο ή και τα δύο είναι πράγμα απίθανο. Για το Scirocco που αναγεννήθηκε μετά από 26 χρόνια έγραψα πριν μερικές ημέρες και μάλιστα αναφέρθηκα με κολακευτικά λόγια για την συμπεριφορά του στο δρόμο (πολύ ζυγισμένη και σπορτίφ) μια και βασίζεται στο πάτωμα του Golf με διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση.
Θετικός ήμουν και για την 4θέσια καμπίνα του αλλά με αρνητικές παρατηρήσεις για τη σχεδίαση του ταμπλό που είναι ολίγον συντηρητικό. Σήμερα θα αναφερθώ στο νέο Golf που κατά τη δική μου εκτίμηση είναι νέο κυρίως επειδή ο αριθμός 5 του προηγούμενου έγινε 6 στη γενιά του μοντέλου. Το Golf είναι θεσμός. Δημιούργησε τη δική του κατηγορία αυτοκινήτων, τη μικρομεσαία και όλοι οι κατασκευαστές ακολουθούσαν κάθε φορά που άλλαζε κάπως διαστάσεις διότι σε φιλοσοφία σχεδίου παραμένει στις ίδιες φόρμες.
Το Golf λοιπόν 6ης γενιάς θεωρείται και είναι μια φυσική συνέχεια του προηγούμενου. Η VW διατήρησε το επιτυχημένο πάτωμα του προηγούμενου μοντέλου, περιορίζοντας τα έξοδα, χωρίς αυτό να είναι κακό. Κάθε άλλο μάλιστα διότι στο δρόμο κινείται πολύ καλά, βάζοντας ελάχιστους θορύβους στην καμπίνα λόγω της εξαιρετικής ηχομόνωσης που έκανε η γερμανική μάρκα. Σε αυτό το σημείο παίρνει άριστα. Αλλαξε επίσης το κοκιπιτ, με νέο ταμπλό, κονσόλα και τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος, όπως και τα υλικά κατασκευής που είναι από μαλακό πλαστικό.
Όμως η σχεδίαση δεν έχει κάτι που θα συγκινήσει, δεν έχει χαρακτήρα. Δε λέω, είναι πρακτική, λειτουργική αλλά πέραν τούτου ουδέν. Η άνεση πάντως είναι υποδειγματική, μια και σε αντίθεση με το 4θέσιο και κάπως χαμηλωμένο Scirocco στο Golf χωρούν 5 επιβάτες που κάθονται λίγο πιο ψηλά είτε στην 5θυρη είτε και στην 3θυρη έκδοση αμαξώματος. Εξωτερικά ένιωσα να με κοιτούν αρκετοί και πιθανολογώ ότι πολλοί από αυτούς ή έχουν ή είχαν Golf και ήθελαν να δουν τις αλλαγές στο καινούργιο που δεν φαίνονται κι εύκολα.
Εν συντομία…
Το νέο Golf εισάγει το εξαιρετικό αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων DSG με 7 σχέσεις. Με διπλό συμπλέκτη ξηρού (όχι Σάββα…) τύπου, προεπιλέγεται την επόμενη ταχύτητα για τη μικρότερη δυνατή απώλεια ροπής. Αυτόματη μετάδοση, είτε χειροκίνητα από το βελιέ – πάνω κάτω- είτε από τις μανέτες πίσω από το τιμόνι. Πρώτη φορά στο Golf έναντι του DSG 6 σχέσεων.
Συνεργάζεται άψογα με το θαυμάσιο μοτέρ των 1.4 lt με το διπλό turbo, ισχύος 160 hp. «Τραβάει» απίστευτα, έχει πολλή ροπή από χαμηλά - καταναλώνει ελάχιστα (6 λίτρα στα 100 χλμ.). Το Golf δοκιμής με 7 αερόσακους, ESP για την ευστάθεια και πολλά στάνταρ κοστίζει 24.392 ευρώ (23.250 το 5θυρο Comfortline). Αν το Scirocco με τον ίδιο κινητήρα είχε αντί για 6άρι χειροκίνητο το DSG 7άρι κιβώτιο, θα μου άρεσε περισσότερο. Περί ορέξεως…
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής