Αλυσιδωτές είναι πλέον οι αντιδράσεις στο φαινόμενο της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Η Suzuki, η οποία μόλις φέτος μπήκε για τα «καλά στο χορό» του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι συμμετέχοντας στη μεγάλη κατηγορία με τα τετρακίνητα αυτοκίνητα (είχε χρόνια εμπλοκή με δικίνητα στο Junior – S1600) αποφάσισε να απέχει από τις αγωνιστικές της δραστηριότητες το 2009. Η ανακοίνωση έγινε χθες, τελευταία ημέρα δήλωση συμμετοχής για το νέο πρωτάθλημα ράλι που θα περιλαμβάνει μόλις 12 αγώνες στο καλεντάρι.

Η Suzuki στην ανακοίνωσή της επισημαίνει σχετικά: «Σε απάντηση της μείωσης των πωλήσεων εξαιτίας της οικονομικής αναταραχής, η Suzuki έλαβε εγκαίρως προληπτικά μέτρα που περιλαμβάνουν εκτός των άλλων επανεκτίμηση της παγκόσμιας παραγωγής της. Η εταιρεία ωστόσο, προβλέπει ότι η κατάσταση αυτή θα κρατήσει περισσότερο σε χρόνο και δεν πρόκειται για ένα μικρής διάρκειας φαινόμενο. Για να εξασφαλίσει το επιχειρησιακό της περιβάλλον του αύριο, η οργάνωση της εταιρείας εξέτασε κάθε πλευρά των λειτουργιών της και αποφάσισε να εστιάσει στον πυρήνα των καθεμιάς από αυτές, όπως στο σύστημα παραγωγής, το τεχνολογικό περιβάλλον και την εξέλιξη νέας γενιάς κινητήρων. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η αναστολή κάθε δραστηριότητας στο WRC από το 2009».

Η εμπλοκή της Suzuki στα ράλι -πρώτα στο J-WRC- ξεκίνησε το 2002 με το Ignis Super 1600 και αργότερα με το Swift Super 1600. Επειτα από την κατάκτηση του πρωταθλήματος της κατηγορίας αυτής με τον Πέρ – Γκίναρ Αντερσον το 2004 και το 2007 η εταιρεία ασχολήθηκε με τη μεγάλη κατηγορία των τετρακίνητων αυτοκινήτων ρίχνοντας στη μάχη το νεότευκτο SX4 που είχε λανσαριστεί στην αγορά το 2006.

Μάλιστα φέτος κατάφερε στους δύο τελευταίους αγώνες να τερματίσει και τα δύο της αυτοκίνητα (Αντερσον – Γκαρντεμάιστερ) με καλύτερη θέση την 5η, παρά το κακό ξεκίνημα με προβλήματα αξιοπιστίας κυρίως στους κινητήρες. Το εργοστάσιο της Suzuki ανέφερε ότι η συμμετοχή του στους αγώνες έδωσε την ευκαιρία για προϊοντική εξέλιξη και προώθηση αναβαθμίζοντας την εικόνα της μάρκας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ειδικά στην Ευρώπη.

Εν συντομία…

Μολονότι η Suzuki αποχωρεί επισήμως από τα ράλι, θα συνεχίσει να βοηθά με ισχυρά αυτοκίνητα τους πελάτες της που συμμετέχουν ανεξάρτητα σε αγώνες J-WRC, αλλά και σε τοπικό επίπεδο σε θεσμούς όπως το Swift Cup με το Swift Super 1600 στην Ευρώπη και άλλες περιοχές του κόσμου.

Καταλήγοντας η Suzuki ευχαριστεί όλους τους φίλους της ομάδας και τους χορηγούς της σε όλο τον κόσμο που την ενίσχυσαν στις δραστηριότητές της. Τα ράλι υπέστησαν μια μεγάλη απώλεια. Πλέον μένουν: Citroen, Ford και Subaru να κρατήσουν ψηλά το ενδιαφέρον αλλά ίσως με τους νέους κανονισμούς του 2010 να δούμε κι άλλες εταιρίες να μπαίνουν στο θεσμό, όπως: VW, Opel, Abarth (Fiat), Peugeot και Renault.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube