Στο πόσο προβληματική ήταν από την αρχή αυτή η προσπάθεια κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων δεν χρειάζεται να αναφερθώ ξανά –το έγραφα όταν ξεκίνησε. Οι πρόεδροι και οι ιδιοκτήτες των 16 ΠΑΕ οφείλουν να καταλάβουν πως δεν μπορείς να προσπαθείς να πουλήσεις ένα προϊόν που δεν είναι ξεκάθαρο και να ελπίζεις ότι θα αποσπάσεις όσο πιο πολλά χρήματα γίνεται. Δεν είναι δυνατόν επίσης να μην είσαι ως συνεταιρισμός ενωμένος και αδιάσπαστος. Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα από την αρχή πως δεν ισχύει, όταν ο Ολυμπιακός αγνόησε οποιαδήποτε δέσμευσή του και στη συνέχεια η SKODA Ξάνθη ακολούθησε.
Για το πόσο πρόχειρα έγινε ο διαγωνισμός είχα επίσης προειδοποιήσει από την πρώτη στιγμή, βλέποντας την ασάφεια των όρων της προκήρυξης, την ίδια τη Λίγκα, αλλά και την εταιρεία που χειρίστηκε το ζήτημα για τα τεράστια λάθη στο θέμα των ραδιοφωνικών μεταδόσεων. Φυσικά και δεν μπορούσε να γίνει καν συζήτηση (δεν στέκει νομικά σε διεθνές επίπεδο) για αποκλειστικά δικαιώματα στο ράδιο. Ομως ακόμη και για την τηλεόραση προειδοποίησα τους πάντες πως είναι αστείο να γίνονται κουβέντες χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει το βασικότερο σημείο αφετηρίας της διαπραγμάτευσης: πόσες ομάδες θα είναι μέσα στη συμφωνία. Θα είναι όλες, θα είναι 15 ή 14 ή μήπως ακόμη λιγότερες; Οταν, όμως, ορίζεις μία ημερομηνία και περιμένεις προσφορές, τις αποδέχεσαι και αποφασίζεις, αλλά στη συνέχεια αποχωρεί η πιο εμπορική από τις ομάδες που διαθέτει το πακέτο (ο Ολυμπιακός), πώς περιμένεις να ισχύουν τα συμφωνηθέντα; Χωρίς εγγυητικές επιστολές ποιος δεσμεύει ποιον;
Το ζήτημα που προκύπτει πια είναι αν μπορεί να γίνει κεντρική διαχείριση για τη νέα περίοδο. Η ΕΡΤ θέλει να πάρει το κομμάτι των αγώνων που άφησε ο ΑLPHA, αλλά και ο ΣΚΑΪ επίσης ζητάει να γίνει δεκτή η δική του πρόταση. Κατ' αρχάς να διευκρινίσω πως πάρα πολύ σωστά το κανάλι της Κάντζας αποχώρησε από την όλη ιστορία, διότι όταν συμφώνησε να δώσει ένα υπέρογκο ποσό για να δείχνει ένα ματς την εβδομάδα, ο Ολυμπιακός και η Ξάνθη δεν είχαν αποχωρήσει. Συνεπώς γιατί να ισχύει η πρότασή του χωρίς να ισχύουν τα βασικά πράγματα που συμφώνησε; Τα λεφτά που μπορούσε να προτείνει κάποιος πριν από τέσσερις μήνες, με την τωρινή δραματική κατάσταση στην παγκόσμια αγορά δεν θα τα έδινε κανένας σώφρων οικονομικός και εμπορικός διευθυντής τώρα.
Πριν αρχίσει πάντως να φωνάζει ο ΣΚΑΪ για μη τήρηση των προδιαγραφών στον διαγωνισμό, να θυμίσω μόνο πως η Σούπερ Λίγκα δεν είναι εταιρεία του Δημοσίου για να υποχρεούται να δεχτεί επίσημες προσφορές και να τηρήσει το αδιάβλητο της διαδικασίας. Αν κάποιος της δώσει παραπάνω χρήματα από κάποιον άλλον, η Σούπερ Λίγκα έχει το δικαίωμα να τα αποδεχτεί. Ομως και η ΕΡΤ οφείλει να είναι πιο προσεκτική στο πώς ξοδεύει το ανταποδοτικό τέλος του Ελληνα φορολογούμενου. Και το ποδόσφαιρο προσφέρει σαφέστατα τηλεθέαση, αλλά όχι και έσοδα, αφού δεν υπάρχει περίπτωση να βγουν αυτά τα λεφτά από την ελεύθερη αγορά αν δεν γίνει η αβαρία από τον ΟΠΑΠ και πάλι, ώστε να μαζευτούν τα 65 εκατομμύρια ευρώ για τα οποία γίνεται η κουβέντα.
Πάντως το περιβόητο εγχείρημα αποδεικνύεται πως είχε σαθρές βάσεις και έμπαζε νερά από την αρχή. Και θα παραμένει ένα αγκάθι στα πλευρά της Σούπερ Λίγκας, αν δεν οργανωθεί άρτια, τεχνοκρατικά και με πολλές παροχές προς τα κανάλια που θα πάρουν το προϊόν. Γιατί στη Λίγκα μπορεί να θέλουν το «βαζάκι με το μέλι» των χρημάτων, που αφήνει τους προέδρους ικανοποιημένους, αλλά όταν το καλοκαίρι έγινε κουβέντα για να μπει κλειδάριθμος και να μην υπάρχει ντέρμπι στις πρώτες αγωνιστικές (κάτι που κάνει κακό στο ίδιο το προϊόν τους και φυσικά στην τηλεόραση που το χρυσοπληρώνει) υπήρξαν αντιδράσεις. Ας καταλάβουν λοιπόν στη Λίγκα πως η τηλεόραση σαφέστατα κερδίζει από το ποδόσφαιρο, αλλά μπορεί να κάνει και χωρίς αυτό. Το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα, όμως, δεν μπορεί να ζήσει χωρίς την τηλεόραση. Τόσο απλά είναι τα πράγματα.