Όπως συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις με τα ελκυστικά αυτοκίνητα, η δουλειά των σχεδιαστών και των μηχανικών είναι δύσκολη. Οι πρώτοι χρειάζεται να βάλουν τη φαντασία τους να δουλέψει πολύ προκειμένου να κάνουν το καλό καλύτερο και οι δεύτεροι να βρουν εκείνες τις τεχνολογικές βελτιώσεις που θα είναι ουσιώδεις σε αναβάθμιση αλλά δεν θα επιβαρύνουν το κόστος του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση της νέας BMW Z4 έγινε προσπάθεια και στους δύο τομείς. Η καλλίγραμμη σιλουέτα του αυτοκίνητου παραμένει χαρακτηριστική Ζ4 και αναγνωρίσιμη στο δρόμο.

Με πιο προσεκτική ματιά διαπιστώνουμε ότι είναι κάπως επιμηκυμένο το ρύγχος του διθέσιου αυτοκινήτου, έχοντας κοντούς προβόλους εμπρός και πίσω που αναβαθμίζουν το δυναμικό ύφος του μοντέλου. Παράλληλα, η BMW αντί να παρουσιάσει δύο εκδόσεις της Ζ4 με μαλακή αναδιπλούμενη οροφή (roadster) και κλειστή (coupe) έκανε αυτό που διαφημίζουν τα… σαμπουάν: δύο σε ένα. Αλλάζοντας κατεύθυνση ακολουθεί κι αυτή το πνεύμα της εποχής τοποθετώντας μια σκληρή αναδιπλούμενη οροφή από αλουμίνιο η οποία χωρίζεται σε δύο μέρη και χρειάζεται μόλις 20 δευτερόλεπτα για να ανοίξει και να διπλωθεί πλήρως στο πορτμπαγκάζ αναδεικνύοντας ένα θαυμάσιο cabrio αυτοκίνητο ή να κλείσει σχηματίζοντας ένα δυναμικό coupe.

Με ανοικτή την οροφή ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος είναι 180 λίτρα αλλά με κλειστή την οροφή αυξάνει στα 310 ώστε να χωρέσουν περισσότερες αποσκευές για το ταξίδι. Στην καμπίνα η αισθητική είναι αναβαθμισμένη με εντελώς καινούργιο ταμπλό, πιο κυρτό, που διαθέτει τέσσερα στρογγυλά χειριστήρια αντί για τρία της προηγούμενης έκδοσης, εκεί όπου βρισκόταν το ηχοσύστημα το οποίο τώρα μεταφέρθηκε πιο χαμηλά κοντά στο λεβιέ. Στον πίνακα διατηρούνται τα δύο σπορτίφ όργανα ενδείξεων, ενώ προστέθηκε μικρό ντουλαπάκι στο ταμπλό.

Στα νέα στοιχεία που εισάγει η νέα Ζ4 συγκαταλέγεται η ρύθμιση της ανάρτησης σε τρία επίπεδα, ανάλογα τις συνθήκες οδοστρώματος και οδήγησης, με διακόπτη που είναι τοποθετημένος δίπλα στο λεβιέ ταχυτήτων. Πίσω ακριβώς είναι ο διακόπτης για το ηλεκτρικό χειρόφρενο και δίπλα ένας άλλος διακόπτης για το σύστημα πληροφοριών iDrive που περιλαμβάνει προαιρετικά και σύστημα πλοήγησης. Με το νέο σχεδιασμό του αμαξώματος οι δύο θέσεις είναι τοποθετημένες πιο χαμηλά και λίγο πιο πίσω προς τον άξονα, αναβαθμίζοντας την αίσθηση οδήγησης του roadster.

Εν συντομία…

Η νέα BMW Z4 διαθέτει μακρύ μεταξόνιο και φαρδιά μετατρόχια, σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση (ελαφρύ τιμόνι στις μανούβρες - βαρύ στις ευθείες). Κινητήρες βενζίνης: 2.497 κ.εκ. – 204 hp (έκδοση sDrive23i), 2.979 κ.εκ. – 306 hp (sDrive35i) και 2.996 κ.εκ. – 258 hp (sDrive30i). Συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων - προαιρετικά με 7άρι αυτοματοποιημένο (και με χειροκίνητες αλλαγές).

Εχουν καλύτερη διαχείριση λειτουργίας, ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα, δείκτη αλλαγής σχέσεων για μικρότερη κατανάλωση κ.α. Στάνταρ αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού και πλευρικοί κεφαλής – θώρακος, roll-bar, ανεμοθώρακας, ελαστικά run-flat, δείκτη πίεσης ελαστικού και σύστημα ελέγχου ευστάθειας που απενεργοποιείται με διακόπτη. Στην Ελλάδα αναμένεται την άνοιξη.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube