Ηταν από τα μοντέλα που έχω οδηγήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα και το ευχαριστήθηκα πολύ. Ισως βέβαια να ήμουν επηρεασμένος θετικά από τη σκέψη και μόνο ότι θα καθόμουν στο μπάκετ ενός σύγχρονου Scirocco, έχοντας τι αναμνήσεις του παρελθόντος. Και βέβαια όσο κι αν προσπάθησα να κρατηθώ μακριά από τα βλέμματα των περίεργων δεν μπόρεσα. Το νέο Scirocco τραβούσε σαν μαγνήτης τα μάτια κυρίως των νέων – είναι αλήθεια. Σήμερα θα μιλήσω περί ανέμων κυριολεκτικά και όχι υδάτων κι αυτό διότι για όσους δεν γνωρίζουν Scirocco σημαίνει ο ζεστός άνεμος της Σαχάρας που πνέει προς τη Μεσόγειο, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση φύσηξε μετά από 26 ολόκληρα χρόνια.
Από τότε δηλαδή που σταμάτησε η παραγωγή του προηγούμενου μοντέλου όχι επειδή οι πελάτες άλλαξαν γούστα και δεν ήθελαν coupe αμαξώματα. Απλά η VW έδωσε περισσότερη έμφαση στις βασικές εκδόσεις του Golf, 3θυρες και 5θυρες και ύστερα πολυμορφικές – Plus. Μολονότι η γερμανική μάρκα με τους νέους κινητήρες TSI, με μονό ή διπλό turbo, έχει χαμηλό ηλικιακό κοινό, εντούτοις ξαναμπήκε στον πειρασμό των ξεχωριστών σπορ αμαξωμάτων όπως το Scirocco. Κι επειδή δεν είναι καιροί για έξοδα, η VW σωστά έπραξε και χρησιμοποίησε τα γνωστά και αξιόπιστα μηχανικά μέρη του Golf ως βάση για το νέο Scirocco.
Ωστόσο πρόσθεσε πινελιές κυρίως εξωτερικά που το κάνουν μη συγκρίσιμο με το αδερφάκι του. Φαίνεται σαν...ερπετό και μάλιστα γρήγορο, μόνο που αντί για πόδια έχει 17άρες ζάντες αλουμινίου. Στο εσωτερικό πάντως η VW αδίκησε κάπως την προσπάθεια. Μπορεί να έβαλε σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος, 4 ανεξάρτητα μπάκετ καθίσματα, χρώμιο και τριγωνικά χερούλια, αλλά το ταμπλό είναι άκρως συντηρητικό και δεν εμπνέει τόσο πολύ τον οδηγό ότι βρίσκεται σε ένα Scirocco. Αντιθέτως οδηγικά αποζημιώνει τον καθένα…αντιρρησία.
Το μοτέρ TSI 1.4 lt με τους 160 hp στο μοντέλο δοκιμής (υπάρχουν επίσης 1.4 lt – 122 hp, 2.0 lt – 200 hp) συνεργάστηκε άψογα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Ηταν αποδοτικό και εκρηκτικό όπου ήθελα (προσπεράσεις) με επιτάχυνση εργοστασιακή στα 8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 218 χλμ./ώρα. Με χαμηλό κέντρο βάρους στα κλειστά κομμάτια το Scirocco ελίσσεται πολύ καλά.
Εν συντομία…
Στις ευθείες σου δίνει τη στιβαρότητα που θέλεις σε συνδυασμό με την ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού που βαραίνει στις μεγάλες ταχύτητες. Η κίνηση είναι στον μπροστινό άξονα αλλά είχα το παιχνίδι που ήθελα. Στο μοντέλο δοκιμής έπαιξα και με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, αλλάζοντας τα προγράμματα από διακόπτη (Normal, Comfort, Sport).
Στάνταρ στον εξοπλισμό από την απλή έκδοση (21.800 ευρώ) είναι: 6 αερόσακοι, ABS με κατανομή πέδησης, σύστημα αντιολίσθησης, εξελιγμένο ESP για την ευστάθεια, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας κ.α. Το μοντέλο δοκιμής με λίγα παραπάνω κοστίζει 26.235 ευρώ από 23.550 η βασική έκδοση στα 1.4 lt – 160 hp. Επειδή τα Χριστούγεννα έφθασαν αν δεν έχετε πάρει δώρο για τον…εαυτό σας, σκεφτείτε το!
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής