Εναρμονισμένη με την τρίτη έκδοση αμαξώματος του Mini είναι η cabrio εκδοχή του αυτοκινήτου cult από την Οξφόρδη. Η μάρκα, μέλος του ομίλου της BMW, ξεκινά έχοντας μεγάλη αισιοδοξία πωλήσεων (164.000 μονάδες το χρόνο), παρά τους χαλεπούς καιρούς στις ευρωπαϊκές (και όχι μόνο) αγορές αυτοκινήτου. Ισως να θεωρεί ότι το νέο μοντέλο έχει την ικανότητα να προσελκύσει αγοραστές εκτός από θαυμαστές που το κοιτούν.
Οσον αφορά τις αλλαγές που παρατηρούνται στο νέο cabrio, ξεχωρίζουμε τη μαλακή οροφή που ανοίγει πλέον ηλεκτροϋδραυλικά (σε 15 δευτ.) και διαθέτει ξεχωριστό συρόμενο τμήμα στάνταρ, ώστε αν ο οδηγός δεν θέλει να την ανοίξει όλη να χρησιμοποιεί μόνο το τμήμα της ηλιοροφής. Επίσης, η οροφή μπορεί να ανοιγοκλείσει και με ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα, ενώ διατίθεται προαιρετικός χρονοδιακόπτης για συνεχώς ανοιχτή οροφή. Το αμάξωμα μάκρυνε εμπρός και πίσω, με τα φώτα να ταιριάζουν στην κλειστή έκδοση για ομοιογένεια. Το μοντέλο δείχνει χαμηλό κάτι που βελτιώνει την αεροδυναμική του, ενώ η ενιαία μπάρα του roll bar ασφαλείας δεν εκτίθεται σε κοινή θέα και ενεργοποιείται αυτόματα με νέα ηλεκτρομηχανική λειτουργία σε περίπτωση ανατροπής. Αναφορικά με τη λειτουργικότητα κι εκεί έγιναν βελτιώσεις.
Με το σύστημα εύκολης φόρτωσης (Easy-load) ανοίγει περισσότερο ο χώρος αποσκευών. Οι πλάτες των δύο πίσω θέσεων αναδιπλώνονται ξεχωριστά, ενώ η εταζέρα μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο θέσεις ανάλογα τις ανάγκες. Παράλληλα αυξήθηκε η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κατά 5 λίτρα στα 125 με την οροφή ανοιχτή, στα 170 λίτρα με την οροφή κλειστή, και στα 660 λίτρα (+55) με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων κατεβασμένες.
Το νέο Mini cabrio θα προσφέρεται με δύο ισχυρούς κινητήρες βενζίνης με υπερσυμπιεστές Twin-Scroll ή πλήρως μεταβλητή διαχείριση βαλβίδων. Είναι 1.6 lt και η μία έκδοση αποδίδει 120 hp (Cooper) και η άλλη 175 hp (Cooper S). Και οι δύο εκδόσεις κινητήρων συνδυάζονται με σύστημα λειτουργίας Auto Start Stop που σβήνει τον κινητήρα σε στάση, έχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας και δείκτης αλλαγής ταχύτητας. Όλα αυτά μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς τους ρύπους κατά 23% σε σχέση με το προηγούμενο cabrio.
Εν συντομία…
Η κίνηση στο νέο Mini cabrio μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα μέσω ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης. Η ανάρτηση είναι ειδικά ρυθμισμένη και στην ενεργητική ασφάλεια υπάρχουν στάνταρ: ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, υποβοήθηση και έλεγχο φρεναρίσματος στις στροφές, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης με λειτουργία ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης μπροστά (προαιρετικά) και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης.
Οσον αφορά το αμάξωμα παρά το μικρότερο βάρος κατά 10 κιλά βελτιώθηκε η ακαμψία. Σε όλα τα καθίσματα υπάρχουν ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με μηχανισμό αυτόματης αναδίπλωσης, εμπρόσθιοι αερόσακοι και πλευρικοί ενσωματωμένοι στην πλάτη του καθίσματος. Ελαστικά Runflat (αν τρυπήσουν αντέχουν για 80 χλμ. με 80 χλμ./ώρα ταχύτητα) και δείκτης βλάβης ελαστικού ανήκουν επίσης στο βασικό εξοπλισμό.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής