Η Hyundai ανανεώνει πλήρως τη γκάμα των μοντέλων της προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις της κυρίως στην Ευρώπη. Αλλωστε είναι κοινό μυστικό ότι οι Ιάπωνες (παλιότερα), οι Κορεάτες (τα τελευταία χρόνια) και οι Κινέζοι (τώρα) κατασκευαστές αυτοκινήτου, βλέπουν τη γηραιά ήπειρο ως «πεδίον δόξης λαμπρόν». Η κορεατική Hyundai έχοντας το ευρωπαϊκό της κέντρο επιχειρήσεων στη Φρανκφούρτη, δεν διάλεξε τυχαία τη Γερμανία και την πόλη του εμπορίου για να ασκήσει την πολιτική της.
Παράλληλα έφτιαξε σχεδιαστικό κέντρο στο Ρισελχάϊμ, ώστε τα νέα της μοντέλα να έχουν ευρωπαϊκές επιρροές. Από εκεί βγήκε το προφίλ και του νέου μικρού της μοντέλου. Το i20 ανήκει στα λεγόμενα σούπερ μίνι, είναι μεγαλύτερο από το i10 και μικρότερο από το i30. Ουσιαστικά πρόκειται για τον αντικαταστάτη του Getz, ενός αυτοκινήτου που είχε καλή εμπορική πορεία, ενώ και στη χώρα μας κινήθηκε σε υψηλά νούμερα. Το νέο i20 δεν θα μπορούσε παρά να έχει ομοιογενές στυλ με τα δύο μοντέλα που προανέφερα.
Η μάσκα είναι πλέον χαρακτηριστική σε όλα, λεπτή και με χρώμιο. Προφυλακτήρας, μαρσπιέ και καθρέπτες είναι στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ τα μπροστινά φωτιστικά είναι αρκετά μεγάλα και τα πίσω σχεδόν κάθετα τοποθετημένα. Στο νέο εσωτερικό η κονσόλα –ασημί απόχρωση στις περισσότερες εκδόσεις- βρίσκεται στο ταμπλό αφήνοντας αρκετό ελεύθερο χώρο ανάμεσα στα καθίσματα. Ο πίνακας αποτελείται από δύο κύκλους οργάνων, ενώ το τιμόνι διαθέτει κι αυτό ασημί χρωματισμό (με χειριστήρια ηχοσυστήματος σε ανώτερες εκδόσεις) όπως και οι αεραγωγοί.
Γενικά είναι καλόγουστο με σκληρά πλαστικά καλύτερης ποιότητας από το Getz. Εξαιρετικά είναι τα καθίσματα με πολλή καλή πλευρική στήριξη, ενώ οι πλάτες των πίσω θέσεων χωρίζουν κατά 60:40 και αναδιπλώνονται ώστε να αυξήσουν τον ήδη διαθέσιμο χώρο του πορτμπαγκάζ (295 λίτρα). Το i20 σε διαστάσεις είναι λίγο μακρύτερο (3,94 μ.), φαρδύτερο (1,71 μ.) αλλά και χαμηλότερο (1,49 μ.) για καλύτερη αεροδυναμική από το Getz.
Εχοντας μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,525 μ.) αυξήθηκε και ο εσωτερικός χώρος. Τέσσερις ενήλικες φιλοξενούνται άνετα με ένα ακόμα παιδί ή μικρότερης σωματοδομής άτομο. Βελτιωμένοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι σε διάφορα σημεία, με τον εξοπλισμό -ανάλογα την έκδοση- να περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, θύρα σύνδεσης i-Pod, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών κ.α.
Εν συντομία…
Τροφοδοτείται από οικονομικούς κινητήρες βενζίνης: 1.2 lt – 78 hp, 1.4 lt – 100 hp και 1.6 lt – 126 hp. Συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων - οι δύο τελευταίοι και με αυτόματο 4 ταχυτήτων. Ο 1.2 lt καταναλώνει 5,2 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ εκπέμπει 124 γρ./χλμ. CO2. Θα εισαχθεί και ένας θαυμάσιος πετρελαιοκινητήρας 1.4 lt – 75 hp με 5άρι μηχανικό κιβώτιο.
Ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω με ράβδο στρέψης (διορθώνει τη σκληρότητα από το δρόμο). Νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση. Στάνταρ εξοπλισμός ασφάλειας: 6 αερόσακοι, ABS με κατανομή πέδησης. ESP για την ευστάθεια διαθέσιμο σε ανώτερη έκδοση εξοπλισμού. Στην Ελλάδα από τα μέσα Ιανουαρίου. Εκτίμηση τιμής από 11.000 ευρώ.
Αποστολή στη Βαρκελώνη: Δημήτρης Μπαλής