Η Audi με τις αρετές του νέου Q5 επιτίθεται στα μεσαία πολυτελή SUV.
Δεν ξέρω πόσοι ακολουθούν τη μόδα, αλλά τουλάχιστον στο χώρο του αυτοκινήτου λίγες εταιρείες δεν μπαίνουν στον πειρασμό να φτιάξουν ένα σχήμα που να παραπέμπει σε μια νέα κατηγορία οχημάτων, στην προκειμένη περίπτωση των μεσαίων SUV, όπου υπάρχει ήδη η παρουσία άλλων εταιρειών, όπως η ΒMW με την X3 και η Mercedes με την GLK. Γι’ αυτό και η Audi είπε να ρίξει ένα ακόμα βέλος στο στόχο, μικρότερο από το Q7, το Q5 με μήκος 4,63 μ., πλάτος 1,88 μ., ύψος 1,65 μ. Εχει ιδανικές διαστάσεις για να μπορεί να κινείται εύκολα και να παρκάρει στην πόλη, χωρίς να υπολείπεται ανέσεων για πέντε ενήλικες επιβάτες με το μεταξόνιο των 2,81 μ.
Σχεδιαστικά διακρίνεται για τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά με προβολείς bi-xenon και φωτισμό ημέρας LED, στάνταρ στο αυτοκίνητο δοκιμής, τις ράγες οροφής και τις 17άρες ζάντες αλουμινίου. Χωρίς υπερβολή η αισθητική της καμπίνας του Q5 καλύπτει και τον πιο απαιτητικό οδηγό: πίνακας με δύο βασικά όργανα, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, σπορτίφ διάταξη στο ταμπλό και έγχρωμη οθόνη πληροφοριών TFT 6,5 ιντσών. Εντυπωσιάζει η κονσόλα με τα διάφορα χειριστήρια πέριξ του λεβιέ ταχυτήτων. Το μπουτόν για το άναψε – σβήσε του κινητήρα, ο διακόπτης για το ηλεκτρικό χειρόφρενο και φυσικά ο περιστροφικός διακόπτης του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που χρησιμοποιείται και για το σύστημα πλοήγησης.
Οι λεπτομέρειες από αλουμίνιο και τα μαλακά πλαστικά συμβάλλουν στην θετική εικόνα του εσωτερικού που είναι άνετο εμπρός και πίσω, όπου οι πλάτες των καθισμάτων διαιρούνται 60:40 με μεσαίο υποβραχιόνιο και αναδιπλώνονται για μεγαλύτερο χώρο αποσκευών από 540 λίτρα στο πορτμπγκάζ που κρύβει ρεζέρβα ανάγκης και όχι κανονική. Πέραν αυτού ο πάγκος του πίσω καθίσματος σύρεται μπροστά κατά 10 εκ. συνεισφέρονται σε χώρο αποθήκευσης. Το Q5 διαφοροποιείται από πολλά της κατηγορίας του επειδή διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης Quattro. Σε φυσιολογικές συνθήκες, όπως για παράδειγμα στην στεγνή άσφαλτο, μοιράζει τη ροπή 40-60% μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα. Αντίθετα, τα πιο πολλά του είδους είναι περισσότερο προσθιοκίνητα και όταν χρειαστεί μεταφέρουν αρκετή ροπή πίσω. Επιπλέον στο Q5 η ροπή πηγαίνει έως 65% στον μπροστινό άξονα ή μέχρι 85% πίσω καθιστώντας το ιδιαίτερα αξιόπιστο.
Εν συντομία…
Με το σύστημα Drive Select από τους διακόπτες κοντά στο ηχοσύνολο επιλέγεις την αυτόματη λειτουργία και όλα ρυθμίζονται ανάλογα την κίνηση, έχοντας και διαφορικό που ελέγχει την ολίσθηση. Βάζοντας Comfort η ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης ανάλογο της ταχύτητας, η απόκριση του γκαζιού και το κιβώτιο ταχυτήτων γίνονται πιο απαλά, μεταφέροντας με άνεση την παρέα. Στη Dynamic όλα γίνονται σε αίσθηση πιο σκληρά και συμπεριφέρεται πιο πολύ σαν Α5 παρά σαν SUV. Στη θέση Individual μπορούμε να επιλέξουμε ξεχωριστή λειτουργία για τιμόνι, γκάζι ή κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο στην έκδοση δοκιμής είναι 7άρι με διπλό συμπλέκτη. Εχει αυτόματες αλλαγές σχέσεων ή χειροκίνητες από το λεβιέ ή ακόμα και από τις μανέτες στο τιμόνι. Η συνεργασία είναι σχεδόν άψογη με τον ισχυρό turbo κινητήρα 2.0 lt με 211 ίππους και 350 Nm ροπής. Πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας (6 αερόσακοι, ESP κ.α.). Τιμές από 43.400 ευρώ.