Λίγες ημέρες μετά την πρώτη παρουσίασή του στο διεθνή τύπο, στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Αντζελες, πραγματοποιήθηκε και δεύτερη παρουσίαση αλλά σε ευρωπαϊκό έδαφος αυτή τη φορά. Η Mazda διάλεξε την όμορφη Μπολόνια που κάθε χρόνο διοργανώνει μια σχετικά μικρής εμβέλειας έκθεση αυτοκινήτου για να δείξει το νέο Mazda 3. Δεν ξέρω αν το έκανε επειδή δεν πρόλαβε την μεγάλη έκθεση του Παρισιού ή επειδή εκεί έκαναν πρεμιέρα πολλά μοντέλα και ίσως να μην έπαιρνε μεγάλη δημοσιότητα το γεγονός της.

Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι στην έκθεση της Μπολόνια η Mazda μονοπώλησε (σχεδόν) το ενδιαφέρον, μια και ήταν το μοναδικό μοντέλο μαζικής παραγωγής που έκανε ευρωπαϊκή πρεμιέρα (συν τις ανανεωμένες Porsche Boxter – Cayman και το Opel Zafira 1.6 turbo CNG). Το νέο Mazda 3 λοιπόν αποτέλεσε την ατραξιόν της έκθεσης που άνοιξε χθες τις πύλες της στον τύπο (από αύριο στο κοινό).

Η ιαπωνική μάρκα μάλιστα εντυπωσίασε από το προηγούμενο βράδυ όταν δεξιώθηκε τους καλεσμένους της (και εμάς) στο Palazzo Re Enzo, ένα επιβλητικό κτίριο του 1245 στο κέντρο της Μπολόνια, το οποίο πήρε το όνομά του από τον βασιλιά της Σαρδηνίας Εντσιο που έμεινε σε αυτό φυλακισμένος για 22 χρόνια! Αντίθετα από αυτόν η Mazda «αποφυλάκισε» εκεί το νέο της μοντέλο, το οποίο άφησε πολύς καλές εντυπώσεις. Πάντα βέβαια εμφανισιακά, μια και στο δρόμο θα πάρουμε μια πρώτη γεύση τον ερχόμενο Μάρτιο, ενώ στην αγορά της Ελλάδας αναμένεται τον Ιούνιο.

Κι αυτό διότι το εργοστάσιο της Mazda μείωσε την παραγωγή, λόγω της οικονομικής κρίσης, όπως άλλωστε έκανε το σύνολο των μεγάλων βιομηχανιών αυτοκινήτου. Το νέο Mazda 3 βασίζεται στην πλατφόρμα του προηγούμενου μοντέλου. Ωστόσο το αμάξωμα στην 5θυρη έκδοση μάκρυνε λίγο, φθάνοντας τα 4,6 μ., και ψήλωσε αγγίζοντας το 1,47 μ., ενώ σε πλάτος διατηρήθηκε το 1,755 μ. όπως και το μεταξόνιο των 2,64 μ. αλλά στο εσωτερικό έχεις την αίσθηση ότι είναι λίγο μεγαλύτεροι οι χώροι.

Παρά την μερική αύξηση των διαστάσεων, το βάρος του οχήματος περιορίστηκε κατά 15 κιλά επειδή χρησιμοποιήθηκαν νέα υλικά κατασκευής. Στον τομέα της ανάρτησης οι ρυθμίσεις και εν γένει το στήσιμο έχουν αλλάξει, με τα γόνατα McPherson μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω να παραμένουν.

Εν συντομία…

Εντελώς καινούργιο εσωτερικό. Πίνακας με δύο σπορτίφ όργανα, νέο τιμόνι με περισσότερα χειριστήρια, νέα, πιο απλή κονσόλα πάντα με περιστροφικά χειριστήρια για ηχοσύστημα και κλιματισμό. Ο λεβιές ταχυτήτων πήγε πιο κοντά στον οδηγό, τα καθίσματα απέκτησαν καλύτερη πλευρική στήριξη ενώ άλλαξαν τα πλαστικά (μαλακά) και οι ταπετσαρίες. Εφοδιάζεται στάνταρ με 6 αερόσακους, ABS με κατανομή και υποβοήθηση πέδησης, με ESP για την ευστάθεια και με σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.

Οι κινητήρες βενζίνης παρέμειναν ίδιοι: 1.6 lt – 105 hp (5άρι μηχανικό κιβώτιο) και 2.0 lt – 150 hp (5άρι αυτόματο). Εχουν βελτιωμένη κατανάλωση και μειωμένους ρύπους. Θα διατεθεί και νέος κινητήρας πετρελαίου 2.2 lt με νέο καταλύτη. Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση.

Αποστολή στη Μπολόνια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube