Εχω κατά καιρούς γράψει ότι η απαγόρευση της κυκλοφορίας σύγχρονων πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα – Πειραιά και Θεσσαλονίκη, θα έπρεπε τουλάχιστον να επανεξεταστεί. Κι αυτό επειδή οι νέοι κινητήρες ντίζελ είναι πολύ πιο φιλικοί προς το περιβάλλον από τους αντίστοιχου κυβισμού βενζίνης, εκπέμποντας αρκετά λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Υπάρχει ένα ζήτημα με τα μικροσωματίδια αλλά έχει αντιμετωπιστεί από τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων με τα ειδικά φίλτρα παρακράτησης που διαθέτουν οι μέσοι και μεγάλου κυβισμού κινητήρες.

Και βέβαια δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε στην Ελλάδα περισσότερα για το περιβάλλον και την προστασία του από Ιταλούς, Γάλλους, Γερμανούς ή Ισπανούς, χώρες στις οποίες τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι πολύ περισσότερα από τα βενζινοκίνητα. Αλλά εδώ ούτε το ζήτημα με τα πολύ παλαιά οχήματα δημόσιας χρήσης τα οποία ούτως ή άλλως θα έπρεπε να έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία επειδή ρυπαίνουν αλλά και επειδή είναι παλαιάς τεχνολογίας, μας απασχολεί ιδιαίτερα.

Δεν παραβλέπω επίσης και το θέμα με τις εταιρείες πετρελαιοειδών και το πόσες είναι διατεθειμένες να πωλούν περισσότερο πετρέλαιο κίνησης παρά βενζίνη. Πάντως οφείλω να σας διαβεβαιώσω ότι πηγαίνοντας ταξίδια στο εξωτερικό για δοκιμές νέων μοντέλων, οι Ελληνες δημοσιογράφοι «δίνουμε μάχη» για να πάρουμε τα κλειδιά ενός μοντέλου με κινητήρα βενζίνης. Είναι λίγα μια και οι εταιρείες έχουν στόλο με κινητήρες πετρελαίου που ενδιαφέρει το σύνολο σχεδόν των κρατών της Ευρώπης.

Σήμερα θα παρουσιάσω ένα μικρό μοντέλο που αφορά τη…μισή Ελλάδα, εκτός των πόλεων που ανάφερα και υπάρχει η απαγόρευση κυκλοφορίας. Πρόκειται για το γαλλικό Aixam City που χαρακτηρίζεται από ιδιαιτερότητες πέραν του κινητήρα ντίζελ. Είναι ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που οδηγείται με άδεια μοτοποδηλάτου στα 400 κ.εκ., δηλαδή από ένα νέο 16 ετών που θέλει να επιλέξει τη λύση των δύο τροχών. Στην έκδοση με τα 600 κ.εκ. χρειάζεται ωστόσο άδεια μοτοσικλέτας και δίπλωμα αυτοκινήτου.

Το Aixam διατίθεται στη διθέσια έκδοση City και στην τετραθέσια Roadline. Η βασική έκδοση κοστίζει 9.970 ευρώ χωρίς εξοπλισμό. Η ανώτερη με: ραδιο-CD-MP3, ηλεκτρικά (παράθυρα – κλειδαριές), ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.α. κοστίζει 10.970 ευρώ. Αερόσακοι δεν διατίθενται αν και το 600άρι χρειαζόταν.

Εν συντομία…

Αμάξωμα από φάιμπεργκλας και κλωβός από αλουμίνιο αεροσκαφών - ανθεκτικός στις συγκρούσεις και ελαφρύς (περίπου 45 κιλά). Συνολικό βάρος οχήματος: 640 κιλά. Μήκος μόλις 2,763 μ., πλάτος 1,506 μ. και μεταξόνιο 1,744 μ. Λιτή σχεδιαστικά καμπίνα, μαλακό ταμπλό, θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων και άνετο πορτμπαγκάζ (600 λίτρα).

Κινητήρας 400 κ.εκ. Kubota ισχύος 5,5 ίππων. Καταναλώνει μόλις 2,96 λίτρα πετρελαίου στα 100 χλμ. Εχει αυτονομία έως 500 χλμ. και μέγιστη τελική ταχύτητα 45 χλμ./ώρα. Κινητήρας 600 κ.εκ. Kubota με απόδοση 15,5 ίππους, κατανάλωση 4 λίτρα, αυτονομία 400 χλμ. και μέγιστη ταχύτητα 78 χλμ./ώρα. Και οι δύο συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης δίνοντας κίνηση στον μπροστινό άξονα.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube