Δεν μπορώ να μαντέψω αν οι Κινέζοι θα κατακτήσουν κάποτε την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Το βέβαιο είναι ότι δεν ξεκίνησαν με ανάλογα βήματα που έκαναν πριν τρεις και πλέον δεκαετίες οι Ιάπωνες και τα τελευταία χρόνια οι Κορεάτες. Οι πρώτοι επένδυσαν πολύ στην αξιοπιστία και οι δεύτεροι κυρίως στην τιμή. Οι Κινέζοι μπορεί να πουλάνε πολλά εκατομμύρια οχήματα στη διαρκώς αυξανόμενη εμπορική δραστηριότητα της χώρας τους, εντούτοις μακριά από το…τοίχος δεν μπόρεσαν ακόμα να ορθοποδήσουν.
Ισως επειδή τους συνοδεύει η φήμη του φθηνού στην κατασκευή προϊόντος, χωρίς να παραγνωρίζουμε βέβαια το γεγονός ότι πολλά από τα αυτοκίνητά τους αποτελούν αντιγραφή ευρωπαϊκών, ενώ οι κινητήρες τους υπολείπονται σε προδιαγραφές ρύπων για την αγορά της Ευρώπης. Σιγά σιγά η κατάσταση πάντως διορθώνεται. Πριν μερικές ημέρες είδα στην έκθεση αυτοκινήτου της Μπολόνια τρεις τέσσερις κινεζικές μάρκες να έχουν άλλα σήματα, κι αυτό διότι μπήκαν κάτω από την ομπρέλα ιταλικών εταιριών.
Στην Ελλάδα η εταιρία που εμπορεύεται κινεζικά αυτοκίνητα είναι η China Motors, η οποία κι αυτή προσπαθεί να λύσει τα ζητήματα που προανέφερα αναφορικά με τις ομοιότητες των μοντέλων που εισάγει με άλλα που ήδη κυκλοφορούν. Πρόσφατα έφερε στη χώρα μας ένα νέο μικρό μοντέλο πόλης. Πρόκειται για το Benni της Chana Auto, μιας από τις πέντε κρατικές εταιρίες της Κίνας. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει αερόσακο οδηγού, ζώνες τριών σημείων με προεντατήρες, προσκέφαλα σε όλες τις θέσεις (πολύ χαμηλά πίσω), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, προβολείς ομίχλης, immobilizer, αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός, υδραυλικό τιμόνι, πίσω αεροτομή και ρεζέρβα κανονικής διάστασης.
Αυτή η έκδοση κοστίζει 6.900 ευρώ. Με επιπλέον κλιματισμό, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικές κλειδαριές με τηλεχειρισμό, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, εσωτερικό άνοιγμα τάπας βενζίνης, εσωτερικό διάκοσμο αλουμινίου, ηχοσύστημα με ράδιο-CD και τέσσερα ηχεία, πίσω υαλοκαθαριστήρα, τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος και στροφόμετρο η τιμή φθάνει στα 7.900 ευρώ. Η πιο πλούσια έκδοση με αερόσακο συνοδηγού και σύστημα παρκαρίσματος κοστίζει 8.500 ευρώ.
Κατασκευαστικές ατέλειες παρατήρησα στην ταπετσαρία και εν μέρει στη συναρμολόγηση. Οδηγικά προσεχώς. Το Benni καλύπτεται από τριετή εγγύηση της China Motors για τα μηχανικά μέρη, το χρώμα και το αμάξωμα, έχει δωρεάν σέρβις και δωρεάν οδική βοήθεια επίσης για τρία χρόνια.
Εν συντομία…
Το 5θυρο μοντέλο, βάρους 1.000 κιλών, βασίζεται σε πάτωμα προηγούμενου Suzuki (Alto) και έχει προηγούμενο κινητήρα βενζίνης Suzuki: αλουμινίου δεκαεξαβάλβιδο 1.3 lt - 86 hp με ροπή 110 Nm. Είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 4. Συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Καταναλώνει 5,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 142 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.
Ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και αντιστρεπτική δοκό. Πίσω άκαμπτος άξονας. Στάνταρ ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης. Σε δοκιμές ασφάλειας από τον κινεζικό οργανισμό C-NCAP (αντίστοιχο του ευρωπαϊκού) Euro NCAP απέσπασε 4 αστέρια στην προστασία των ενήλικων επιβατών λόγω του ενισχυμένου αμαξώματος με χάλυβα υψηλής αντοχής και ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής