Σοκ προκάλεσε η απόφαση και τρίτης ιαπωνικής μάρκας να φύγει από τους αγώνες.

Πιάσαμε πάτο. Η κατάσταση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και δη τα ράλι βρίσκεται στο απόλυτο ναδίρ. Η διεθνής οικονομική συγκυρία παρασύρει σαν ντόμινο τις εταιρείες αυτοκινήτου και αποφασίζουν η μία μετά την άλλη σημαντικές περικοπές εξόδων. Δυστυχώς η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου – FIA, προσπάθησε να προλάβει καταστάσεις, καθυστερημένα όμως. Μόλις την περασμένη Παρασκευή συνεδρίασε το συμβούλιό της στο Μονακό και ανακοίνωσε άμεσες αλλαγές στη Φόρμουλα 1 από το 2009 κιόλας (περισσότερες το 2010), με στόχο να μειωθούν τα έξοδα πάνω από 30% και να αυξηθούν παράλληλα τα έσοδα. Για τα ράλι αποφάσεις δεν ελήφθησαν για το αύριο, παρά μόνο για το μεθαύριο, το 2010. Και με όλα αυτά και η Subaru από…χθες, είναι παρελθόν. Η ιαπωνική μάρκα περίμενε ότι οι αποφάσεις της FIA αναφορικά με τα αυτοκίνητα του 2010 θα βασίζονταν στη λογική της αναβάθμισης των «νορμάλ» αυτοκινήτων, εκεί που η Subaru είχε έτοιμο το Impreza.

Όμως η FIA ανακοίνωσε ότι τα αυτοκίνητα του WRC του 2010 θα είναι προδιαγραφών S2000 με την προσθήκη ενός κιτ τούρμπο. Οπότε η μάρκα έπρεπε να φτιάξει καινούργιο αυτοκίνητο, πράγμα ιδιαίτερα δαπανηρό στη δύσκολη αυτή εποχή. Ετσι παρά το γεγονός ότι προσπαθούσε να φέρει κοντά της τον Μάρκους Γκρόνχολμ που σταμάτησε πέρυσι την καριέρα του με τη Ford ώστε να τη βοηθήσει να επανέλθει στην κορυφή, τα…μάζεψε κι έφυγε από τα ράλι. Ταυτόχρονα άφησε σύξυλες τις Citroen και Ford οι οποίες μένουν μόνες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και μάλλον δεν χαίρονται γι’ αυτό διότι δεν θα έχουν συναγωνισμό. Κι είναι αβέβαιο τι θα πράξουν βλέποντας ότι λιγοστεύουν τα αυτοκίνητα όπως και οι αγώνες, από 15 σε 12 του χρόνου. «Δεν είναι μόνο λυπηρά τα νέα για τη Subaru και την ομάδα, αλλά και για τα εκατομμύρια των φίλων του σπορ σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Ρίτσαρντς και συμπλήρωσε: «Το 2010 με τους νέους κανονισμούς θα φτιάξουμε καινούργια ομάδα στην οποία θα μεταφέρουμε την εμπειρία 24 χρόνων στα ράλι. Το 2009 η εταιρεία θα υποστηρίξει ανεξάρτητες συμμετοχές. Εδώ και 15 χρόνια ήδη έχουν πουληθεί περίπου 500 αγωνιστικά σε πάνω από 400 ιδιώτες οδηγούς αγώνων σε 47 χώρες».

Εν συντομία…

Η «Subaru World Rally Team» ιδρύθηκε το 1989, όταν η ιαπωνική μάρκα σύναψε συνεργασία με τη βρετανική Prodrive του Ντέιβιντ Ρίτσαρντς που ειδικεύεται στην δημιουργία αγωνιστικών. Κατέκτησε 6 παγκόσμιους τίτλους - 3 κατασκευαστών (1995-96-97) και 3 οδηγών: το 1995 με τον αδικοχαμένο από πέρυσι Κόλιν Μακ Ρέι από πτώση ελικοπτέρου, το 2001 με τον Ρίτσαρντς Μπερνς που έφυγε πρόωρα από καρκίνο στο κεφάλι στα 32 του χρόνια και το 2003 με τον Πέτερ Σόλμπεργκ που…ζει (να’ ναι καλά ο φοβερός Πέτερ) αλλά δεν βασιλεύει έπειτα από την καθολική επικράτηση του Λεμπ. Η τελευταία νίκη της Subaru σημειώθηκε στο Μεξικό, το Μάρτιο του 2005! Το μέλλον των οδηγών της ομάδας, Πέτερ Σόλμπεργκ και Κρις Ατκινσον, είναι αβέβαιο.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube